آخرین عناوین

سه شنبه 13 اسفند 1398-10:20 کد خبر:74531

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

آزمایشگاه‌های خصوصی امکانات آزمایش کرونا را ندارند

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آزمایشگاه‌های خصوصی استان مجوز و امکانات فنی لازم برای انجام آزمایش کرونا ویروس را نداشته و هر اقدامی در این ارتباط تخلف است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته  اعلام کرد که ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی گفت: پس از جلسه با روسای دانشگاه‌ها علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس با کمک سازمان بسیج، این ۳۰۰ هزار اکیپ را به لوازم مورد نیاز بیماریابی تجهیز می‌کنیم.

در ارتباط با کیفیت اجرای این طرح در مازندران با حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت‌وگو کردیم.

وی با اعلام اینکه هنوز جزئیات این طرح به دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران ابلاغ نشده است، خاطر نشان کرد: در صورت دریافت ابلاغیه این موضوع به اطلاع مردم رسانده و درباره نحوه اجرای آن صحبت می‌کنیم.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از اجرای تب‌سنجی با عنوان ارزیابی کرونا ویروس در خیابان رازی سوم کلینیک مصطفویان خبر داد و گفت: ویزیت افراد زیرنظر متخصصان عفونی انجام می‌شود.

روحانی‌زاده تصریح کرد: این بررسی و تشخیص با تعرفه دولتی کلینیک طوبی انجام می‌شود، توصیه ما به افراد سالم این است که در خانه بمانند، بیماران نیاز است که به مراکز درمانی برای تب‌سنجی و بررسی وضعیت مراجعه کنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: آزمایشگاه‌های خصوصی استان مجوز و امکانات فنی لازم برای انجام آزمایش کرونا ویروس را نداشته و هر اقدامی در این ارتباط تخلف است.

وی یادآور شد: آزمایشات مربوط به کرونا در بیمارستان‌ها و برای بیمارستان بستری مشکوک انجام می‌شود.

روحانی‌زاده در ارتباط با راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا ویروس در مازندران با توجه به قولی که قاسم جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت دو روز گذشته مطرح کرد، گفت: پیگیر راه‌اندازی این مجموعه هستیم و به‌زودی راه اندازی می‌شود.

در استان مازندران زیرساخت‌های لازم برای آزمایش کرونا ویروس وجود دارد که نیاز به کیت‌های درمانی است، در حال حاضر براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۳۵۰ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند که راه‌اندازی این آزمایشگاه می‌تواند زمینه تعیین تکلیف تخت‌های مراکز درمانی را فراهم کند.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سایت وزارت بهداشت آمار مبتلایان به کرونا مازندران ۱۲ نفر بوده است.

علیرضا سعیدی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت،گفت: تعداد ۵۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع هزار و ۵۰۱ مورد قطعی مبتلا به کووید ۱۹ و ۶۶ فوتی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شمار بهبود یافتگان به ۲۹۱ رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :