آخرین عناوین

دوشنبه 18 آذر 1398-22:40 کد خبر:69777

با حضور شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر برگزار شد:

اولین جلسه سیاست‌گذاری کلان بودجه سال 99 شهرداری ساری

نخستین جلسه سیاست‌گذاری کلان بودجه سال99 شهرداری ساری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ساری و شهرداران مناطق با تاکید بر ارائه خدمات بهینه به شهروندان برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی در نخستین جلسه سیاست‌گذاری کلان بودجه سال99 که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و شهرداران مناطق، رؤسای سازمان های تابعه و اعضاء کمیته سیاست‌گذاری بودجه شهرداری برگزار شد با تاکید بر ارائه خدمات بهینه به شهروندان، اظهار کرد: شهرداری نهادی خدماتی اجتماعی محسوب می شود و همه مدیران شهرداری باید با تلاش خود، شرایط زیست شهری مطلوب برای شهروندان را تسهیل نمایند.

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار می تواند بار فشارهای اقتصادی جامعه را کاهش دهد، تاکید کرد: رؤسای سازمان ها در جهت ایجاد و افزایش سرانه درآمد تلاش کنند تا به استقلال مالی مطلوب برسند.

شهردار ساری با اشاره به "ایجاد درآمدهای پایدار شهرداریها" شهرداران مناطق و رؤسای سازمان ها را موظف به ایجاد منابع درآمدی نموده و خاطرنشان کرد: نتیجه حصول درآمد پایدار، رضایت شهروندان و سرعت بخشیدن به توسعه و عمران شهری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه، سازمان های تابعه شهرداری برای خود منابع درآمدی تعریف کنند، ادامه داد: رؤسای سازمان ها،  ظرفیت ها و توانمندی های سازمان متبوع خود را شناسایی و در صدد تعریف درآمد پایدار باشند.

رجبی پرداخت بموقع حقوق کارکنان و کارگران پرتلاش شهرداری را خواستار شد و تصریح کرد: کارهای عمرانی و خدماتی و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام شهری از دیگر اولویت های این نهاد خدمات رسان است.

شهردار مرکز استان در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد: شهرداران مناطق و رؤسای سازمان ها، از رهنمودهای اعضای شورای اسلامی شهر در جهت پیشرفت و توسعه ساری و نیز کسب رضایتمندی شهروندان بهره گیری کنند.

وی یادآور شد: مدیران سابق از تجربیات با ارزشی بهره مند بودند؛ مدیران فعلی با استفاده از تجربه آنان و انگیزه جوانی که در خود دارند در جهت خدمات رسانی به شهروندان تلاش کنند.

رجبی، مشارکت شهروندان در کنار همکاری و تلاش مدیران شهرداری را لازمه توسعه هدفمند دانست و تصریح کرد: تلفیق این دو موضوع و تعامل دو سویه منجر به شهری آباد می شود.

تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت فعالیت های شهرداری قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت برنامه های شهرداری قرارگیرد، تصریح کرد: البته پروژه هایی که ضرورت شهر و شهروندان است نیز در تصمیمات شهرداری اتخاذ شود.

علیجان شمشیربند در نخستین جلسه کمیسیون سیاست گذاری بودجه که با حضور شهرداران مناطق و معاونان شهرداری ساری برگزار شد، علم مدیریت، تجربه کاری، تخصص، قدرت بیان و پیگیری را از خصیصه های یک مدیر توانمند نام برد و اظهار کرد: مدیران شهرداری با تکیه بر این اصول، برنامه ها و اهداف تبیین شده عملیاتی کنند و به مردم خدمت نمایند.

وی با بیان اینکه مدیران سازمان ها و شهرداران مناطق در بودجه نویسی، برنامه روشن و قابل اجرا تدوین کنند، افزود: برنامه ریزی های عملیاتی شامل فعالیت ها و گام های ویژه جهت رسیدن به اهداف تعیین شده مدیریت شهری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با یادآوری اینکه پروژه های فرهنگی و عمرانی شهرداری ساری در سال های اخیر رو به رشد بوده است،گفت: انتظار می رود در این دوره از مدیریت شهرداری میزان پروژه ها افزایش یافته و پروژه های بیشتری در برنامه ها پیش بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت برنامه های شهرداری قرار گیرد، تصریح کرد: البته پروژه هایی که ضرورت شهر و شهروندان است نیز در تصمیمات شهرداری اتخاذ شود.

شمشیربند به توانمندی مدیریتی رجبی شهردار ساری بواسطه تجربه او در بدنه شهرداری اشاره کرد و مدیران جوان سازمان های تابعه و شهرداران مناطق را نیز در زمره مدیران متعهد و با انگیزه برشمرد و افزود: در شرایط فعلی انتظار می رود مدیران پای کار آمده و با همراهی شورای اسلامی، شهری زیباتر را برای شهروندان مرکز استان رقم بزنند.

تدوین بودجه 99 شهرداری با رویکرد انقباضی باشد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در آستانه تدوین لایحه بودجه 99 شهرداری ساری،بر لزوم تدوین این لایحه با رویکرد انقباضی تاکید کرد.

علی اکبر زلیکانی در نخستین جلسه " کمیته سیاست گذاری تدوین بودجه سال99 "با بیان اینکه بودجه ادامه حیات مجموعه شهرداری و توسعه شهری است، اظهار کرد: حوزه درآمدی شهرداری لایه های پنهان زیادی دارد که نیاز به شناسایی است.

وی تدوین این لایحه با رویکرد انقباضی را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه شهرداریها برای درآمد پایدار سرمایه گذاری کنند، افزود: تنها 13درصد از منابع درآمدی ما از منابع درآمد پایدار است.

زلیکانی با بیان اینکه در تعریف پروژه ها بایستی شرایط را برای سرمایه گذاران تسهیل کنیم،گفت: فرصت های سرمایه گذاری مرکز استان باید با دقت شناسایی و در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

وی به پروژه ادامه فاز دوم پروژه پارک ملل اشاره کرد و ارزش افزوده و ثروت آوری را از مزیت های این پروژه برشمرد و افزود: اتمام این پروژه درآمد بسیار بالایی را برای شهر به ارمغان می آورد.

زلیکانی به " طرح جامع یکپارچه سازی مدیریت شهری " اشاره و آن را لازمه پیشرفت فعالیت های شهرداری دانست و تصریح کرد: شهرداری ها با کسب درآمد پایدار دغدغه کمتری برای پیشبرد برنامه های خود خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه وفاق و همدلی راهگشای بسیاری از مشکلات است، یادآور شد: هرگاه مطالبه گری پیوسته و جمعی اتفاق افتد؛ تحقق منابع نیز آسان تر می شود.

زلیکانی تاکید کرد که سازمان های تابعه شهرداری باید برای خود منابع تعریف کنند زیرا این ظرفیت در سازمان ها وجود دارد.

اقتصاد شهرداری تابع اقتصاد کشور است

رئیس کمسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری گفت:اقتصاد شهرداری تابع اقتصاد کشور است و وضعیت کشور نیز بلحاظ درآمدی مطلوب نیست.

کوروش یوسفی در نخستین جلسه " کمیته سیاست گذاری بودجه سال99 " با بیان اینکه این جلسه با دو راهکار نقش درآمد صددرصدی تا پایان سال و منابع جدیدی که سازمان ها و شهرداری های مناطق باید پیش بینی کنند ،برگزار شده ،اظهارکرد: اقتصاد شهرداری تابع اقتصاد کشور است و وضعیت کشور نیز بلحاظ درآمدی مطلوب نیست.

وی با یادآوری اینکه درآمدهایی که از سازمان ها و نهادهای دیگر برای شهرداری دریافت می شد، اکنون فراهم نیست،گفت: در چنین شرایطی نیازمند جایگزینی درآمد هستیم که آن هم همت و تلاش شما مدیران را می طلبد.

رئیس کمسیون بودجه شورای شهر شهرداری ساری با بیان اینکه شورا در جهت تحقق درآمد، شهرداری را همراهی خواهد کرد،گفت: اعضای شورای اسلامی شهر ساری در تدوین و تنظیم سیاست گذاری بودجه به شهرداری کمک خواهند کرد.

لزوم بودجه نویسی با کمترین انحراف

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه  باید تلاش کنیم در فرآیند بودجه نویسی کمترین انحراف را داشته باشیم، افزود: بودجه نویسی می بایست بر اساس فعالیت باشد؛ تا فعالیت ها را دسته بندی نکنیم ، نمی توانیم بودجه صحیح ببندیم.

قاسم قاسمی در نخستین جلسه " کمیته سیاست گذاری تدوین بودجه سال99 " با اشاره به در پیش بودن تدوین لایحه بودجه سال آینده شهرداری ساری و ضمن بیان اینکه فرآیند بودجه نویسی فرآیندی سالانه است، اظهار کرد: اکنون در فصل بودجه نویسی باید تلاشمان افزون تر شود.

وی با تاکید بر اینکه  باید تلاش کنیم در فرآیند بودجه نویسی کمترین انحراف را داشته باشیم، افزود: بودجه نویسی می بایست بر اساس فعالیت باشد تا فعالیت ها را دسته بندی نکنیم، نمی توانیم بودجه صحیح ببندیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: منابع درآمدی فراوانی در مرکز استان داریم که می توانیم از آنها در بهبود و تسریع توسعه شهری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه واحد جهت بودجه نویسی، ادامه داد: باید بودجه ای ببندیم که اطمینان داشته باشیم تحقق پیدا می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :