آخرین عناوین

دوشنبه 25 آذر 1398-19:33 کد خبر:70814

به دلیل درخواست بازنشستگی صورت گرفت:

پایان 20 سال مدیریت غفاری در اداره‌کل زندان‌های مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران پس از 20 سال سابقه مدیریتی در این مجموعه امروز تودیع شد و پایان مدیریت وی کلید خورد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی غفاریان پس از 20 سال مدیریت اداره کل زندان‌های مازندران به دلیل درخواست بازنشستگی از قطار مدیریتی سازمان زندان‌های کشور و استان مازندران پیاده شده است.

وی که در دوره مسئولیتی‌اش استادی مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی و مسئولیت مدیریت زندان‌های مازندران را پذیرفت و بعدازظهر امروز در مراسمی از وی تکریم و مدیرکل کل جدید در ساختمان دادگستری مازندران معارفه شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: انسان به صورت آزاد آفریده شده است، خداوند توصیه کرده که انسان‌ها را نباید چندان محدود کرد اما در برخی مواقع بنا به نیازهای  اجتماعی برای افرادی که عامل ناامنی در جامعه می‌شوند زندان تعریف شده است.

وی با اعلام اینکه تاریخچه ورود حبس به کشور به سده هجدم برمی‌گردد، گفت: اما بررسی بیشتر نشان می‌دهد که حبس در دوران ائمه اطهار هم بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: شارع مقدس زندان و محدود بودن حکم‌های زندان را پذیرفته است.

وی با اعلام اینکه سیاست‌های جدیدی قوه قضائیه کاهش تعداد زندانیان است، بیان کرد: دستورالعمل کاهش جمعیت زندان‌های کشوری به صورت جدی‌تر در مدیریت جدید قوه قضائیه در حال پیگیری است.

اکبری یادآور شد: در استان مازندران این دستورالعمل در برنامه کاری متولیان قرار دارد، سعی می‌شود که قرارهای موقت بازداشت کاهش داشته باشیم و از حکم‌های جایگزین حبس استفاده کنیم و به طوری که از ابتدای سال جاری ۶ درصد احکام صادر شده مربوط به جایگزین حبس اختصاص پیدا کرده که این روند باید تا پایان سال به ۱۵ درصد برسد.

وی بیان کرد: در سال‌های آینده از حکم جایگزین حبس بیشتری استفاده کنیم و خیلی از زندان استفاده نشود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطر نشان کرد: برای کاهش ورودی به زندان و جمعیت ورودی به زندان و با تلاش مردم نسبت به وقوع جرم گام اساسی برداریم تا از این جهت دچار مشکل نشویم.

در ادامه خسرو قهرمانی معاون توسعه و منابع سازمان زندان‌های کشور، گفت: در راستای سازمان به سمت بهینه‌سازی و بهبود شرایط زندان‌های گام برمی‌داریم و این موضوع در مازندران هم پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: زندان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در جامعه با هدف ایمن‌سازی برای مردمی که اهل تخلف و جرم نیستند.

قهرمانی با اعلام اینکه نزدیک به بیش از ۲۰۰ هزار نفر در زندان‌های کشور دوران محکومیت خودشان را می‌گذرانند، گفت:  وجود این تعداد زندانی مورد تایید مسئولان نظام اسلامی نیست.

وی خاطر نشان کرد: وجود زندان اگرچه یک ضرورت است حاصل ناکارآمدی سایر بخش‌های دیگر کشور بوده و بنا به تکلیف قانونی افراد زندانی می‌شوند، سازمان زندان یک مجموعه اصلاحی و تربیتی است.

علی استادی مدیرکل جدید زندان‌های مازندران بر تداوم خدمت‌گذاری در استان مازندران تاکید کرده است.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از خدمات 20 ساله غفاری مدیرکل سابق زندان‌های مازندران تقدیر و علی استادی به عنوان مدیرکل زندان‌های مازندران منصوب شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :