آخرین عناوین

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-19:39 کد خبر:7234

صدور اعلامیه حمایت از شهردار ساری:

ممانعت از حملات سهمگین خوارج بر عهده ما است

من شهردار ساری را به واسطه اینکه مهدی عبوری است نمی ستایم بلکه....


خزرخبر:مسئول حوزه علمیه مرحوم آیت الله صالحی ساری در پاسخ به هجمه ها و حاشیه های ایجاد شده بر علیه شهردار ساری،اعلامیه ای صادر کرد که عینا منتشر می شود:

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

پیام تشکر ریاست حوزه علمیه فقیه عالیقدر حضرت آیت الله صالحی از مهدی عبوری شهردارمرکز استان

تاریخ شناخت گذشته نیست،شناخت اکنون است از خلال دیروز و این مهم زمانی صورت خواهد گرفت که انسان تدبیر و بصیرت را توامان به خود گوشزد نماید، براستی این اختیار و عقل انسانی است که بشر را متفاوت خلقت باری تعالی قرار داده است.

طرفه آنکه،سنگ هم پل می سازد و هم دیوار،گاهی مانعی است و گاهی فرصت عبور،آنچه نقش سنگ را در ذو وجهتین زمانش تعیین می کند،ذات آن نیست که تدبیر انسان است که با زمان شناسی خود نقش خویش را به عنوان خلیفه الهی به اجرا بنشیند.

در طول زندگی خویش همواره از خدای خواسته ام که مرا معبد آرامش قرار بدهد تا آنجا که دروغ و لغزش هست پاسدار حقیقت باشم ،آری اینجانب به واسطه بیتی که در آن رشد یافتم  و درس و بحثی که مرا ملبس به احرام عشق نمود برای خویش رسالت شرعی و تاریخی فرض می دانم که زمان شناس حتی المقدور دیار خود باشم و همواره از اکنون حوادث به راحتی نگذرم که سرزمین من پایگاه علویانی است که آنان نیز بارها بصیرت تاریخی خود را هویدا نموده اند.

زیاده کلام به استخدام نیاورم که به قول شهید اهل قلم آوینی عزیز:هر کسی می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند اگر چه خواندن داستانی را سودی نیست اگر دل کربلایی نباشد.

شهر خودم را دوست می دارم، به مردمانش عشق می ورزم،تعالی روزافزون همشهریانم را می خواهم و عهد اخوت با تمامی آنانی که در پی پیشرفت این شهر و آرامش مردمانش و سلامت دینی آنها باشد دیده و نادیده می بندم.

امروز، ساری شهردار جوانی را به خود می بیند که اولا و شاید  مهمتر از همه فرهنگ را هم سنگ عمران می بیند و این برای من طلبه که امروز دینی را که مبلغ آن می بایست باشم مظلومتر از همیشه در پی هجمه های بسیار می بینم،دغدغه ای فراتر از زمان و مکان است و الگوی ایرانی،اسلامی پیشرفت مرکز آبادانی و ساختن آبادی ها را بی هویت نمی خواهد و نمی بیند.

من شهردار ساری را به واسطه اینکه مهدی عبوری است نمی ستایم اگر چه سند فرمایش مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع)به نفس خود هم قابل تقدیر است زیرا که حضرت علی(ع)در فرازی چنین می فرماید:کارگزاران دولتی را از میان مردمی با تجربه،با حیا و از خاندانی پاکیزه و با تقوا که مسلمانی با سابقه درخشانی دارند انتخاب کن،زیرا اخلاق آنان گرامی تر و آبرویشان محفوظ تر و طمع و روزیشان کمتر و آینده نگری آنان بیشتر است.

شهردار جوان ساری با توجه به عملکرد قابل تقدیری که دارد و تحول عظیمی که در روح و جسم ساری ایجاد نموده است از سویی و حمایت مردم زمان شناس ساری را از سویی دیگر همراه خود دارد،نیاز به حمایت هیچ شخص و یا ارگانی را ندارد،چه آنکه نه مردم ساری و نه مسئولین ساروی که تاریخ ساری در جشن تداوم که به مناسبت 13 رجب در استادیوم متقی ساری برگزار گردیده گواه همدلی و همزبانی مدیریت شهری و شهروندان ساری بوده است که حتما این بی نظیری ثبت خواهد شد برای آیندگان.

این جا با صدای رسا اعلام می دارم که طبق آموزه های دینی ما شادی نه تنها محلی از اشکال نیست که بعضا سفارش موکد نیز دارد که امام صادق(ع)می فرماید:شیعیان ما از زیادی گل ما خلق شدند در حزن ما محزون و در شادی ما مسرور و خوشحالند.

بعضی ها دوست دارند شادی مردم را تلخ کنند و دنبال دهه سازی هستند ولی ما در عزای ائمه معصومین عزا داریم و در شادی شان شادمان.

همشهریان ولایتمدار ساری اینجانب به فرموده مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی(ع)نه مرگ را آنقدر ترسناک می بینیم و نه زندگی را آنقدر شیرین که پای بر شرافت خود گذارم.

تنها چیزی که مرا بر آن می دارد تا در این لحظه تاریخی که ساری به همت مدیریت شهری راه صعود به تعالی را به درستی و به سرعت می پیماید رسالت خویش می بینیم که پرچمدار این حرکت جهادی(مهدی عبوری)را ارج نهم تا عزم این نوع مدیریت در کلان شهر ساری باقی بماند و من و امثال من نیز قطعا در این فضا راحت تر و آسوده تر می توانیم به تربیت مدرسانی دینی اهتمام ورزیم که پاسدار ارزش های دینی شهر علویان باشند.

از این فرصت استفاده می نمایم و به تمام علمای دینی و ادبا و صاحبان اندیشه ساروی هشدار می دهم که بیدار باشید و آگاه،امروز مهدی عبوری برادر سه شهید و شهردار جهادی با تمام دین و دنیای خویش برای ساری و ساروی ها در تلاش است و در مقابل او تهدیدها ،تهمت ها و تخریب هایی می بینیم که هر آینه به یاد این فرمایش مولای متقیان علی(ع)می افتم که مذهب خوارج هر چند منقرض شده است اما روحا نمرده و در پیکر بعضی از ما حلول کرده است.

اینجانب به رسالت دینی،شرعی و تاریخی که بر دوش خویش تصور دارم نمی گذارم اندک خوارج معاب که نه دین دارند و نه دنیا ،امروز فرزند ساری را و فردا همه ساری را به اندیشه خراب تذبذب خویش به باد تخریب، بدل به طوفان تهمت ها نماید.

امروز جهادی وار به پای مدیری جهادی می ایستم تا فردا در مدرسه و مکتب راحت تر بتوانم به شاگردان دینی خود عرض نمایم که سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است.

ما هم وظیفه داریم از مسولین استان و شهرستان دفاع کنیم ولی نه هر مسئولی!!مسئولی که جهادی باشد و جهادی عمل کند نه مسئولی که فقط دنبال دادن آمار غلط فعالیت های خود و ساختن رزومه برای منافع آینده خود.

در خاتمه به همه منتقدین شهردار جوان توصیه می کنم دست از تخریب بردارید (العزه الله)عزت را خدا باید بدهد،خانواده عبوری دین خود را نسبت به امام امت (ره)،رهبری،انقلاب،نظام و شهروندان ساروی ادا کرده که نمونه آن 3برادر شهیدش برای حفظ آرمان های امام راحل(ره)تقدیم انقلاب کرده و در مدیریت شهری هم بر همگان ثابت شده،اینجا مشخص می شود آنانی که تخریب می کنند درد دین و انقلاب و شهر را ندارند، درد میز و قدرت و حب جاه را دارند، مردم شهید پرور خادم و خائن را خوب می شناسند.

خداوند منان همه ما را در راه رسیدن به اهداف عالیه انسانی و اسلامی موفق بدارد....

سید جلال صالحی(مسئول حوزه علمیه مرحوم آیت الله صالحی ساری)

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • خواننده
    پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-15:27


    با این روش ها نمیشه رای آورد جناب صالحی،شب نشینی هات هم تاثیر چندانی ندارن،از پول .....هزینه نکن،بزار داداشت بره شورا،اونوقت شروع به خوردن کن

    • کارشناس
      پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394-15:25


      تبلیغ این آقا سید برای خودش،برای این است که کیسه ای برای خودش دوخته،برادری در شورا حضور دارد و ایشون هم که تابلوهای تبلیغاتی رو .....کاش از پدرشون چیزهایی یاد می گرفتن

      • دکتر محمدرضا عبدالله زاده
        چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394-18:40


        حضرت آیت الله صالحی ره: روحت شاد و یادت گرامی باد

        • محمدرضا نیکخواه
          چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394-18:35


          سید جلال صالحی عزیز از تقدیر و تشکر شما از حاج مهدی عبوری متشکرم