آخرین عناوین

پنجشنبه 8 اسفند 1398-19:36 کد خبر:74475

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

نصب چادرهای سلامت در مبادی ورودی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ویروس کرونا در استان گفت: چادرهای سلامت در مبادی ورودی مازندران نصب شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی امروز در جلسه ستاد کرونا مازندران اظهار داشت:  تاکنون در استان مازندران نمونه 4 نفر مشکوک به بیماری کرونا مثبت شد، تمام افرادی که آزمایش ویروس کرونا در آنها در استان مازندران مثبت اعلام شده در مراکز درمانی پیش‌بینی برای این ویروس در سطح استان تحت درمان و مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

وی افزود: تاکنون یک نفر مسافر تهرانی بر اثر ویروس کرونا در شهر تنکابن جان باخت و تاکنون آمارهای مرگ و میر تغییری نداشته است.

موسوی با تاکید بر جدی گرفتن موضوع  خودداری مردم  از هر گونه سفر غیرضروری، تصریح کرد: بهتر است شهروندان مازندرانی در خانه بمانند و به این صورت از ابتلای خود و خانواده به این ویروس جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید توجه داشته باشند خروج از منزل و هرگونه تردد و رفت و آمد در سطح شهر یا دیدار با اقوام می‌تواند به گسترش ویروس کرونا کمک کند گفت: از تردد در اماکن شلوغ و رفت و آمدهای غیرضروری و سفر بین شهری و بین استانی پرهیز کرده و لازم است دست‌ها را مرتب بشویند و هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز از دستکش و ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ارائه گزارش اقدامات کنترل و پیشگیری بیماری کرونا به برپایی چادر سلامت در سطح شهرستان‌های مختلف استان مازندران اشاره و تصریح کرد: آموزش‌های چهره به چهره  مردم توسط تیم‌های بهداشتی و استقرار ایستگاه تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی استان مازندران و ضدعفونی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری در شهرستان‌های مختلف با هدف جلوگیری از شیوع کرونا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همه افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی پیش‌بینی شده تحت مداوا و درمان قرار دارند و مشکلی از لحاظ تجهیزات و امکانات برای پیگیری درمانی این مبتلایان در استان مازندران وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :