آخرین عناوین

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-8:38 کد خبر:7219

امام جمعه بابل اظهار داشت:

هیچ‌کس را تایید یا تکذیب نکردم

امام جمعه بابل گفت: با کمال تعجب برخی از کاندیداها بیان می‌کنند امام جمعه حضور در انتخابات را بر ما تکلیف کرده ، من به هیچ وجه تاکنون شخصی را تائید یا تکذیب نکرده‌ام.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره با سوء استفاده و جریاناتی روبرو بوده و افراد و اشخاص برای گرفتن رای از مردم راهکارهایی را در پیش گرفتند که این راهکارها مشروعیت و مقبولیت سیاسی و اخلاقی ندارد که از جمله تلاش برای انتخابات زودرس است، افزود: برخی‌ها از دو تا سه سال قبل و امسال هم از فروردین با سخنرانی و حضور در مجالس شادی و عزا در صدد کسب رأی هستند که باید از سوی وزارت کشور برخورد جدی با این افراد صورت گیرد.

وی افزود: برخی‌ها به مراکز مذهبی مثل مساجد و تکایا، محافل و مجالس اکتفا نکرده و در شهرستان حضور جدی‌تر نشان می‌دهند، به‌صورت دسته‌جمعی وارد محافل شده و با فضاسازی به مجالس ختم، خیانت و با توجه به شرایط منطقه‌ای ایجاد جریان کاذب می‌کنند.

امام جمعه بابل ادامه داد: برخی از کاندیداها و طرفداران آنها با تهدید و صحنه‌سازی‌های مختلف فضای آرام برخی از مناطق را دچار تشنج می‌کنند که شایسته است برخورد با این مسائل مورد توجه وزارت کشور قرار گیرد.

روحانی سوءاستفاده برخی از کاندیداها از نام اشخاص و بزرگان شهر را یکی از معضلات جدی فضای انتخاباتی برشمرد و بیان کرد: برخی از کاندیداها با حضور در دفتر بنده برای شرکت در انتخابات اعلام حضور می‌کنند، برحسب وظیفه عمومی بنا ندارم با این افراد همانند شورای نگهبان رفتار کنم، چون تأیید صلاحیت افراد وظیفه شورای نگهبان است، اما به حق باید اشاره کنم برخی‌ها صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه آحاد جامعه فراهم کردن شرایط مطلوب برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است، تصریح کرد: براین اساس زمانی که کاندیداها به دفتر بنده مراجعه می‌کنند برای گرم شدن فضای انتخاباتی این افراد را تشویق به حضور در صحنه انتخابات می‌کنم اما با کمال تأسف برخی از کاندیداها از این موضوع سوء استفاده می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: با کمال تعجب برخی از کاندیداها با حضور در محافل و مجالس مختلف بیان می‌کنند با تأیید امام جمعه بابل وارد صحنه انتخابات شده و امام جمعه بابل حضور در انتخابات را بر ما تکلیف کرده و انجام این تکلیف را وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: به هیچ وجه تاکنون شخصی را تائید یا تکذیب نکرده‌ام، چون حق تأیید و تکذیب صلاحیت افراد را ندارم و این کار برعهده شورای نگهبان است.

وی گفت: اگر نیاز باشد، در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی با مشورت، افراد، شخصیت‌ها و جریانات مورد وثوق را، معرفی می‌کنم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :