آخرین عناوین

دوشنبه 12 اسفند 1398-18:35 کد خبر:74524

جنب و جوش مجدد پس از تاخیر 4 ساله:

تملک نیمی از مسیر پروژه پل تا پل در شش ماه اخیر

شهردار ساری گفت: از ابتدای عملیات اجرایی پروژه پل تا پل در سال 94، مجموعاً 200 متر از املاک شخصی تملک شده بود که در شش ماهه دوم سال 98 بیش از یک کیلومتر طول دیگر از این مسیر آزادسازی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی شهردار مرکز مازندران با اشاره به تملک بیش از یک کیلومتر طول از املاک اشخاص موجود در مسیر 2300 متری پروژه پل تا پل اظهار کرد: از ابتدای عملیات اجرایی این پروژه در سال 1394، مجموعاً 200 متر از املاک شخصی موجود در این مسیر از سوی شهرداری تملک شده بود که در شش ماهه دوم سال 98 در راستای اجرای ماده 8 قانون نحوه تملک و طی توافق با مالکین بیش از  یک کیلومتر طول دیگر از این مسیر آزادسازی شد

رجبی گفت: ساری، مركز استان مازندران با دسترسی به کمربندی شرقی و غربی در مسیر مواصلاتی تهران- ساری و مشهد و کمربندی جنوبی مسیر مواصلاتی تهران- ساری و سمنان توانست بخشی از بار ترافیکی برون و درون شهری را در جهت روانسازی ترافیک مرتفع سازد.

ساری به عنوان مرکز استان شاهد آمد و شد بسیار در طی روز و در موسم های تعطیلات از گردشگرپذیری برخوردار است، لذا تمهیدات فنی و ترافیکی و احداث پل های ارتباطی سسب ساز توسعه و تسهیل امور شهری است.

وی افزود: در چنین شرایطی مدیریت شهری با در نظر گرفتن مشکلات مزبور و به منظور کاهش مصرف انرژی، رفع گره‌های ترافیکی، سهولت دسترسی در نقاط ورودی و خروجی شهر ،مرتفع شدن گره‌های ترافیکی، پروژه «پل تا پل» را که در مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پل‌های شهید نوری واقع شده را در دستور کار خود قرار داده است تا با گشایش این پروژه اهداف منظور، تحقق پیدا کند.

شهردار ساری با اشاره به اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری بیان داشت: اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری و نیز سهولت دسترسی شهروندان در مسير ورودي و خروجي شهر بسیار حائز اهمیت بوده و مدیریت شهری بر پیشبرد کار و تکمیل آن اهتمام ویژه خواهد داشت و با توجه به  مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص اخذ تسهیلات بانکی برای ادامه این پروژه، مابقی مسیر نیز در سال 99 تملک خواهد شد.

رجبی گفت: معتقدم با برنامه ریزی های صورت گرفته و نظر کارشناسان مجرب در طراحی پل کابلی شهید رنجبر، این سازه همانطور که روزی میدان ساعت نماد کهن شهر ساری بود، قابلیت این را دارد که نماد ساری امروز و توسعه آن باشد. علیرغم شعارها و وعده های گفته شده، ساری امروز با پروژه های معطل مانده بسیاری مواجه است.

گفتنی است پروژه «پل تا پل» به عرض مجموعاً 26/5 متر( دو باند 10 متری رفت و برگشت، مسیر پیاده رو به عرض4/5متر در ضلع شمالی و رفیوژ میانی به عرض 2 متر) و با لحاظ کاربری ویژه در مجموع به طول 2600 متر که حدود 2300 متر فاصله پل تا پل و 300 متر از محدوده انتهای بلوار داراب تا پل کابلی شهید رنجبر است.

پروژه مسير پل كابلي(شهيد رنجبر) تا پل شهيد نوري براي برقراري ارتباط آسان تر و سهولت دسترسی شهروندان از بلوار داراب به اتوبان ساري-نكا و كريدور غرب به شرق و نيز رفاه شهروندان و مرتفع شدن گره های ترافیکی ساكنان آن منطقه به مركز شهر طراحي و اجرا شده است.

بازگشايي مسير پل تا پل از انتهاي بلوار داراب تا پل كابلي شهيد رنجبر و پس از آن تا پل هاي شهيد نوري در خروجي شرقي ساري، يكي از مهم ترين پروژه هاي مغفول و معطل مانده شهرداری بوده است كه از نخستین روزهای انتخاب عباس رجبی بعنوان شهردار مرکز مازندران به دستور وی و با هدف كاهش مصرف انرژي، رفع گره هاي ترافيكي و توسعه متوازن شهر مجدداً فعال شده و تکمیل علميات اجرايي آن در دستور كار قرار گرفته است.

این پروژه به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و با بکارگیری ظرفیت های موجود و درون سازماني با کاهش هزینه در حال انجام می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :