آخرین عناوین

پنجشنبه 30 مرداد 1393-16:54 کد خبر:736

مدیر کل راه آهن شمال خبر داد:

خسارت 2و نیم ملیاردی سیل به خطوط راه آهن حومه فیروزکوه

مدیر کل راه آهن شمال گفت:بارندگی های اخیر در منطقه فیروزکوه  موجب وارد آمدن خسارات به خطوط راه آهن در ایستگاههای سیمین دشت الی بنکوه از توابع این شهرستان شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، با جاری شدن سیلاب در این شهرستان قریب به پانصد متر از شبکه خط آهن در این منطقه در معرض حجم انبوهی از سنگ ،گل و لای و چوب ها قرار گرفته ، بطوریکه مانع از حرکت قطارهای مسافری و باری  بمدت 5  ساعت گردید.

در جریان بارندگی های اخیر که در مناطق اطراف شهرستان فیروزکوه بعمل آمده با سرازیر شدن سیلاب از کوههای بالادست ایستگاههای راه آهن سیمین دشت الی بنکوه به سوی محوطه ریلی در این مناطق ، حجم انبوهی از سنگ ، گل و لای و  چوب ها که به همراه سیلاب جاری شده بود وارد خطوط آهن این منطقه شده و موجب مسدودی خط آهن و توقف قطارهای مسافری و باری بمدت 5  ساعت شد.

گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال در این خصوص گفت : خوشبختانه در جریان این سیل خساراتی به تاسیسات زیربنایی خط آهن وارد نشده و تنها حجم بسیار زیادی از گل و لای و سنگ که از مناطق بالادست به همراه سیلاب جاری شده بود داخل خط آهن قرار گرفته به گونه ای که این حجم زیاد ازگل و لای مانع از حرکت قطارها شده بود.

گران پاشا افزود: پس از اعلام این موضوع از طرف واحد کنترل مرکزی راه آهن شمال ،کلیه عوامل مرتبط با حوادث غیر مترقبه در راه آهن که در قالب کمیسیون سوانح فعالیت می نمایند به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین عازم محل شده و خوشبختانه با تلاش و کوشش مامورین در کمتر از 5 ساعت توانستند بیش از500 متر از خط آهن را که در معرض سیلاب و گل و لای قرار گرفته بود بصورت کامل پاکسازی نموده و مسیر مجدداً برای تردد قطارهای باری و مسافری بازگشایی گردید.

مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به کوهستانی بودن منطقه بیان داشت : عدم وجود جاده های مناسب برای تردد ماشین آلات سنگین در این منطقه موجب شد تا علیرغم حضور بموقع مامورین فنی و تلاش همه جانبه و همکاری خوب عوامل فرمانداری و اداره راه و شهرسازی فیروزکوه ، خط آهن این منطقه  بمدت قریب به 5 ساعت مسدود باشد .

گران پاشا ضمن عذرخواهی از مسافران و شهروندان عزیز به خاطر تاخیر بوجود آمده ، افزود: این سیل موجب وارد آمدن خسارت 5/2 میلیارد ریالی به خطوط و تاسیسات جانبی راه آهن گردید.  

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :