آخرین عناوین

سه شنبه 15 بهمن 1398-16:29 کد خبر:71264

خواب زمستانی استاندار مازندران:

تاخیر دو ماهه استاندار مازندران در معرفی رئیس سازمان پسماند

استاندار مازندران حدود دو ماه پیش اعلام کرد که در روزهای آینده رئیس سازمان پسماند مازندران معرفی می‌شود، پس از دو ماه هنوز روزهای آینده استاندار مازندران فرا نرسیده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، زمزمه‌های فعالیت سازمان پسماند در استان مازندران از دوره مدیریت شیدالله مهدوی در موسسه پسماند استان مازندران شنیده می‌شده است.

بنا به دلایل نامشخصی مهدوی با وجود عملکرد مناسب برکنار شده و در پیگیری‌های خبرنگار فارس علت برکناری مهدوی گزارش نشده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از مسئولان استانداری مازندران از عملکرد شیدالله مهدوی مدیر موسسه پسماند استان رضایت کامل داشته است( اینجا بخوانید)

خبر تشکیل سازمان پسماند استان مازندران حدود دو ماه پیش توسط احمد حسین‌زادگان اعلام شده و استاندار مازندران در جلسه اقتصاد مقاومتی ۲۳ آذر ماه این موضوع را مطرح کرده است.

نکته قابل تامل اینکه استاندار در این جلسه اعلام کرده است که پس از دریافت مجوز فعالیت سازمان پسماند در روزهای آینده رئیس سازمان پسماند مازندران معرفی می‌شود.

از زمان اعلام رسمی استاندار مازندران برای معرفی رئیس سازمان پسماند حدود دو ماه می‌گذرد، نکته جالب اینکه حسین‌زادگان اعلام کرد که در چند روز آینده مدیر مربوطه معرفی می‌شود به نظر می‌رسد که از چند روز آینده حسین‌زادگان تاکنون حدود ۵۰ روز گذشته است و تا ۲۳ بهمن به ۶۰ روز می‌رسد.

معرفی رئیس سازمان پسماند بار دیگر در روزهای اخیر توسط حسین‌زادگان در نشست مطبوعاتی اعلام شد،با توجه به اینکه از  قول قبلی استاندار درباره معرفی رئیس سازمان پسماند حدود ۵۰ روز گذشته و در جمع خبرنگاران نیز این قول تمدید شده است به نظر می‌رسد که طی ۵۰ روز آینده هم خبری از معرفی رئیس سازمان پسماند استان نمی‌شود.

این مطلب از این جهت قابل پیگیری است که حسین‌زادگان شعار مازندران پاک را در زمان شروع فعالیت خویش در استانداری مطرح کرده و تاخیر در معرفی مجموعه که مجوز فعالیت سازمانی آن به اذعان خود مسئولان استانی صادر شده جای تامل دارد چه جای اینکه استاندار در این نشست اعلام کرده است که نبود سازمان پسماند در استان یک ایراد بزرگ بود.

براساس این گزارش، به اذعان گزارش‌های منتشر شده از مسئولان استانی روزانه بیش از سه هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود، حجم زباله‌های تولیدی مازندران در ایام تعطیل به دو برابر وضعیت فعلی می‌رسد.

نبود مراکز دفن و ساماندهی مناسب زباله یکی از چالش‌های جدی استانی است، محیط زیست فعالیت هیچ یک از سایت‌های پسماند در استان را تایید نمی‌کند.

احداث کارخانه زباله‌سوز در نوشهر و ساری یکی از برنامه‌های راهبردی پسماند در استان است که هرازگاهی خبر آن انتشار می‌یابد، برای بهره‌برداری کارخانه زباله سوز نوشهر پس از اعلام رسمی در استانداری که زمان آن از سوی شهردار نوشهر آخر بهمن ماه اعلام شده حرف و حدیث‌های وجود دارد.

با وجود انتقادات سخت مردمی نسبت به انتقال زباله ساری به منطقه چهاردانگه مازندران و قول مساعد برای تکمیل کارخانه زباله‌سوز سازی برخی خبرهای غیرمستقیم از فعالیت کند کارخانه زباله‌سوز ساری حکایت دارد.

مدیران استانی در جمع مردم منتقد به انتقال زباله ساری به چهاردانگه وعده بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز ساری را اواخر اردیبهشت و اوائل خردادماه اعلام کردند.

تشکیل سازمان پسماند از این جهت داری اهمیت است که اعتبارات این مجموعه به صورت هدفمند و در راستای ساماندهی بهداشتی زباله هزینه می‌شود.

حال باید دید که روزهای آینده استاندار زمان معرفی رئیس سازمان پسماند فرا می‌رسد یا اینکه دوباره حسین‌زادگان از سوی برخی جناح‌های سیاسی برای انتصاب این مدیر هم با چالش‌های سهم خواهانه مواجه می‌شود؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :