آخرین عناوین

يکشنبه 1 دی 1398-21:30 کد خبر:70882

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

برخورد جدی دستگاه قضا با متجاوزان به اراضی ملی و جنگلی

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه از عرصه‌های دولتی و جنگل باید صیانت کرد، گفت: برخورد با متصرفانی که جرم آنها محرز است در دستور کار قرار دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمدصادق اکبری بعد‌ازظهرامروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان با بیان اینکه نظم و انظباط در بخش‌های مختلف لازم است، اظهار کرد: اجرای عدالت موانعی دارد که مهم‌ترین مانع چه در دستگاه قضا و چه دستگاه‌های دیگر پیروی کردن از هوای نفس و پیروی کردن از شیطان است.

وی افزود: هوای نفس، ما را از مسیر درست منحرف می‌کند و همه باید در مسیر اجرای صحیح عدالت با این مانع بزرگ مقابله کنیم و این مهم را به خوبی انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران  تصریح کرد: نتیجه داشتن یک دادگستری خوب جامعه پاک و پاکیزه است و استان ما به لحاظ عدالت گستری پاک و پاکیزه است.

اکبری با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی و در رأس آن نساجی  باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: باید در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست قوه قضاییه مبنی بر حمایت از تولید و رونق آن باید همه دستگاه‌های قضایی و سایر دستگاه‌ها همکاری کنند تا واحدهای صنتی خرد و کلان به کار بپردازند.

وی ادامه داد: باید از عرصه‌های دولتی و جنگل باید صیانت کرد و اجازه نداد که بیرحمانه در این عرصه تجاوز شود و برخورد با متصرفانی که جرم آنها محرز است در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توجه خاصی در این باره دارد ولی دستگاه‌های مربوطه مصاحبه و اظهار عجز می‌کند که برای بازپس‌گیری ابزار نداریم و آنها به جای مصاحبه باید پای کار بروند.

اکبری با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم مهم است و همه دستگاه‌ها و مدیران وظیفه دارند این کار را انجام دهند، اظهار کرد: باید سعی کنیم جامعه به فساد آلوده نشود چراکه پیشگیری از جرم راحت‌تر و کم هزینه‌تر است.

وی افزود: اراذل و اوباش و کسانی که نظم جامعه و امنیت مردم را به‌هم می‌زنند بداند که همیشه در رصد مسئولان امنیتی و قضایی هستند و هزینه هنگفت جرم خود را می‌پردازند پس بهتر آن است که از جرایم خشن دست بردارند.

اکبری در پایان گفت: بر روی تکریم ارباب رجوع تاکید دارم و ارباب رجوع باید منطبق  با شرع مقدس اسلامی مورد تکریم قرار بگیرند و رضایت آنها جلب شود.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، فولادی که پیش از این دادستان شهرستان قائم‌شهر بود به عنوان رئیس دادگستری و علی صداقت به سمت دادستان شهرستان معارفه شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :