آخرین عناوین

يکشنبه 20 بهمن 1398-10:30 کد خبر:74272

تعیین تکلیف اعتبار 20 میلیاردی در هفته آینده:

طلسم 12 ساله تالار مرکزی ساری شکسته می‌شود/ افتتاح در سال 99 به شرط تامین اعتبار

با تعیین تکلیف اعتبار 20 میلیارد تومانی به پروژه 12 ساله تالار مرکزی ساری در هفته آتی، چشم انتظاری افتتاح  این پروژه به پایان می‌رسد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که کار ساخت آن حدود 12 سال قبل یعنی از سال 1386 آغاز شده، در حالی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که استان‌های مشابه در کشور که همزمان با مازندران و یا پس از آن اقدام به ساخت این مجموعه فرهنگی کرده‌اند و حالا سال‌ها است که از موعد افتتاح‌شان می‌گذرد.

این تالار که به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی شمال کشور به شمار می‌آید، از مطالبات جدی اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی مرکز استان است که نزدیک به 12 سال چشم انتظاری فرهنگ ‌دوستان مرکز استان را بی نتیجه گذاشته است و یکی  دو سالی است که با جدیت حسین‌زادگان استاندار مازندران و پیگیری زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران روند رو به رشدی را به خود گرفته است و گویا این‌بار، قرار است که کار تمام شود و در آینده‌ای نزدیک خبر افتتاح آن به سرتیتر رسانه‌های استان و حتی کشور تبدیل شود.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران چندی پیش در حاشیه اکران فیلم جشنواره فیلم فجر در سینما سپهر ساری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت: پروژه‌های تالار مرکزی ساری، مجتمع فرهنگی رامسر، کتابخانه مرکزی و پردیس سینمایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، در اولویت پیگیری‌ها قرار دارند.

وی افزود: اخیرا برای تالار مرکزی ساری اعتباری ملی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: دستوری از نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای تکمیل تالار مرکزی دریافت کردیم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیگیر تخصیص این اعتبار است.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این رابطه اظهار کرد: طی دیداری که حدود دو ماه قبل میان استاندار مازندران و نوبخت معاون رئیس جمهور انجام شد، قول مساعدت 20 میلیاردی برای این پروژه داده شد و ما مجدانه پیگیر تخصیص این اعتبار از سازمان طرح و برنامه ریزی کشور هستیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، بنا است تا دوشنبه هفته آینده با برگزاری جلسه‌ای، تعیین تکلیف در این خصوص انجام شود و پس از آن مشخص می‌شود که این اعتبار چه زمانی، چه قدر و چگونه پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های الویت دار در سازمان طرح و برنامه کشور قرار گرفته و این امر، امیدها برای تخصیص اعتبار و اتمام این پروزه طی سال آتی را افزایش داده است.

زارع با بیان اینکه تجهیزات اداری، پارکینگ، اتاق‌ها به پایان رسیده و کار اتمام سقف این پروزه در دست انجام و مراحل پایانی است؛ گفت: این اعتبار جهت تجهیز سالن‌های این تالار مورد نیاز است و طی 6 ماه اخیر ما در خصوص پیشرفت فیزیکی و تکمیل این پروژه، راهی 6 ساله را طی کردیم.

وی اعلام کرد: این پروژه در سال 99 از پروژه‌های الویت‌دار وزارت ارشاد قرار گرفته و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، تا پایان سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: امتیاز ساخت تالار مرکزی به تعداد محدودی از استان‌های کشور داده شد و استان‌هایی مثل گیلان و قم، سال‌ها است که به بهره‌برداری رسیده‌اند و مازندران به دلیل تعلل‌هایی که بوده دچار عقب افتادگی شد و ما تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه به کار گرفته‌ایم.

به گفته زاع، تالار مرکزی ساری با زیربنایی نزدیک به 13 هزار مترمربع، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی شمال کشور محسوب می‌شود که با از سرگرفته شدن این پروژه طی ماه‌های اخیر، تکاپو برای افتتاح و بهره برداری از آن با جدیت ادامه دارد و بی شک با افتتاح این پروژه در آینده‌ای نزدیک، مورد بهره‌برداری تمام اهالی فرهنگ و هنر مازندران خواهد رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :