آخرین عناوین

سه شنبه 3 دی 1398-21:17 کد خبر:70900

دستگاه قضایی مازندران روی ریل تغییرات:

انتصابات جدید در حوزه قضایی شهرهای مازندران

در حالی اولین روزهای زمستان 98 را آغاز کردیم که حوزه قضایی شهرهای مازندارن با تغییراتی روبرو بوده اند.


به گزارش خزرتیترخبر، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، انتصاباتی در حوزه قضایی شهرهای قائم‌شهر و بابل صورت گرفت؛ وکیلی‌راد رئیس دادگستری بابل جای خود را به حجت‌الاسلام باقریان داد.

همچنین حجت‌الاسلام ملاکریمی دادستان نکا، جایگزین مرادی دادستان پیشین بابل شد.

در حکمی دیگر، ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام باقری رئیس دادگستری قائم‌شهر، فولادی که پیش از این دادستان قائم‌شهربود به عنوان رئیس جدید دادگستری و صداقت دادستان پیشین بهشهر به‌عنوان دادستان جدید قائم‌شهر منصوب شدند.

معارفه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری

به گزارش خزرتیترخبر،حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر امروز آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری که با حضور رئیس کل دادگستری استان و مسئولان اداری و قضایی برگزار شد، با اشاره به جایگاه خطیر دستگاه قضایی و اهمیت منصب قضاوت اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضایی استان، حل و فصل دعاوی و رسیدگی سریع توام با دقت و مطابق قوانین است.

وی با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی خاطرنشان کرد: البته احقاق حق و صدور حکم عادلانه،نیازمند دقت و توجه کافی است  و می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت زمان ضمن رسیدگی در سریع‌ترین زمان،احکام عادلانه ودقیق صادر کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران اعتبار بخشیدن به اسناد رسمی را در پیشگیری از خیلی اختلافات موثر دانست و گفت: قانون‌مداری و رعایت قانون و اهمیت دادن به اسناد رسمی توقع به‌حقی است که باید به آن توجه شود.

وی به انباشت پرونده در مرکز استان اشاره و اضافه کرد: افزایش شعب و گسترش دادگستری در بخش‌ها و شهرهای مختلف، راهکار این مشکل نیست بلکه باید با کمک دستگاه‌های مختلف در پیشگیری از جرایم و تشکیل پرونده  چاره‌اندیشی کرد.

اکبری برنامه‌ریزی  برای کاهش اطاله دادرسی،کاهش موجودی شعب،تسریع در اجرای احکام و تکریم ارباب رجوع را از توقعات خود از رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری ذکر کرد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و خدمات علی رحیم‌پور کامی،حجت‌الاسلام باقری به‌عنوان رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری معرفی شد.

انتصاب دادستان جدید نکا

براساس همین گزارش،مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نکا با حضور مسئولان کشوری، لشکری و انتظامی مختلف استان مازندران و مدیران این شهرستان در سالن همایش مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد.

در این مراسم علی اکبر شیرسوار رئیس دادگستری نکا ضمن تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام ملاکریمی در دادستانی این شهرستان، تلاش در جهت احقاق حق و رسیدگی به امر و امور مردم را از وظایف خدمتگذاران ملت در دستگاه قضا برشمرد.

وی همچنین تصریح کرد: در امر اجرایی نمودن برنامه‌های سیاست‌های کلان قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری مازندران توفیقات قابل توجهی از ابلاغ الکترونیک، مبارزه با فساد و کاهش اطاله دادرسی با حمایت‌های رئیس کل و کمک همه مسئولان به خصوص مردم نکا حاصل شده است.

 کمک دستگاه قضا به تولید در جنگ اقتصادی

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی خدمت زیر پرچم ولایت برای نظام اسلامی و ملت را مصداق کمک به دین خدا دانست و اظهار کرد: خدا از افرادی که برای کمک به مردم، نظام  و ولایت وارد میدان می‌شوند دفاع می‌کند.

وی افزود: سعی کردیم در این مسئولیت به عنوان نماینده دستگاه قضایی و ولایت در شهرستان نکا در روزها و ساعات مختلف خدمت کنیم و ارزشمند این است که مردم در مورد ما چگونه قضاوت کنند چراکه خداوند بر قضاوت مردم صحه می‌گذارد.

دادستان سابق نکا خاطرنشان کرد: مصداق بارز اطاعت الهی خدمت به مردم و به خصوص تولیدکنندگان یا کسانی که به نوعی در جنگ اقتصادی قرار داشته و به قشر ضعیف جامعه خدمت می‌کنند است.

در پایان وی گفت: این برای ما ارزشمند است که تفکر یک تولیدکننده حامی منویات رهبر معظم انقلاب بوده و این تفکر را راهگشای مشکلات کشور به خصوص در زمینه اقتصادی می‌داند و چه تولیدی‌هایی که می‌خواست در این شهرستان تعطیل شود و ورود کرده و اجازه تعطیلی و بیکار شدن کارکنان آن را ندادیم.

 امن‌ترین شهرستان استان و کشور

در ادامه این مراسم عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا نظام جمهوری اسلامی را براساس مفاد قانون اساسی دارای ارکان متفاوتی توصیف و اذعان کرد: ما کجای این تشکیلات هستیم و چه وظایفی داریم قطعا این خانواده در نظام هم معنا پیدا می‌کند که ضمن استقلال، برخی کارکردها و تعاملات جمعی داریم که در کنار هم خروجی‌های خوبی می‌تواند داشته باشد همانطور که با وجود سختی‌هایی که در این 40 سال برای ما ایجاد کردند اکنون نهال جمهوری اسلامی ایران درختی تنومند با هدایت رهبری است که معادلات دنیا را به هم زده است.

وی افزود: تلاش می‌شود تا در شورای تأمین خیلی از موضوعات به صورت پیشگیرانه کار شود تا امنیت عمومی جامعه حفظ شود و برهمین اساس مردم این قضاوت را در دل دارند که مسئولان با وجود مشکلات مختلف دلسوزانه درحال خدمت هستند.

رئیس شورای تأمین نکا با بیان پیشرفت چشم‌گیر این شهرستان در گذر سال‌ها، خاطرنشان کرد: شهرستان نکا روز یک درمانگاه و چند پزشک غیرایرانی داشت اما امروز دو بیمارستان، بیش از 40 فضای ورزشی و گازی که از عسلویه در جنوب کشور به نکا رسیده و همه حتی روستاهای هزارجریب از ان بهره‌مند هستند در کنار تولید بیش از 100 هزار تن هلو  به همراه رفاه نسبی ایجاد شده برای مردم خدمات ارائه شده توسط نظام است درحالی که رسانه‌ها در جامعه پمپاژ ناامیدی می‌کنند بنابراین باید گفته شود که این از برکات انقلاب بوده  و ما شأنی جز خدمتگذاری مردم نداریم.

این مسئول نکا را یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان و کشور توصیف و اضافه کرد: در کنار سایر مسئولان و مردم باوجود چند نقطه حساس کشور ازجمله نیروگاه برق، کارخانه سیمان و سیلو در حوزه نکا همچنین تردد روزانه دو هزار و 500 وسیله نقلیه سبک و سنگین در این شهرستان برای مدیریت فضا در تلاش هستم.

در پایان وی گفت: در همین بحران اخیر با استفاده از همین ظرفیت‌ها نگذاشتیم خش به دست کسی بیفتد چراکه در شهرستان نکا کسی جزیره‌ای نگاه نکرد و همه حاکمیتی فکر کردند که توفیقاتی حاصل شد البته شمشیر را جز جایی که لازم و واجب باشد از غلاف خارج نخواهیم کرد.

 تلاش همگانی برای ارتقای امنیت

در بخش انتهایی این مراسم نیز رحمت عشقی دادستان جدید شهرستان نکا تأکید کرد: ما معتقديم خدمت در قوه قضائیه افتخار و نعمتی است که خداوند نصیب ما کرده به امید اینکه قدر این نعمت را بدانیم و از الطاف خداوند بهره‌مند شویم.

وی افزود: ارتقای امنیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ریاست قوه قضائیه است که براساس مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب و تلاش مسئولان، اکنون کشور از امنیت برخوردار است اما تلاش برای ارتقای امنیت است.

دادستان عمومی و انقلاب نکا نقش مردم در تأمین امنیت را مهم تلقی و اذعان کرد: تلاش اعضای شورای تأمین برای امنیت به تنهایی کارساز نیست بلکه به کمک مردم نیاز داریم تا با کمک هم بتوانیم امنیت را ارتقا بخشیم.

در پایان این مسئول حل‌وفصل دعاوی نظارت را دو وظیفه کلی قوه قضائیه دانست و اضافه کرد: قوه قضائیه دو وظیفه کلی دارد که یکی حل‌وفصل دعاوی و رسیدگی به پرونده‌ها است که تلاش خواهیم کرد این وظیفه خطیر به درستی انجام شود اما وظیفه دیگر نظارتی است که آنچه بیشتر به چشم می‌آید پیشگیری از وقوع جرم است که در این زمینه قانون‌گذار قانون اختصاصی برای پیشگیری از وقوع جرم را وضع کرده است.

شایان ذکر است در این مراسم ضمن اهدای حکم مسئولیت دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جدید شهرستان نکا به رحمت عشقی از خدمات 40 ماهه حجت‌الاسلام ملاکریمی در مسند دادستانی نکا تقدیر شد.

همچنین حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی بنابر حکم رئیس قوه قضائیه از این پس به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل به خدمت خواهد پرداخت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :