آخرین عناوین

يکشنبه 13 بهمن 1398-12:24 کد خبر:71228

خبرخوش شهردار ساری:

بزودی رویای گردشگری زنان ساروی در بوستان بانوان محقق می شود

شهردار ساری از افتتاح نخستین بوستان مخصوص بانوان درمرکز مازندران در آینده ای نزدیک خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، فضای تفریحی زیادی در شهر وجود دارد اما وجود بعضی از فضاهای شهری با توجه به اثرگذاری آنها و ایجاد نشاط، اهمیت خاصی دارد یکی از این فضاهای حائز اهمیت وجود پارک ویژه بانوان است.

پارکی که در آن بانوان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند با راحتی و آرامش به ورزش و تخلیه هیجانات خود بپردازند؛ مجموعه مدیریت شهری با ایجاد بوستان بانوان در ابتدای مسیر دریای نیلگون خزر درصدد توزیع امکانات ورزشی و تفریحی و ایجادبستری مناسب برای ارتقای سلامت  و نشاط اجتماعی بیشتر بانوان مرکز استان همیشه سبز مازندران است.

این مجموعه فرهنگی،تفریحی و ورزشی ویژه استفاده بانوان در زمینی به مساحت 10 هکتاردر منطقه یک ساری و در ابتدای بلوار فرح‌آباد واقع شده است که محیطی مناسب را برای فعالیت‌های متنوع نظیر ورزش و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم می‌کند.

همچنین وجود بیش از30 نوع کاربری همچون آبنما،گلخانه، اورژانس، کتابخانه دیجیتال، بازارچه، رستوران و چایخانه سنتی و شمار زیادی از گونه‌ گیاهی در فضایی به وسعت سه متر مربع زیبایی این بوستان را دو چندان می‌کند و فضای فرح‌بخش را برای بانوان رقم می‌زند.

از دیگر امکانات بوستان می‌توان به مواردی چون زمین چمن مصنوعی، زمین تنیس در سه بخش جداگانه،زمین والیبال، پیست اسکیت، پیست تارتان و پیست دوچرخه‌سواری اشاره کرد.همچنین برای رفاه حال بانوان در داخل این بوستان نمازخانه، رستوران، بوفه و فروشگاه عرضه محصولات صنایع دستی تعبیه شده است که در مجموع روز مفرح و پرنشاط را برای این عزیزان رقم می‌زند.

از سوی دیگر وجود تعدادی آلاچیق در محوطه داخلی پارک فضایی خوب را برای سپری کردن ساعاتی خوش برای دختران و بانوانی که برای گشت و گذار به بوستان بانوان می‌آیند؛ فراهم می‌آورد.

شهر ساری در مرکز مازندران شهری است پرتردد، که مملو از جاذبه‌های گردشگری،تاریخی و فرهنگی و مذهبی است که بسیاری از مسافران و گردشگران سراسر کشور برای بازدید از دیدنی‌های آن،به این شهر با قدمت دیرینه سفر می‌کنند بی‌شک با تلاش بی‌وقفه شهرداری ساری در اتمام پروژه بوستان بانوان و افتتاح آن، در آینده‌ای نه چندان دور بر ظرفیت گردشگری این شهر افزون خواهد شد.

عباس رجبی شهردارساری که این روزها دغدغه‌اش توسعه متوازن و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در حوزه‌های مختلف شهری است، «بوستان بانوان» را نیز در شمار فعالیت‌های مهم خود قرارداده است و تلاش می‌کند در بازه زمانی کوتاه انتظار بانوان این شهر را با افتتاح این پروژه عظیم برآورده کند .

از این‌رو با اعمال مدیریت و بازدیدهای میدانی بر این پروژه، سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری را به طور ویژه هم با جدیت درگیر اتمام این پروژه کرده است تا وعده‌ای که به بانوان ساروی داده شد؛محقق شود.

اصرار و اهتمام عباس رجبی بر استفاده از توان و ظرفیت‌های درون سازمانی و دوایر مختلف شهرداری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به فرموده مقام معظم رهبری و شناخت او از بدنه شهرداری است.

براساس این گزارش، به گفته شهردارساری این بوستان در راستای ایجاد عدالت و برقراری امکانات برابر برای تمامی شهروندان، به منظور استفاده بانوان و دختران از فضاهای عمومی است چرا که نشاط و سلامت بانوان تاثیر و ارتباط مستقیمی با نشاط خانواده‌ها دارد.

رجبی ضمن تاکید بر ارائه خدمات رفاهی به شهروندان و ایجاد شرایط شادی و نشاط در بین آنها این بوستان را نخستین بوستان ویژه زنان نام برد و تصریح کرد:البته در روزهای جمعه خانواده‌ها نیز می‌توانند از امکانات این پارک بهره‌مند شوند و یک روز شاد و پرنشاط را در کنار هم رقم بزنند.

بوستان بانوان، بزرگترین و مجهزترین پارک ویژه بانوان در شهر ساری است که از سال 95 احداث آن توسط مجموعه شهرداری آغاز شده است و هم اینک با اهتمام و پشتکار مدیریت شهری در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

مدیریت شهری علاوه بر بوستان بانوان پروژه‌هایی را بر اساس اولویت‌های موجود و نیاز سنجی‌های انجام شده در دست اجرا دارد؛پروژه‌های «پل تا پل» و «فاز2 بوستان ملل» از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :