آخرین عناوین

سه شنبه 22 ارديبهشت 1394-0:55 کد خبر:7238

پايتخت پرغرور بهار نارنج در آستانه رخدادي بي نظير:

برگزاري باشكوه ترين جشنواره بهار نارنج در ساری

شهردار ساري با اعلام آغاز جشنواره بهار نارنج از بيست و پنجم ارديبهشت ماه گفت : در انديشه آن هستيم كه با پيوند شكوه پرافتخارترين و بالنده ترين شهر مازندران و شكوفه هاي عطر انگيز و شورآفرين نارنج پرخاطره ترين روزهاي ساري را به ارمغان آوريم.


به گزارش خزرخبر ،مهدي عبوري با اعلام اين خبر كه جشنواره بهار نارنج تا دوم خرداد ماه و به مدت يك هفته در بوستان قائم برگزار خواهد شد گفت: بنا به تصميم دبيرخانه جشنواره دائمي بهار نارنج كه با تاكيد مقامات استاني و كشوري در مركز مازندران يعني ساري مستقر مي باشد امسال اين جشنواره از هميشه باشكوهتر و با بخش هاي متنوع تري برگزار خواهد شد تا هم ساري شايستگي خود را براي پايتختي بهار نارنج بار ديگر به نمايش بگذارد و هم اينكه بتوانيم شكوه و زيبايي بهار نارنج را به تصوير در آوريم .

وی ضمن بيان اين مطلب كه خوشبختانه جاي جاي استان پهناور مازندران آكنده از بهار نارنج و عطر شورانگيز آن است افزود : بهمين دليل همه ساله شاهد برگزاري جشنواره بهار نارنج در ديگر شهرهاي استان هستيم اما چون ساري هم پايتخت استان است و هم پايتخت بهار نارنج همه انتظار دارند آنچه تحت عنوان جشنواره بهار نارنج در اين شهر برگزار مي گردد شكوه و عظمت و تنوعي فراتر از ديگر شهرهاي استان و يا حتي ديگر شهرهاي كشور مانند شيراز داشته باشد .

عببوری اظهار داشت:دبيرخانه جشنواره هم از ماه ها قبل با تشكيل جلسات مختلف و دعوت از كارشناسان و صاحب نظران در حوزه هاي فرهنگي ، هنري و نيز متخصصان مربوطه چنان برنامه ريزي كرده است تا تمامي انتظارات بخوبي برآورده شوند .

عباس رجبي دبير جشنواره و مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري ساري نيز در مصاحبه اي ضمن سپاس از تمامي عزيزاني كه با حضور در دبيرخانه جشنواره دائمي بهار نارنج دست به دست هم دارند تا جشنواره امسال از هميشه پرشكوهتر و پربارتر باشد، از رهنمودها و حمايت هاي شهردار و شوراي شهر ساري نيز تقدير كرد و گفت : استقبال گسترده مردم از جشنواره سال گذشته مسئوليت ما را صد برابر كرد و از طرفي اين انگيزه را به ما داد تا با توش و توان بيشتري براي برگزاري جشنواره امسال برنامه ريزي كنيم، بهمين دليل اطمينان خاطر مي دهم جشنواره امسال بهار نارنج هم انتظارات را برآورده سازد و هم فرصت بسيار خوبي فراهم آورد براي نمايش تمامي قابليت ها و ويژگي هاي نارنج و شكوفه هاي آن .

 وي آنگاه به معرفي بخش ها و برنامه هاي جشنواره امسال پرداخت و خاطرنشان كرد :جشنواره امسال از جمعه آغاز بكار مي كند اما مراسم افتتاحيه آن يكشنبه صبح با حضور مقاماتي از شهر و استان برگزار مي گردد ، ما دو برابر سال گذشته غرفه داير كرديم زيرا تقريباً از تمام شهرداري ها و بخشداري هاي استان ما درخواست داشتيم تا غرفه اي به آنها اختصاص دهيم و چون افتخار پايتختي بهار نارنج را داريم نمي توانستيم پاسخ مثبت به اين عزيزان ندهيم . علاوه بر آن در تمام مدت اين يك هفته اي كه جشنواره برگزار مي شود ما با دعوت از گروههاي هنري بومي و محلي براي بازديد كنندگان از جشنواره برنامه هاي هنري خواهيم داشت كه شامل نمايش و موسيقي محلي مي شود. ضمن آنكه از اين جشنواره بعنوان يك فرصت بي بديل و استتثنايي استفاده مي كنيم تا بسياري از آيين هاي سنتي مرتبط با بهارنارنج را به نمايش بگذاريم.

دبير جشنواره آنگاه با تاكيد بر اينكه اين جشنواره خود يك عنصر بسيار مهم و ارزشمند براي رونق گردشگري محسوب مي گردد افزود : امسال براي اولين بار جشنواره بهار نارنج با رويكرد توريسم محوري برگزار خواهد شد زيرا اعتقاد راسخ داريم بهار نارنج و آيين هاي مرتبط با آن مانند عرق گيري و درست كردن  عطر و شربت بهار نارنج كه صدها خاصيت بهداشتي و درماني دارد مي تواند همانند آيين هايي چون گلاب گيري در كاشان فرصتي براي جذب توريسم باشد .

وي در پايان خاطرنشان كرد: مراسم پاياني جشنواره نيز همزمان با خجسته ميلاد سرور و سالار آزادگان جهان امام حسين (ع) در بوستان قائم برگزار خواهد شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :