آخرین عناوین

شنبه 16 آذر 1398-20:45 کد خبر:69759

شهردار ساری در جلسه شورای شهر اعلام کرد:

دست افراد دزد و دلال را از شهرداری قطع خواهیم کرد

شهردار ساری در جلسه شورای شهر با بیان اینکه دانستن بدهی شهرداری حق مردم است گفت: دست افراد دزد و دلال را از شهرداری قطع خواهیم کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر و عباس رجبی شهردار مرکز استان و معاونان و مدیران میانی شهرداری ساری برگزار شد، در این جلسه عباس رجبی ضمن تاکید بر اصل پاسخگویی اظهار کرد: سوال از شهردار، حق قانونی اعضای محترم شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری است.

وی با بیان اینکه معتقدم در حوزه مدیریت شهری تنها با مشورت و نظارت عالیه‌ی اعضا شورای اسلامی شهر است که بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع می شود، گفت: در مورد نحوه انتخاب شهرداران مناطق، روسای سازمان های تابعه و مدیران میانی شهرداری ساری علاوه بر اختیارات شهردار از مشورت صاحبنظران و متخصصان امور شهری بهره گیری شده است.

شهردار ساری با  اشاره به فرامين مقام معظم رهبري مبني بر اينكه مسئولان بايد به قدرت و توانايي جوانان ايمان آورده و جوانان نيز كار بدون خستگي را سرلوحه قرار دهند تصريح كرد: بر همين مبنا و با تمسك بر اصول 4 گانه تعهد به نظام مقدس جمهوري اسلامي، تخصص در امور، انقلابي بودن و با تكيه بر اصل جوان گرايي، شهرداران مناطق سه گانه، روساي سازمانهاي تابعه و مديران مياني براي تحقق خدمت بي منت به ساروي ها انتخاب شدند.

رجبي با اشاره به این موضوع که بعضی آقایان بدون هیچ سابقه مدیریتی، ادعای مدیریت در شهر یا استان را دارند، خاطر نشان كرد: براي ايجاد ثبات و تعادل در پيشبرد امور شهرداري از تدبير و تجربه افراد با سابقه در كنار انرژي و تلاش جوانان بهره برداري شده است.

وي انتقاد، بيان آسيب ها و ارائه طريق را وظيفه ذاتي نهاد شورا دانست و افزود : از اين امر به جد استقبال مي كنم و تذكرات با هدف اصلاح امور سازماني از سوي شورا را كمك موثر براي بهبود عملكرد شهرداري مي دانم، اما رعايت جانب انصاف را نيز حق همكاران پر تلاشم در مجموعه شهرداري ساري مي دانم، معتقدم با تعامل و همكاري هاي شهرداري و شورای اسلامی بهترين ها براي مردم رقم مي خورد.

شهردار ساری با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر بر اعمال و فعالیت های شهرداری و سازمان های تابعه آن فعالیت می کند با اشاره به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 97 گفت: اگر از جوانان در عرصه‌های مدیریت استفاده شود، حوزه های مدیریتی و خدمت رسانی به شهروندان بانشاط‌تر  و پویاتر خواهد شد.

رجبی با عنوان اینکه باید نسل آینده مدیران را بسازیم و مردم توقع دارند دست جوانان را بگیریم ادامه داد: دانستن بدهی شهرداری حق مردم است دست افراد دزد و دلال را از شهرداری قطع خواهیم کرد.

شهردار ساری تاکید کرد: انتقادات باید منصفانه باشد در انتخاب مدیران شهرداری مشورت هایی با افراد گوناگون صورت گرفته است و در این راستا معتقدیم از توانمندی جوانان به بهترین نحو استفاده کنیم که در ماه های آتی شاهد عملکرد مدیران جوان و جدید شهرداری در مرکز استان خواهید بود، به طوریکه معتقدیم مدیران جوان مان مدیران باتجربه ای هستند و روزهای خوبی برای شهروندان رقم خواهند زد.

رجبی ضمن تاکید بر گام دوم انقلاب اسلامی و اعتماد به جوانان خاطرنشان کرد: زمان ثابت خواهد کرد جوانان فعال در حوزه مدیریتی شهرداری ساری مدیران توانمندی برای این شهر، استان و کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه دانستن را حق مردم می دانم، تصریح کرد: اعلام بدهی شهرداری ساری وظیفه شهردار برای اطلاع مردم است،شهرداری ساری همیشه بدهی داشته است؛ اما بدانیم! امروز بدهی شهرداری ساری بیشتر از ارقام اعلام شده است.

رجبي گفت: در سال‌هاي گذشته در حضور همين افراد به ما و همكارانمان توهين و فحاشي مي شد، اما اين عزيزان سكوت پيشه كرده بودند و حرفي نمي زدند،آقاي نقيبي عضو محترم شوراي اسلامي شهر خود شاهد عيني بر اين واقعه تلخ بوده است.

شهردار مركز استان با ياد آوري اينكه در سال هاي گذشته بسياري از مسئوليت هاي كليدي و حساس به نيروهاي شركتي واگذار شده بود كه همين عزيزان سكوت اختيار كرده بودند، افزود: از ابتداي حضورم با مكاتبات اداري و بر اساس اصول قانوني از حضور نيروهاي شركتي از تمام مسئوليت هاي اداري كه بار حقوقي داشته جلوگيري شده است.

وي با بيان اينكه اكنون نيز اگر اين موضوع مشاهده شود با آن برخورد جدي خواهد شد، تصریح کرد: امروز رعايت اصل قانونمندي از اهداف اوليه شهرداري است و در تمام دوران 13 مسئولیتی که در دواير مختلف شهرداري داشته ام، شفاف و با تكيه بر مستندات اگر موارد غير قانوني شاهد بودم، اعلام داشته ام و با هیچ کس در سیستم اداری تعارف ندارم.

رجبي در پاسخ به اين سوال كه چرا نيروهاي شهرداري در ديگر نهادها مشغول به كار بوده و برگشت داده نشده اند نيز بیان كرد: مكاتبات اداري لازم در اين باره انجام شده و تمام نيروهاي شهرداري كه خارج از اين نهاد مشغول به كار هستند در روزهاي آتي بازمي گردند.

وي با بيان اينكه از اين پس بدون مصوبه شورای اسلامی شهر نيرويي به ادارات و دستگاه هاي ديگر فرستاده نخواهد شد يادآور شد: مشكلات نيروهاي مميزي نيز به زودي مرتفع مي شود.

عباس رجبی در پایان بیان داشت: مجموعه شهرداری ساری به حمایت ها و یاری همه اعضای محترم شورای اسلامی شهر برای پیشبرد امور شهری و خدمت رسانی بهتر و بهینه به شهروندان نیازمند است.

شايان ذكر است در اين جلسه اعضاي شوراي اسلامي شهر به ارائه نظرات، ديدگاهها و راهكارهاي خود در كنار طرح مسايل پرداختند و شهردار نيز آمادگي كامل خود را براي پاسخگويي به افكار عمومي و اعضاي شوراي اسلامي شهر اعلام داشت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :