آخرین عناوین

پنجشنبه 8 اسفند 1398-19:36 کد خبر:74474

دادستان عمومی و انقلاب مازندران اعلام کرد:

حبس از 2 تا 5 سال و شلاق در انتظار محتکران ماسک و مواد بهداشتی

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با تاکید بر برخورد با محتکران مواد بهداشتی گفت: بازداشت و حبس از دو تا پنج سال و شلاق مجازات این مخلان است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدیونس حسینی‌عالمی امروز با اشاره به احتکار ماسک و مواد بهداشتی در استان اظهار کرد: تاکنون طی چندین جلسه با مسئولان و اکیپی از معاون دادستان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اداره کل تعزیرات و سازمان صمت مأموریت دادیم تا بازرسی و بررسی‌های ویژه و بدون وقفه را داشته باشند و در پی آن تعداد زیادی بازرسی در سطح مازندران انجام شده است.

براساس این گزارش،وی تصریح کرد:همه مسئولان در سطح استان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا با جدیت تمام با موضوع احتکار برخورد شود، البته حجم متعددی از احتکار ماسک داشتیم، که برای توزیع در مکان‌های ضروری تحویل دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد، اگرچه طبق گزارش‌ها ماسک به مرور در حال تزریق به بازار است، که با این روند التهاب و نیازمندی کمتر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران اعلام کرد: بنده در جلسه ستاد بحران که در استانداری تشکیل شد علاوه بر اقدام کتبی به همه مسئولان در این جلسه رسمی ابلاغ کردم که هر نوع همکاری که مسئولان اجرایی استان و اعضای سازمان صمت از نوع دستور قضایی داشته باشند، مکلف به انجام آن هستیم چرا که سلامت مردم برای ما در اولویت است.

حسینی‌عالمی تأکید کرد: در جلسه دو روز پیش به مسئولان استانی ابلاغ شد که هرگونه کوتاهی در رعایت مصوبات کمیته بحران استان مازندران و شورای تأمین استان به منزله عدم انجام وظیفه دیده می‌شود و هر مسئولی که کوتاهی کند، باید پاسخگو باشد به این‌جهت باید بازرسی داشته باشیم و این مأموریت را به همکاران دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران یادآور شد:تمام تلاش‌مان در دادگستری و دادسرای استان به‌صورت شبانه‌روزی این است که جلوی سوءاستفاده‌گران گرفته شود و هم اینکه اقلام مورد نیاز مردم در دسترس باشد تا نگرانی مردم کمتر باشد.

وی افزود: با توجه به گزارشی که پزشکان در جلسات متعدد دادند بهترین عامل پیشگیری از ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است، تاکید این است؛ مردم در اجتماعات حاضر نشوند دست ندهند و روبوسی نکنند، حتی تأکید می‌کنم ضرورتی ندارد در نماز جماعت و نماز جمعه حاضر شویم آن هم با ضرورتی که مناسک دینی دارد.

حسینی‌عالمی عنوان کرد: من از مردم می‌خواهم مراجعات غیرضروری را به دادسرای استان کم کنند هر جایی که رفت و آمد زیاد باشد خطر شیوع و ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد، از این رو از مردم خواهش دارم که مسائل بهداشتی فردی را رعایت کنند بنابراین بهترین راه برای سلامت ماندن پیشگیری و پیشگیری است، مردم رعایت کنند کودکان را بیرون از محیط  خانه نفرستند خریدهای غیرضروری را انجام ندهند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه جزئیات مجازات برای کسانی که ماسک و اقلام بهداشتی این روزهای مردم را احتکار می‌کنند، چیست؟ گفت: بازداشت و حبس از دو تا پنج سال و شلاق مجازات این مخلان است اما اگر کارشان اخلال در نظم عمومی تلقی شود و این مسئله محرز شود می‌تواند حکم اعدام داشته باشد؛ اگر احتکار جزیی باشد حکم را تعزیرات و اگر کلی باشد در حوزه صلاحدید دادسرای عمومی و انقلاب است که قطعا برخورد می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران تأکید کرد: همه باید همراه و همدل هم باشیم، در زمان جنگ رزمندگان ما ماسک صورت‌شان را برمی‌داشتند به دیگری می‌دادند، برای ملت ایران زشت است که عده محدودی از انسان‌های فرصت طلب و نابهنجار در این شرایط به فکر پر کردن جیب خودشان باشند من رسما و بدون تعارف اعلام می‌کنم هیچ کم کاری در خصوص برخورد با کسانی که با سلامت مردم بازی کنند نداریم و بازرسی‌ها شبانه‌روزی است.

وی در پایان گفت:سلامت مردم مهم است برای من سلامت مردم از سلامت فرزندم مهم‌تر و بالاتر است، مردم بدانند ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم در این زمینه شماره همراه ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ برای اعلام گزارش‌ها در صورت مشاهده احتکار و تخلف در زمینه ماسک و لوازم بهداشتی است که می‌توانند به صورت پیامکی اعلام کنند تا ما بلافاصله دستور پیگیری بدهیم.

حسنی‌عالمی در پایان خطاب به مردمی که نگران بیماری کرونا هستند، اظهار کرد: مردم باید بر خودشان مسلط باشند و آرامش خودشان را حفظ کنند که این مهم‌ترین مسئله در مبارزه با این ویروس است.

وی افزود: توصیه شدید به مردم این است که بنا به توصیه پرشکان موارد بهداشتی را رعایت کنند، شستن دست‌ها را فراموش نکنند، هنگام تماس با سطوح مختلف، مراقب باشند سطح با دهان و چشم‌شان برخورد نکند این اصلی‌ترین توصیه است تا جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :