آخرین عناوین

شنبه 7 دی 1398-19:52 کد خبر:70947

رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد:

نقش راهبردي كميسيون هاي تخصصي در تصميمات شوراي شهر

رئیس شورای شهر ساری گفت: كميسيون هاي تخصصي نقش راهبردي در تصميمات شورا دارد و جديت كميسيون ها در پرداختن به طرح ها،به تصميمات و مصوبات شورا قاطعيت بيشتري می بخشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری از ساعت 15 روز شنبه هفتم دی ماه 1398 با حضور تمام اعضای شورا شمشیربند، زلیکانی، یوسفی، آقامیری، عشوری، قاسمی، مدینه، نجاریان و نقیبی اعضای شورای اسلامی شهر ساری، رجبی شهردار ساری، معاونین شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

براساس این گزارش،آخرین مصوبات کمیسیون های داخلی شورا مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن تصویب اخذ تسهیلات 150 میلیارد تومانی شهرداری ساری از بانک ملی جهت اتمام پروژه بزرگ پل تا پل بود.

به گزارش خزرتیترخبر، علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای این جلسه نطقی را به شرح ذیل ایراد نمود:

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام و خير مقدم خدمت همكاران گرامي، ميهمانان عزيز و اصحاب محترم رسانه و با ياري خداوند بزرگ ، شصت و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر ساري در دوره پنجم را آغاز مي كنيم.

دستور كار جلسه امروز طرح نامه ها و مصوبات كميسيون هاست اما قبل از اينكه به دستور جلسه بپردازيم اجازه مي خواهم نكاتي را به عرض برسانم.

نكته اول اينكه در آستانه سالروز حماسه باشكوه نهم دي قرار داريم، همانطوركه مي دانيد در پي بروز فتنه 88 كه بي ترديد سر در آبشخور بيگانگان داشت ، هموطنان غيور و ولايي ما در نهم دي ماه آن سال  با حضور آگاهانه و مقتدرانه در صحنه، با آرمان هاي امام خميني قُدِسَ سِرُه الشريف و مقام معظم و معزز رهبري حفظه الله تعالي بيعتي دوباره نمودند و حماسه اي جاودان و بيادماندني را در تاريخ انقلاب آفريدند.

بصيرت و هوشياري مردم مومن و غيرتمند ايران در اين حماسه باشكوه چنان تجلي يافت كه رهبري معظم انقلاب در اين باره فرمودند : اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت ، سجده شُكر بجاي آورده شود ، باز هم كم است، حماسه اي كه محاسبات دشمن را به هم ريخت ؛ محاسباتي كه با همكاري و برنامه ريزي اقليتي در داخل از روي بُغض و كينه شكل گرفته بود اما در اين روز حماسي يك بار ديگر امت اسلامي هوشيارانه عمل نموده و دشمنان را مايوس كرد.

با توجه به اينكه تشخيصِ درستِ مردم ، مهمترين عامل حماسه ساز در روز نهم دي بوده اين روز در تقويم رسمي كشورمان تحت عنوان روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت نامگذاري شده است .

ضمن گراميداشت اين روز بزرگ و قدر داني از امت وفادار، بايد روي اين نكته تاكيد كنم كه اگر درايت مقام معظم و معزز رهبري و همراهي مردم نبود، آتش فتنه به اين زودي خاموش نمي شد و قطعا پيامدهاي منفي بيشتري براي كشور بدنبال داشت اما درايت و مديريت و مهرباني معظم له در آن مقطع حساس موجب شد جامعه بيشتر از آن اسير فتنه جويي دشمنان نشود و بتواند راه خود را به سوي رشد و تعالي ادامه دهد.

از اين جهت حماسه نهم دي براي هميشه در تاريخ انقلاب اسلامي و در حافظه ملت خداجوي ما ثبت و ماندگار خواهد شد و باعث گرديد مردم ما در همه زمينه ها در دشمن شناسي و تشخيص مصالح جامعه اسلامي، با بصيرت عمل كند و ما نتيجه آن را به خوبي در حوادث پس از آن به ويژه در آشوب هاي آبان ماه ملاحظه كرديم .

در اغتشاشات اخير با وجود اينكه شيطنت و توطئه چيني دشمنان و منافقان ابعاد وسيع تري داشت ، بيداري و حضور به موقع مردم در صحنه، همه دسيسه ها را خنثي و ايران اسلامي را سربلند كرد.

مطلب ديگري كه لازم است مورد توجه قرار دهم ، نقش راهبردي كميسيونهاي تخصصي در تصميمات شوراي اسلامي شهر مي باشد، كميسيون ها در حقيقت، مهندسي تصميمات را بر عهده دارند و جديت كميسيونها در پرداختن به طرحها و برنامه ها و همچنين هماهنگي آنها در مواقع لزوم مي تواند به تصميمات و مصوبات شورا قاطعيت و استحكام بيشتري ببخشد كه نفع آن به شهر و شهروندان مي رسد.

مصداق بارز اين مدعا، جديت و حساسيتي است كه همكاران بنده پيرامون پيشنهاد شهرداري مبني بر اخذ تسهيلات بانكي براي پيشبرد پروژه پل تا پل از خود نشان دادند و نسبت به تشكيل كميسيون هاي تخصصي و بررسي دقيق و كارشناسي موضوع اقدام نمودند كه يقينا درخور تقدير است.

و نكته پاياني؛ خوشبختانه خبرنگاران محترم در جلسات صحن حضور دارند و قطعا به ياد مي آورند كه در اينجا مكررا بر اجتناب مديران و كاركنان شهرداري از ورود به مباحث انتخاباتي و عدم بكارگيري منابع و امكانات اداري بر له يا عليه كانديداها تاكيد شد و شهردار محترم نيز اين موضوع را مورد توجه قرار داد اما متاسفانه گاهي شاهد درج مطالب غير واقعي مبني بر همراهي با كانديداها هستيم كه مغاير با اصول اخلاق حرفه اي است لذا ضمن قدرداني از اصحاب محترم رسانه به خاطر انعكاس اخبار شورا و شهرداري، اميدواريم جريان اطلاع رساني همواره بر مدار صداقت و شفافيت باشد.

 در خاتمه ضمن تشكر از شهردار محترم و همكارانشان به خاطر تلاشي كه براي پيشبرد فعاليت هاي عمراني و خدماتي در سطح شهر انجام مي دهند،  توجه داشته باشند كه ضرورت پيگيري و تسريع در اجراي پروژه هاي اولويت دار همچنان مورد تاكيد شوراست .

در ادامه پیشنهاد دریافت تسهیلات از بانک ملی ماه گذشته از سوی شهرداری ساری به شورای اسلامی شهر ارائه شد که با دستور ریاست شورا کمیسیون تلفیق متشکل از کمیسیون های بودجه و حقوقی و مشارکت و سرمایه گذاری در چندین جلسه به بررسی کارشناسانه این موضوع پرداخت و ضمن برآورد هزینه های پروژه، با اخذ 110 میلیارد تومان تسهیلات البته با افزایش عرض پروژه از 26متر به 40 متر موافقت نمودند و این پرونده در صحن شورا نیز مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر با اخذ 150 میلیارد تومان تسهیلات مشروط بر اینکه این رقم صرفاً در پروژه پل تا پل و البته با رویکرد سرمایه گذاری هزینه گردد تا امکان پرداخت آن از محل عایدی پروژه فراهم شود، موافقت شد.

سپس سایر نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی شورا از جمله پیشنهاد دریافت تسهیلات حمایتی کم بهره از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جهت خرید ماشین آلات شهرسازی و همچنین لایحه تشویقی نوسازی در بافت فرسوده مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :