آخرین عناوین

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-16:22 کد خبر:7221

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل جواب دهند:

جا ماندن باند نیم متری در بدن بیمار بابلی

یک بیمار بابلی بعد از عمل جراحی متوجه جا ماندن یک باند نیم متری در شکم خود شد.


به گزارش خزرخبر، این بیمار بابلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: به علت بیماری تخمدان رحم مجبور به تخلیه رحم در یکی از بیمارستان های خصوصی بابل شدم و بعد از جراحی هر روز با درد شدیدی در ناحیه شکم مواجه بودم و هر روز که می گذشت حالم بد تر از روز قبل می شد.

مریم بانو پوراسماعیل افزود: به علت این دردها نزد پزشکی که من را عمل کرد رفتم و او بعد از انجام سونوگرافی گفت یک غده سرطانی بدخیم بعد از عمل در شما ایجاد شده و بعد از این حرف روحیه خودم را از دست دادم.

به گفته این بیمار بابلی هر روز که می گذشت رنگ صورتم به زردی و کبودی نزدیک تر می شد تا اینکه به بیمارستان ها و پزشکان دیگر هم مراجعه کردیم و گفتند یک چیز حباب مانندی در شکم شما وجود دارد ولی غده سرطانی نیست.

همسر این بیمار بابلی هم گفت: بعد از انجام این سونوگرافی ها مجددا به نزد خانم دکتر "س.م" که خانمم را عمل کرد رفتیم و گفتم اگر اشتباهی سهوا از جانب شما اتفاق افتاده ما نادیده می گیریم و از شما خواهش می کنم جان همسرم را نجات دهید.
فیروزجایی افزود: ولی این خانم دکتر با قاطعیت گفت که از من کاری ساخته نیست و ایشان را به متخصص غدد ببرید چون یک تومور بدخیم دارد.

به گفته همسر این بیمار بابلی بعد از مدتی حال همسرم خیلی بد شد و او را به تهران بردیم و بعد از پرس و جو و مشقت فراوان یکی از پزشکان حاضر شد خانمم را پذیرش کند.

آقای فیروزجایی تصریح کرد: پزشکی که در تهران همسرم را معاینه کرد یک سونوگرافی سه بعدی گرفت و بعد از دیدن آن متوجه یک جسم مشکوک در شکم همسرم شد و بعد از عمل جراحی یک باند نیم متری از شکم همسرم خارج شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مراحل قانونی این تخلف پزشک به نام "س.م" در حال انجام است و من دیگر حاضر به بخشش وی نیستم.

همسر این بیمار بابلی گفت: این باند حدود دو ماه در شکم خانمم بود و به علت بد بودن حالش، من و فرزندانم 2 ماه در برزخ بودیم و همچنان هم حالت روحی طبیعی نداریم.

فیروزجایی افزود: از مسئولان مربوطه عاجزانه خواهشمندم به داد مردم در بیمارستان ها برسند تا مانند ماجرای همسر من دیگر تکرار نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-10:58


    طبق اصول در همه دنیا شمارش تجهیزات جراحی از گازهای استریل تا ادوات جراحی بر عهده پرستار یا تکنسین اتاق عمل میباشد که قبل و بعد جراحی باید تعداد یکسان بوده و در صورت مغایرت به جراح اطلاع داده شود چرا که جراح وظیفه جراحی دارد و نه هم جراحی و هم شمردن تعداد گازهای مصرفی

    متاسفانه پرستار کمکی اتاق عمل معمولا در صورت مغایرت از ترس مشکل را به جراح بیان نمیکند و یا درست شمارش نمیکند که این مشکلات بوجود می اید و همیشه به پای پزشک نوشته میشود در صورتی که کادر اتاق عمل وظیفه خودرا درست انجام نداده اند