آخرین عناوین

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-15:55 کد خبر:7230

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

غرق شدن تعداد 97 نفر در دریای مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:در سال گذشته (93) تعداد  97 نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی، عباسی با اشاره به غیر بومی بودن 77 درصد از غرق شدگان ، تصریح کرد : از اول خرداد لغایت 31 شهریور سال گذشته 91 مرد و 6 زن بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست دادند.

وی افزود : در این مدت شهرستان های نوشهر با 16 ، محمود آباد با 15 و بابلسر با 12 فوتي  به ترتيب بيشترين آمار مرگ ناشي از غرق شدگي را به خود اختصاص داده‌اند و بهشهر تنها شهرستان بدون فوتی ناشی از غرق شدگی میباشد.

بيشترين موارد غرق‌شدگي در مرداد ماه

بر اساس آمارهاي موجود بيشترين موارد غرق‌شدگي در مرداد ماه اتفاق افتاد  به نحوي كه در سال گذشته تعداد 44 (42 مرد و ما بقی زن )فوتي ناشي از غرق‌شدگي در این ماه و تعداد 34 غرقی در شهریور ،15 غرقی تیر ماه و 4 غرقی خرداد ماه داشتیم، با اين حال  اميدواريم روند كاهش آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگي كه در خرداد ماه اتفاق افتاد در دیگر ماه‌ها نيز ادامه يابد تا در تابستان امسال شاهد كاهش موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگي باشيم.

سنین غرق شدگان

وی همچنین بر اساس آمارهای جمع آوری شده از مراکز استان ،بیشترین سنین غرق شدگان را از 11 تا 30 سال با 65 نفر و کمترین آن را بالای 61 سال با 2 درصد به ثبت رسبد.

97درصد غرق شدگان خارج از طرح

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه  97 درصد از غرق شدگان در خارج از طرح هستند افزود : از آنجا كه بر اساس آمار هاي موجود تعداد قابل توجهي از موارد غرق‌شدگي در رودخانه ها و آب‌هاي كم عمق اتفاق مي افتد در ادامه توصيه هايي براي پيشگيري از غرق‌شدگي در رودخانه ها مطرح مي شود:

▪ آشنايي با فنون اوليه شنا،آشنايي با محدوديت ها و رعايت آن‌ها از ابتدايي ترين الزامات قبل از شنا است.

▪ اطلاع از وضعيت عمق آب قبل از تصميم به شيرجه زدن و حتي قبل از ورود به آب ضروري است،چرا که شيرجه در آب هاي کم عمق خطر ضربه به سر و نيز شکستگي گردن را به دنبال دارد.هم چنين ورود به آب‌هاي عميق براي مبتديان، خطر غرق شدگي را افزايش مي دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :