آخرین عناوین

چهارشنبه 27 آذر 1398-19:54 کد خبر:70849

شهردار ساری خبر داد:

ورود سرمايه گذار به پروژه فاز دوم پارك ملل

شهردار ساری از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث فاز دوم پارک ملل در ضلع جنوبی این شهر خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، عباس رجبی شهردار مركز استان با اشاره به پتانسیل‎های مرکز استان در حوزه گردشگری، ظرفیت‎های بکر طبیعی و تاریخی به پروژه بزرگ فاز دوم پارک ملل در حاشیه رودخانه تجن اشاره و اظهار کرد: فاز دوم پارک ملل در حاشیه رودخانه تجن حدفاصل پل کابلی داراب تا پل تنگه لته از جمله پروژه‌های مهم شهرداری بوده که عملیات اجرایی آن با هدف توسعه عمرانی و با چشم انداز گردشگری و ارتقاء اقتصادی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مشارکت شهرداری ساری با سرمایه‌گذار، گامی در راستای توسعه شهری است، از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به این پروژه مهم شهری خبر داد و افزود: به هر اندازه بتوانیم در موضوع جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کنیم به همان اندازه در زمینه ایجاد درآمد پایدار نیز موفق خواهیم بود.

شهردار ساری با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار و ارتقاء اقتصاد شهروندان نیازمند ورود به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار است، گفت: اینک شهرداری ساری با هدف توسعه گردشگری، کمک به رونق تولید و اقتصاد و رضایتمندی شهروندان، شرایط را برای ورود سرمایه‌گذار به این پروژه فراهم کرده است تا قطار توسعه و پیشرفت بیش از پیش در این مسیر حرکت کند.

وی ادامه داد: امكانات فراوان تاریخی و طبیعی كه بسیاری از آنها با وجود جذابیت زیاد هنوز برای گردشگران ناشناخته باقی مانده، فرصت مناسبی است كه با اتكا به آن بتوان چرخ‌های توسعه مرکز استان را به حركت سريع تر واداشت و  نیز امكان ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را فراهم كرد.

رجبی با بیان اینکه برای كمك به تامین زیرساخت‌ها از ورود سرمايه‌گذار و نيز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌كنیم، تصریح کرد: تلاش برای افزایش زیرساخت‌های گردشگری از رویکردهای مهم مدیریت شهری در مرکز استان است.

شهردار ساری تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد با به ثمر نشستن این پروژه، سهم مرکز مازندران در جذب گردشگر و همچنین رضایتمندی شهروندان برای سپری کردن اوقات فراغت و بهره مندی از امکاناتی که در این پروژه پیش بینی شده است، افزون خواهد شد.

رجبی افزود: مدیریت شهری با توجه به گسترش شهرنشینی و ضرورتِ داشتنِ شهری ایمن و سبز تلاش می کند به انتظارات شهروندان پاسخ بدهد.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این نشست با بیان اینکه توسعه گردشگری برای دستیابی به توسعه پایدار و افزایش درآمد شهروندان، یکی از برنامه‌های محوری شورا و شهرداری به شمار می آید، گفت: معتقدیم که شورا و شهرداری باید برای دستیابی به اهداف خود با دستگاه‌های دیگر تعامل داشته باشند؛ ادامه پروژه فاز دو پارک ملل حاصل این تعامل است.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نيز با بیان اینکه پروژه فاز دوم پارک ملل مهمترین پروژه شمال کشور است، اظهار کرد: شهر ساری به دلیل نزدیکی به دریا و جنگل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که می‌توان با تکیه بر آن در ارتقای اقتصاد مردم موثر بود.

وی تاکید کرد: تیم منسجم در شورای شهر و مدیریت شهری فضا را برای اجرای این پروژه مهم فراهم کرده و همکاری لازم را با سرمایه‌گذار این بخش خواهد داشت.

زليكاني با بیان اینکه یکی از پایدارترین منابع درآمدی برای شهرداری‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهری است، ادامه داد: گردشگری شهری علاوه بر تامین اهداف اجتماعی، منابع مناسبی را در ارتقاء اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

فرامرز نقیبي، عضو شورای اسلامی شهر نيز در اين نشست، ورود سرمایه‌گذار به بزرگترین پروژه گردشگری در مرکز استان را اقدامي پيشبردي برشمرد و گفت: با حمایت از سرمایه‌گذار برای اتمام این پروژه می‌توان به آینده روشن و افزایش سهم ساری در بخش گردشگری و جذب مسافر امیدوار بود.

در ادامه، سید علی آقامیری، عضوشورای اسلامی شهر ساری نیز با تاکید بر سخنان دیگر اعضای شورای اسلامي شهر، اجرای این پروژه را تحولی بزرگ در حوزه گردشگری دانست و حمایت خود را از اقدام سرمایه‌گذار این بخش اعلام کرد.

گفتني است، فاز دوم پارک ملل در زمینی به مساحت 320 هکتار در حد فاصل پل کابلی داراب تا پل تنگه لته واقع شده است که 6.5 کیلومتر مسیر خطی، ضلع غربی و شرقی این پروژه را پوشش می دهد و بیش از 70 کاربری برای آن تعریف شده است؛ کاربری‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی، آموزشی و خدماتی از موارد تعریف شده در این پروژه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :