آخرین عناوین

دوشنبه 12 اسفند 1398-18:27 کد خبر:74521

فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار 20 میلیاردی در تنکابن/ کشف 20 هزار ماسک بهداشتی

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری فردی که با جعل مبایعه و فروش مال غیر 20 میلیارد ریال از شهروندان در تنکابن کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان تنکابنی به مراجع قضائی و انتظامی مبنی بر این که فردی با فروش زمین مال غیر از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی دریافتند، متهم با جعل و دستکاری در اسناد فروش یک قطعه زمین و فروش آن به چندین نفر از آنان کلاهبرداری کرده است.

 فرمانده انتظامی استان مازندران بیان کرد:ماموران با انجام اقدامات اطللاعاتی و هماهنگی‌های قضائی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مسئول با بیان این که تاکنون 6 نفر از مال باختگان برای طرح شکایت خود از متهم به پلیس آگاهی مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری از این افراد در مجموع به مبلغ 20 میلیارد ریال اعتراف کرد.

میرفیضی به شهروندان توصیه کرد قبل از انجام هرگونه معاملات ضمن دریافت استعلام مبنی بر تایید اصالت ملک و یا مورد معامله، برای انعقاد قرار داد حتما از طریق مراجع قانونی و صنفی مربوطه اقدام کنند.

براساس همین گزارش، سیدجعفر ساداتی گفت:در راستای مقابله با احتکار کالاهای سلامت محور با توجه به شیوع بیماری کروناویروس در سطح استان، طرح ضربتی بازدید از صنوف، انبارها، داروخانه‌ها و نشانگاه‌های اقتصادی با همکاری پلیس آگاهی، مرجع قضائی، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صمت، سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح که با هدف بازدید از صنوف، انبارها، داروخانه‌ها و نشانگاه‌های اقتصادی به مرحله اجرا در آمده طی چند روز گذشته بیش از 20 هزار ماسک بهداشتی در سطح استان کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران همچنین از کشف 236 عدد ژل ضدعفونی کننده به همراه 350 شیشه الکل صنعتی، 17 قوطی 500 سی سی مواد ضدعفونی کننده، 2 هزار و 300 جفت دستکش بهداشتی و 2 هزار و 650 عدد قرص ضد تهوع مربوط به کروناویروس از 4 واحد صنفی داروخانه و 7 فروشگاه عرضه محصولات بهداشتی خبر داد.

ساداتی از دستگیری بیش از 10 متهم به احتکار خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به طرح بازدید از واحدهای صنفی پذیرایی (تالارها، رستوران ها و سفره خانه های سنتی و قهوه خانه ها ) برای جلوگیری از برگزاری مراسم ها از راه اندازی 62 واحد گشت تلفیقی اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی، اداره بهداشت و اصناف خبر داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به بازدید از 649 واحد صنفی پذیرایی در سطح استان از پلمپ 35 واحد صنفی متخلف در این حوزه خبر داد و افزود: به کلیه واحدهای صنفی پذیرایی تذکر داده شد که از رزرو و عقد هرگونه قرارداد مراسمات جشن، دورهمی، نشست و گردهمایی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

ساداتی با اشاره به اینکه برخی افراد و شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار کذب و شایعه پراکنی بدنبال تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه هستند از شناسایی و دستگیری 4 عامل شایعه پراکنی در فضای مجازی استان خبر داد.

وی افزود: پلیس فتای استان به صورت مستمر نسبت به رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده و تذکرات لازم را به کاربران فضای مجازی می‌دهد و با هرگونه شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب برابر قانون رفتار خواهد کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :