آخرین عناوین

دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-22:39 کد خبر:7188

شهردی که داد مردم و کارشناسان به جایی نمی رسد!!!

چه کسی جلوی شهردار قائم شهر را می گیرد ؟ (1)

عوارضی که از مردم کارگر و کم بضاعت قائم شهر گرفته می شود ، صرف چه کارهایی می شود!؟


 به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر ،شهر قائم شهر از دیرباز به عنوان یک شهر کارگری شناخته می شود.

شهری که شاید عمده مردمانش با کارگری صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند تا هم آبرویشان حفظ شود و هم روزگار را به سختی بگذراند.

قائم شهر با تمام شهرهای استان مازندران فرق دارد. آنها کارگر به دنیا می آیند و کارگر هم از دنیا می روند لذا مدیریت در این شهر جدا از تخصص نیاز به وجدانی دارد که نگذارد این مردمان سختی کشیده از حداقل های شهر و زندگی نا امید شوند.

در گذشته مازنی خبر (مازنی نیوز) با مطالبی چون "جذب آقا زاده ها در شهرداری" و "ریخت پاش های شهردار و شورای قائم شهر" آن هم در دولت تدبیر و امید در مورد نحوه مدیریت شهری قائم شهر هشدارهایی را داده بود.

در این سلسله مقاله سعی خواهد شد رسالت خبرنگاری را بجا آورده و مسائلی که در شهر قائم شهر اتفاق می افتد را بازگو کنیم تا شاید مدیرانی که در دولت تدبیر و امید دم از قانون گرائی می زنند جلوی روند این اقدامات را بگیرند و مردم نیز از آنچه در شهرشان اتفاق می افتد آگاه شوند.

شهرداری و شورای شهر به عنوان دستگاه های غیر دولتی مستقیماً از جیب مردم مدیریت می شوند و لذا عوارض نقش اصلی را در توسعه و عمران شهر دارد.

از سوی دیگر بخش اعظم بودجه سالانه مدیریت شهری از سوی شورا و شهرداری را همین عوارض مردمی شامل می شود که از سوی شهرداری قائم شهر برای سال 94 بودجه 70 میلیارد تومانی به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی مردم باید بیشتر به شهرداری عوارض بدهند !

ولی از چه طریقی !؟

عوارضی که شهروندان قائمشهری در سال 92 پرداخت می کردند در سال 93 به یکباره 4 برابر شد تا فشار زیادی بر کسبه و مردم این شهر وارد شود ولی این فشارها برای شورا و شهرداری قائم شهر کافی نبود تا برای سال 94 ، عوارض چهار برابر شده به یکبار 3 برابر دیگر افزایش یابد تا در عرض یک سال عوارض مردم قائم شهر 12 برابر شود.

مثلا اگر کسبه قائم شهری  در سال 92  مبلغ یکصد هزار تومان به شهرداری عوارض پرداخت می کرد در سال 93 مجبور شد مبلغ چهارصد هزار تومان پرداخت کند و در سال جدید باید یک میلیون و دویست هزار تومان به حساب شهرداری بریزد .

این همه فشار به مردم کارگر و بی بضاعت قائم شهر وارد خواهد شد تا به نوعی بودجه 200 میلیارد تومانی شهرداری و شورا برای سال 94 محقق شود.

به هر حال پرداخت عوارض دستوری است که شهروندان همه شهرها مطیع به انجام آن هستند لذا حداقل انتظاری که در هنگام پرداخت آن دارند این است که مدیریت شهری به نحوی صحیح در مسیر توسعه و آبادانی شهرشان از عوارض مردمی استفاده کند.

این مقدمه طولانی را عنوان کردیم تا به صورت سلسله گزارش ، به ریخت و پاش های همین مدیریت شهری در قائم شهر اشاره کنیم.

امروزه در نحوه مدیریت یک سازمان ، ایجاد انگیزه برای کارمندان و پرسنل یک اصل اساسی به حساب می آید تا راندمان کاری افزایش یابد. ولی این ایجاد انگیزه به چه قیمتی !؟

اشاره کردیم که شهرداری نهادی غیردولتی است که مستقیما تمام هزینه های جاری و عمرانی آن از جیب مردم تامین می شود لذا ایجاد انگیزه برای کارمندان در این ارگان با یک کارخانه یا حتی سازمان های دولتی و خصوصی فرق دارد و طبق قانون شهردار می بایست هزینه های انجام شده را در تمام زمینه های واقدامات برای مردم شفاف سازی کند.

نکته ای که باید در این مطلب به آن اشاره کرد این است ، شهردار قائم شهر با همین هدف یا هدف دیگری که خدا داند ! سفر زیارتی و سیاحتی تمامی پرسنل و کارمندان شهرداری و شورای شهر همراه با خانواده ! به مشهد مقدس را آغاز کرده است که گفته می شود مدیران ارشد شهرداری و شورا همراه با خانواده هایشان در هتل قصر و  مابقی در هتل مجلل دیگری در مشهد اسکان داده شده و می شوند.

شنیده ها حکایت دارد ، این تصمیم شهردار ، حدود یک میلیارد تومان برای شهرداری قائم شهر هزینه در بر خواهد داشت یعنی یک میلیارد تومان از جیب مردم  برای مسافرت کارمندان شهرداری و شورا!

در قانون بصراحت با تعریف کمیته ای به نام کمیته انطباق ، آمده است که نماینده عالی دولت در شهرستان باید بر مصوبات شورا نظارت داشته باشد ، شورایی که خود باید بر اتفاقات درون شهرداری نظارت کند.

شاید برای مردم کارگر و سختی کشیده قائم شهر ، شنیدن این موضوع که شهردار شهرشان با پول های پرداختی آنها ، دست به ریخت و پاش می زند ، سخت و ناامید کننده باشد ولی این اتفاقات متاسفانه در حال رخ دادن است...

در قسمت دوم این مقاله که به صورت سلسله گزارش ادامه خواهد داشت از حقوق ، عیدی ، مزایا و حق ایاب و ذهاب آقایان اشاره خواهیم کرد تا مردم قائم شهر بدانند آنچه که در شهرشان می گذرد...

*** روفیا قلی نژاد لیندی / خبرنگار و کارشناس مدیریت شهری    

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروند
    سه شنبه 15 ارديبهشت 1394-0:34

    جدا سایت وزین، هدفت از درج این خبر چی بوده؟؟؟ می خواستی بگی تو ساری اصلا همچین اتفاقی نیوفتاده! اینجا مسئولین رو با هواپیما به هتل مجلل نفرستادن! یا اینجا عوارض زیاد نشده! اینجا بودجه 400 برابر نشده! یا اینجا هیچ ریخت و پاشی برای مراسمات صورت نگرفته! همه خرجام از جیب خود شهردار میلیاردر شهرمون بوده که از بدو تولد توی پول غلط میزده! مرد مومن اول یه سوزن به شهردار شهر خودت بزن!! بعدش یه جوالدوز به شهردار شهر بقلیت، تایید کن آقای ...
    &&&قابل توجه خواننده محترم و عزیز:
    مطلب فوق ،اظهار نظر کارشناسی شده یک هم استانی بوده و به معنای اعلام نظر و دیدگاه مسئولین سایت خزرخبر نمی باشد