آخرین عناوین

شنبه 10 اسفند 1398-21:29 کد خبر:74496

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

۳۷ نفر در مازندران به کرونا ویروس مبتلا شدند/ مرگ ۳ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا ویروس در استان به ۳۷ نفر خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، سید عباس موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است، افزود:شمار قطعی بیماران مبتلا به این ویروس در استان به ۳۷ نفر رسید که سه نفر تاکنون براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه امروز ۱۲ آزمایش ۱۲ بیمار و ابتلاء به کرونا ویروس تأیید شده است، خواستار رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم شد و درباره کمبود اقلام بهداشتی نیز گفت: وضعیت عرضه اقلام بهداشتی در مراکز عرضه و داروخانه‌های استان بهبود خواهد یافت.

وی با تاکید برپرهیز از برگزاری مجالس عمومی در استان به تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در استان اشاره کرد و گفت: همچنین تا اطلاع ثانوی ملاقات با بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان ممنوع است.

موسوی شمار مراکز ارجاعی بیماران مبتلا به کرونا ویروس را در استان هفت مرکز بیان کرد و گفت: در عین حال تمامی بیمارستان‌های استان به این بیماران خدمات دهی خواهند کرد.

کمبود تجهیزات درمانی مازندران در حال رفع شدن است

براساس همین گزارش،حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به توزیع ماسک و تجهیزات درمانی بین مراکز درمانی استان گفت: کمبود ماسک و تجهیزات درمانی برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به سرعت در حال رفع شده است.

وی افزود:در حال حاضر ماسک و تجهیزات درمانی در حال توزیع است و وضعیت بهبود می‌یابد.

وی با تاکید برپرهیز از حضور در محافل عمومی برای پیشگیری از کرونا ویروس اظهار داشت: ماسک در همه شرایط پاسخگو نیست و نباید بی جهت از آن استفاده کرد.

طبق آمارعلوم پزشکی مازندران تاکنون ۵۷ نفر از افراد مشکوک به بیماری کرونا ویروس بهبود یافتند و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :