آخرین عناوین

دوشنبه 2 دی 1398-22:21 کد خبر:70891

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران خبر داد:

قانون پیش فروش املاک اجرایی نشده است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران گفت: به دلیل عدم همکاری شهرداری‌ها وعدم اجرای قانون پیش فروش املاک مردم با مشکلات مواجه شدند.


به گزارش خزرتیترخبر، میرنجف موسوی گرمستانی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به قدمت ۸۰ ساله این کانون اظهار داشت: مهندسی دفاتر از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط کانون بوده است.

براساس این گزارش،وی تقسیم اسناد دولتی را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: حدود هفت هزار و ۳۰۰ دفترخانه در کشور و ۳۴۰ دفترخانه در استان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی گفت: ۳۴۰ سردفتر و ۳۴۰ دفتریار در استان فعالیت دارند و در مجموع ۴۰ هزار نفر در دفترخانه‌های کشور مشغول فعالیت و کار هستند.

موسوی گرمستانی با گرامیداشت روز سردفتر ادامه داد: کانون مازندران درنظر دارد همایش روز سردفتران و دفتریاران را پنجم دی ماه در بابلسر برگزار کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران با اظهار اینکه مردم با چالش‌هایی در زمینه اجرای برخی قوانین مانند پیش فروش املاک مواجه هستند گفت: قانون پیش فروش از زمان تصویب تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: به دلیل عدم اجرای قانون پیش فروش مردم با مشکلاتی مواجه شدند زیرا تنظیم سند رسمی پیش فروش مستلزم صدور شناسنامه فنی برای هر واحد از سوی شهرداری است و به دلیل عدم همکاری شهرداری‌ها، این قانون متروک مانده است.

موسوی گرمستانی یاداور شد: اگر قانون پیش فروش به درستی انجام و ثبت شود خریدار با خیال راحت اقدام به خرید ملک خواهد کرد و ما نیز اصرار داریم قانون پیش فروش با صدور شناسنامه فنی اجرا شود زیرا منفعت عمومی دارد و سبب قضازدایی می‌شود.

سید موسی ساداتی کردخیلی عضو هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مازندران نیز با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی اموال انسان را ثبت می‌کنند گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های حقوقی در محاکم ناشی از اسناد عادی است.

وی با اظهار اینکه بیش از ۶۰ درصد املاک در استان مازندران فاقد سند مالکیت است گفت: بیشتر این املاک دارای سند عادی هستند درحالی در طرح کاداستر مصوب شد که تمامی املاک سنددار شوند ولی تاکنون ۲۰ درصد انجام شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :