آخرین عناوین

دوشنبه 27 مرداد 1393-0:35 کد خبر:711

هشدار شرکت برق به مردم و بی تفاوتی مسئولان مازندران

شرکت توزیع برق مازندران به مردم و مسئولان جهت صرفه جویی در مصرف برق هشدار داده است اما مسئولان توجهی نمی کنند.


به گزارش خزرخبر،مدیر عامل شرکت توزیع برق از مردم خواست تا در مصرف برق مخصوصا در ساعات اوج بار صرفه جویی نمایند.

هشدار و سفارش به مردم جهت صرفه جویی در مصرف برق بسیار خوب است اما جای سوال اینجاست که چرا مسئولین مازندران به این هشدار توجهی نمی کنند؟

بر پایه این گزارش،اگر به ساعات اوج بار در بعد از ظهر و همچنین شب ها توجه نماییم متوجه می شویم که مردم مازندران در مصرف برق صرفه جویی می کنند اما متاسفانه ادارات، نهادها،بانک ها و .... هستند که نسبت به این هشدارها بی تفاوت می باشند.

اگر روزها در غیر ساعات اداری و شب ها ،بازدیدی از برخی از دستگاه ها و ادارات به عمل آید ،متوجه  عدم رعایت و صرفه جویی در بسیاری از آنها خواهیم بود.

مردم از دولت تدبیر و امید انتظار دارند تا در ابتدای از دستگاه ها،نهادها و ..... صرفه جویی را آغاز نموده و آنگاه از مردم تقاضای صرفه جویی نمایند.

امیدواریم استاندار مازندران در این مورد به صورت جدی وارد شده و با هشدار های لازم به مدیران دستگاه ها،صرفه جویی را از استانداری و ادارات آغاز نموده و سپس از مردم انتظار همکاری داشته باشند.

خزرخبر به زودی در یک گزارش تصویری ،ادارات و نهادها و بانک هایی را که در مصرف برق صرفه جویی نمی کنند را به مردم معرفی خواهد کرد.

*****  

هشدار مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

ضرورت همکاری مشترکان در ساعات اوج بار و صرفه جویی لازم برای گذر از پیک تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در جلسه مدیریت مصرف و کاهش پیک ، ضرورت همکاری مشترکان در ساعات اوج بار را مورد تاکید قرار داده است.

به گزارش خزرخبر، منوچهر جعفری به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش درجه دما طی روزهای آینده اشاره و گفت : بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی ، درجه دما از روز یکشنبه افزایش چشمگیری خواهد داشت بطوریکه در روز سه شنبه به 38 درجه خواهد رسید .

وی روند مصرف برق مشترکان مازنی از اوایل تیرماه تاکنون را مورد بررسی قرار داد و  افزود : بیشترین مصرف برق مشترکان در ساعات 15 مورخ 18 مرداد ماه اتفاق افتاد که 1407 مگاوات بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه افزایش بیش از حد بی سابقه دما طی روزهای اخیر و تداوم آن بر افزایش مصرف برق تاثیر فراوان گذاشته و پیک بار شبکه توزیع را افزایش داده  ، اظهار داشت : ساعات اوج مصرف در استان دو مرحله است به گونه ای که امسال و سال گذشته از ساعت 12 لغایت 15 و 19 لغایت 23 شاهد بیشترین مصرف برق در استان بوده ایم .

جعفری خاطرنشان کرد : اگر درجه دما از 37 درجه افزایش یابد به ازای افزایش هر درجه 140 مگاوات مصرف برق افزایش می یابد  که نگران کننده  است .

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مشترکان و مصرف صحیح برق ، صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف بویژه در فصل تابستان را با اهمیت خواند و از مشترکان مازنی بويژه سازمان های دولتی و خصوصی علی الخصوص بانک ها خواست تا یک ساعت قبل از پایان وقت اداری در خاموش کردن وسایل سرمایشی اهتمام لازم معمول و در صورت امکان از روشن نگه داشتن لا مپ ها و وسایل برقی در این ساعات خودداری و از روشنایی طبیعی روز استفاده نمایند تا تابستان  سال جاری با کمترین مشکل سپری شود .

به گفته وی تاکنون با وجود استفاده حداکثری مشترکان از وسایل سرمایشی ، خوشبختانه قطع برق ناشی از کمبود تولید در شبکه اعمال نشده و با مدیریت و جابجایی بار در ساعات اوج مصرف ضمن جلوگیری از افزایش بار فیدرهای فولبار  ، از قطعی  های احتمالی  در شبکه جلوگیری شده ولی در صورت تداوم گرما و عدم همکاری مشترکان ناچار به قطع برق خواهیم شد . 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :