آخرین عناوین

شنبه 23 آذر 1398-15:41 کد خبر:70791

رئیس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد:

انصراف ۲۵ داوطلب کرسی مجلس در مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به ثبت نام ۴۱۸ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۲۵ نفر از داوطلبان انصراف دادند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حسین حسن نژاد پیش ازظهر شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی در ارشاد مازندران شمار داوطلبان و ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان را ۴۱۸ نفر اعلام کرد و گفت:این میزان نسبت به دوره گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین از نظر مدرک تحصیلی، فراوانی مدرک تحصیلی مربوط به کارشناسی ارشد با ۷۸ درصد رشد و از نظر مشاغل نیز کارمندان بیشترین رشد را با ۵۰ درصد داشته است و از نظر ترکیب سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال ۶۴ درصد داوطلبان در این گروه قرار دارند.

حسن نژاد یادآور شد: تاکنون ۲۵ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند که هفت نفر در ساری، نور سه نفر، قائمشهر یک نفر، تنکابن چهار نفر، بابل یک نفر، نوشهر چهار نفر و بابلسر دو نفر، آمل دو نفر و بهشهر یک نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه در آستانه بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس هستیم گفت: روز ۲۷ آذرماه نتیجه بررسی صلاحیت ها به داوطلبان اعلام می شود.

وی درباره رصد هزینه های انتخاباتی گفت: رصد هزینه های انتخاباتی باید تبدیل به قانون شود و در شرایط کنونی دستگاه های مسئول رصدهای لازم را انجام می دهند و ممکن است نسبت به تجدید نظر در صلاحیت ها منجر شود.

حسن نژاد با تاکید بر برنامه ریزی و بسترسازی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: پیش بینی می شود میزان مشارکت مردم استان در انتخابات فراروی بالاتر از میانگین کشوری باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :