آخرین عناوین

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-22:51 کد خبر:7235

کاندیداها توجه داشته باشند:

زندگی آرام مردم را با حضور تبلیغاتی خود نا آرام و ملتهب نکنید

مدت‌ها است که مردم مازندران شاهد مهمانان ناخواسته‌ای هستند که با وجود مهمان‌نوازی ذاتی خود به پذیرش چنین مهمانانی از خود رغبت نشان نمی‌دهند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از  بلاغ، حضور در مراسم سوگ و سرور با بهانه و بی‌بهانه توسط چهره‌هایی که حالت غم و خوشحالی به خود می‌گیرند، خبر از اهدافی می‌دهد که بدون استثناء، تبلیغات انتخاباتی اسفند امسال را عاید حاضران می‌کند.
حضور بی‌رویه و سرزده و نابهنگام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در مراسم‌های جشن و فاتحه‌خوانی در شهرها و به‌ویژه در روستاها، این روزها امری عادی و در برخی موارد، مهوع و زننده شده به‌گونه‌ای که هدف حضور این افراد در مراسم بر کسی از حاضران پوشیده نیست.

لابی‌گری با صاحبان مجالس برای صحبت چندلحظه‌ای کاندیدا و یا حداقل بردن نام او از طریق بلندگو و گاهی اوقات انتشار اطلاعیه ابراز هم‌دردی با صاحبان عزا و پخش آن در مراسم و هماهنگ کردن با برخی حاضران برای تجلیل از فرد کاندیدای حاضر و...، مواردی است که به فراوانی مدت‌هاست نقل محافل بین مردم شده است.

بدون تردید، انتخابات شور و حرارت و حال و هوای خود را دارد که التهاب و نگرانی و تلاش بیش از حد، از زمره مختصات انتخابات است که باید به همه این‌ها، رقابت و نامهربانی و بعضاَ خدعه و تزویر و دل‌خوری‌های متعارف نیز افزود.

طبیعی است که نباید این حال و هوا را زودرس بر جامعه تحمیل کرد و زندگی آرام و توام با سعی و تلاش برای عمران و آبادانی کشور را تحت تأثیر فضای انتخابات قرار داد.

چیزی را که کاندیداهای عجول برای ربایش آراء مردم درنظر نمی‌گیرند، ناخشنودی عموم مردم از حرکات و رفتارهای نابجا و زودهنگام در همه زمینه‌ها و به خصوص انتخابات است.

تبلیغات زودهنگام علاوه بر آن که برای صاحب خود سود و نفعی را بوجود نمی‌آورد، که عامل منفی شدن نظر مخاطبان نیز می‌شود که از نظر دستگاه‌های نظارتی هم قابل پیگیری است. این فعالیت‌های زودرس تخلف بوده و می‌توانند حتی در تائید و یا رد صلاحیت کاندیداها نیز مؤثر و نقش‌آفرین باشند.

حال بماند نوع نسبت‌هایی را که بعضی از این کاندیداها به خود می‌دهند و حضور خود را ناشی از دستور امام جمعه و شخصیت‌هایی ذکر می‌کنند که اسامی آنها در میان مردم از مقبولیت و محبوبیت خاصی برخوردار است و عملاً از این اسامی، سوءاستفاده می‌شود و مردم هم به خوبی می‌دانند که این نسبت‌ها با هدف کسب وجاهت و فریب افکار مخاطبان انجام می‌شود و این نیز، نقش نعل وارونه را بازی می‌کند و برای کاندیدای شتاب‌زده ثمری در بر ندارد.

کاندیداها برای کسب موفقیت و به‌ویژه محبوبیت باید خود را به جای مردم و سلایق مختلف اجتماعی قرار دهند.

مردم از افراد نجیب و قانون‌گرا که به قوانین و مقررات احترام بگذارند و شأن و شخصیت خود را نابجا و در هرجا هزینه نکنند و از ریا و تزویر گریزان باشند، خوش‌شان می‌آیند و به آنها روی می‌آورند و این رفتارهای انتخاباتی سبکسرانه و زودهنگام، مغایرت جدی با ذوق و سلیقه قاطبه مردم دارد که واقعاً لازم است کاندیداها به آنها توجه جدی کنند تا همه خود را از آسیب‌ها حفظ کنند و همه جایگاه استراتژیک انتخابات و نمایندگی مجلس را.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :