آخرین عناوین

يکشنبه 8 دی 1398-18:6 کد خبر:70953

هردم از این باغ بری می رسد:

تغییر بدون اطلاع شماره تلفن ثابت ساکنان کوچه شاهد جویبار

ساکنان کوچه شاهد شهر جویبار طی سه روز گذشته به شماره تلفن‌های ثابت خود دسترسی ندارند و با تغییر شماره‌ها بدون اطلاع و یا اطلاع رسانی کم مخابرات شهرستان جویبار روبرو شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کوچه شاهد یکی از کوچه‌های قدیمی شهر جویبار  است که طی سه روز گذشته ساکنین این کوچه به شماره تلفن‌های ثابت خود دسترسی ندارند و با تغییر شماره‌ها بدون اطلاع و یا اطلاع رسانی کم و ضعیف مخابرات شهرستان جویبار روبرو شدند که به برخی از مشترکین اطلاعی داده نشده یا فقط در حد یک پیامک آن هم پس از تغییر به آنان ارسال شد.

این موضوع درحالی است که برخی از شهروندان ساکن در این کوچه از این تغییر ابراز نارضایتی کرده که یکی از این ساکنین به خبرنگار ما گفت: چندین سال است که در این کوچه دارای مغازه هستم و استفاده زیادی از دستگاه کارتخوان دارم اما از دو، سه روز گذشته این کارتخوان کار نمی‌کند و پس از پیگیری این مشکل متوجه شدم شماره تلفنی که بر روی کارتخوان من ثبت شده بود تغییر کرد.

 وی افزود: نه من و نه صاحب مغازه ازاین موضوع مطلع نبودیم و کسی هم به ما اطلاع نداد؛ به دلیل این مشکل تعدادی از محصولاتم را نسیه به مردم دادم.

یکی دیگر از ساکنین میانسال این کوچه با بیان اینکه بیش از 20 سال از این خط استفاده می‌کردم اظهار کرد: در این سال‌ها همه شماره قبلی ما را داشتند و الان کسی شماره جدیدم را ندارد نمی‌دانم چکاری باید بکنم؛ نمی‌شود به تمام اقوامم زنگ بزنم که شماره من تغییر کرده است!

وی تصریح کرد: بعد ازاین تغییر فرزندانم تماس‌های زیادی با من داشتند ولی موفق نشدند با من صحبت کنند زیرا نه من خبر تغییر شماره تلفن را داشتم نه آن‌ها و این عدم ارتباط، فرزندانم را بسیار نگران کرده بود.

مشترکی دیگر در دیدار با خبرنگار ما گفت: شغل من تعمیر وسایل صنعتی است و در نقاط و مناطق مختلفی از شهر و استان فعالیت می‌کنم و راه ارتباط من با مشتریانم همین تلفن ثابت بود حالا نمی‌دانم با این وضعیت چه بر سر وضعیت شغلی من می‌آید.

وی تأکید کرد: کمترین کار از سوی مخابرات این بود که از قبل به ما اطلاع می‌دادند نه اینکه یکباره متوجه شویم که شماره تماس ما تغییر کرده است.

 خبرنگار ما در بازدید میدانی، شاهد تغییر بسیاری از شماره تلفن‌های ساکنین کوچه بود که برخی از این افراد حتی تا به امروز متوجه تغییر نشده بودند که پس از حضور ما و بررسی متوجه این تغییر شدند.

 دراین باره برای روشن شدن موضوع و این تغییرات به سراغ رئیس مخابرات شهرستان جویبار رفتیم.

مرادی گفت: با توجه به اینکه حدود 80 متقاضی جدید تلفن ثابت در محدوده میدان آتش‌نشانی داشتیم ولی ظرفیت زیرساختی ما در آن نقطه تکمیل بود و همچنین قدیمی بودن زیرساخت‌ها در آن منطقه، تصمیم بر این شد که تجهیزاتی با تکنولوژی روز در آن نقطه نصب شود.

 وی بیان کرد: با نصب این تجهیزات هم ظرفیت کمی پورت‌های تلفن‌ ثابت و هم سرعت اینترنت این منطقه افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

 رئیس مخابرات جویبار افزود: کسانی که متقاضی تلفن و اینترینت پرسرعت بودند قطعاً راضی هستند.

 مرادی با بیان اینکه 160 شماره تلفن ثابت در این کوچه و منطقه تغییر کرده است اظهار کرد: همکاران ما توانستند این موضوع را به اطلاع مشترکین برسانند البته موفق به ارتباط با برخی از مشترکین هم نشدند، البته این امکان وجود دارد که شماره قبلی مشترکین به آن‌ها داده شود ولی نه در آن نقطه بلکه در نقاط دیگر شهر که البته باید دوباره ثبت‌نام کنند و در همان بستر قدیمی به آن‌ها تحویل داده شود.

 وی با اشاره به این موضوع که برخی از مشترکین در گذشته شماره‌ تلفن‌های رندی را خریداری کرده بودند گفت: با توجه به این تغییرات، این افراد می‌توانند با مراجعه به مخابرات شهرستان شماره جدید رند دیگری که نزدیک به شماره قبلی آن‌ها بوده دریافت کنند.

 رئیس مخابرات شهرستان جویبار همچنین یادآور شد: این امکان نیز وجود دارد، کسانی که با شماره قبلی ساکنین این کوچه تماس می‌گیرند سیستم‌های ما به صورت خودکار شماره‌های جدید این مشترک را به اطلاع افراد تماس گیرنده برسانند که ابتدا مشترکین باید برای این موضوع به مخابرات شهرستان مراجعه کنند.

 مرادی با پذیرش اطلاع‌رسانی کم و یا ضعیف در رابطه با این موضوع گفت: در اقدامات بعدی قطعاً سعی خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی‌های بیشتر و به صورت دقیق انجام گیرد.

نکته آخر اینکه حضور رسانه‌ها و بسترهای فضای مجازی متعدد در شهرستان جویبار این امکان را برای مخابرات این شهرستان مهیا می‌کرد تا این تغییرات در حوزه زیرساخت‌ها و شماره تلفن‌ها را به اطلاع مردم این منطقه برساند و یا حتی نصب یک بنر در این خصوص می‌توانست جلوی بسیاری از این سردرگمی و نارضایتی‌های شهروندان را بگیرد.

امیدواریم در اقدامات بعدی، مخابرات شهرستان جویبار که در حال انجام خدمت صادقانه به همراه استفاده و بروزآوری زیرساخت‌های ارتباطی این شهرستان است مسئله اطلاع‌رسانی به خوبی انجام پذیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :