آخرین عناوین

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-23:15 کد خبر:7228

انتقادهای شدید اعضای شورای شهر قائمشهر به شهردار:

نشان کارت زرد برای شهردار قائمشهر/آیا حجازی در سراشیبی استیضاح قرار می گیرد؟!

تمامی اعضای شورای شهر قائمشهر به شهردار این شهر کارت زرد نشان داده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،شهردار فعلی قائمشهر که پیش از این به دلیل بی توجهی به مصوبات شورای شهر ساری و کوتاهی در گزارش مسائل شهر در جلسه شورای اسلامی این شهر مورد استیضاح قرار گرفت و در نهایت از شهرداری مرکز استان برکنار شد؛ حالا هنوز یکسال از آمدنش به قائمشهر نگذشته دچار همان مشکل شده است.

بر اساس این گزارش،در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر قائمشهر ، ساخت وسازهای غیر مجاز در این شهرکه به عنوان عامل تهدید کننده امنیت شهروندان نیز به شمار می رود بخشی از این مشکلات اعلام شد و بی توجهی و کوتاهی شهرداری قائمشهر نسبت به گزارش مسائل شهر در جلسه شورای اسلامی این شهر مطرح و مورد انتقاد واقع شد.
فریبرز فتحی کارمزدی؛عضو کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر قائمشهر در این جلسه گفت : مهندسان ناظر بعنوان متولیان نظارت بر روند ساخت بنا از ابتدا تا انتهای کار می باشند.
وی ادامه داد : باتوجه به مسوولیت سنگین نظارت بر ساخت بناها ، مهندسان ناظر به دقت موارد تخلف و عدم رعایت نکات ایمنی را به شهرداری کتبا گزارش می دهند .
این عضو کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر قائمشهر اعلام کرد: باوجود ارائه این گزارش ها به شهرداری این شهر ، متاسفانه برخورد جدی و قاطع در این زمینه اعمال نمی شود و به نوعی سهل انگاری وجود دارد.
وی به روند فزاینده ورود پرونده های ماده صد به عنوان بخشی از اثرات این سهل انگاری شهرداری قائمشهر اعلام کرد و ادامه داد : حضور مهندسان ناظر به منظور ایجاد روند کنترلی برای ممانعت از تخلف ساختمانی به شمار می رود که وظیفه این افراد نیز نادیده گرفته می شود .
بهنام طیبی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر نیز گفت: با وجود ارسال مصوبات و گزارش های متعدد از سوی شورای اسلامی مبنی بر بروز تخلفات ساختمانی در مناطق مختلف شهر قائمشهر به شهرداری ، ولی گزارشی از نحوه برخورد یا ممانعت از ادامه کار از سوی این نهاد ارائه نشده است .
وی ادامه داد : این برخورد شهرداری قائمشهر باعث بی انگیزگی در مهندسان ناظر بعنوان تضمین کنندگان ایمنی در ساختمان ها شده است .
منوچهر حیدری قادیکلایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر به احداث ساختمان ها بدون رعایت موازین و ایمنی در ساخت وساز اشاره کرد و گفت: چشم پوشی و نادیده گرفتن شهرداری در برخورد با این افراد ، باعث شده تا تخلفات ساختمانی در قائمشهر رونق بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با برخورد جدی شهرداری قائمشهر بسیاری از مشکلات در زمینه ساخت وساز و ایجادنمای نامطلوب از ساختمان ها در این شهر برطرف شود.
رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر نیز از شهرداری خواست تا علاوه بر لحاظ کردن و جدی گرفتن نظرات مهندسان ناظر ، نسبت به رصد و شناسایی موارد تخلف ساختمانی دقت نظر بیشتری داشته باشند.
مهدی ابراهیمی ادامه داد :نادیده گرفتن قوانین و مقررات ساختمانی ، به نوعی زیرپا گذاشتن حقوق دیگر شهروندان است .
شهرستان قائمشهر 320 هزار نفر جمعیت دارد که 200 هزار نفر از آنان در 43 کیلومتر مربع مناطق شهری ساکن هستند.حال باید منتظر ماند و دید آیا این انتقادات در نهایت حجازی را به سرنوشتی که در ساری دچارش شد مبتلا خواهد کرد یا او این بار با اعضای شورا کنار می آید تا لقب برکنار شده ترین شهردار چندسال اخیر را به نام خود ثبت نکند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروندقائمشهري
    دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-7:42


    ژنرال شهرداري كه ميخواست از قافله رقابت با عبوري عقب نيوفته بودجه را غيرواقعي ميبنده بايد اينطورعمل كنه كه فقط باجريمه ماده صد بودجه ( هزينه انتخابات)را تامين كنه!