آخرین عناوین

سه شنبه 13 اسفند 1398-21:25 کد خبر:74547

رئیس اتحادیه مرغ مرکز مازندران مطرح کرد:

پای کرونا روی سینه بازار مرغ و تخم مرغ

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ فروشان مرکز مازندران گفت: در پی شیوع ویروس کرونا از یک سو تعطیلی رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها و از سویی دیگر کاهش چشمگیر تقاضای عمومی، میزان مصرف این کالا را بسیار کاهش داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کامران هاشمی اظهار کرد: با تعطیلی رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و سالن‌های پذیرایی، میزان مصرف مرغ و تخم مرغ بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش به یکباره تقاضا در این بخش و همچنین کاهش تقاضای عمومی از سوی دیگر، بازار فعالان این صنف را به شدت از رونق انداخته است.

ایمانی یکی از عوامل فروش و توزیع عمده مرغ و تخم مرغ در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: بازار فروش مرغ و تخم مرغ در این روزها، بسیار کساد است.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و ماندن غالب مردم در منازل و همچنین کاهش دیدوبازدید و رفت‌وآمدهای خانوادگی، میزان فروش مرغ و تخم مرغ بسیار کاهش پیدا کرده است.

این فعال صنفی بازار مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، قیمت فروش هر کیلو مرغ در بازار استان بین 12 هزار و 500 الی 13 هزار تومان است.

ایمانی اعلام کرد: هر کارتن تخم مرغ با قیمت 103 تا 108 هزار تومان به دست مغازه‌دار می‌رسد و قیمت فروش شانه‌ای آن در بازار، 18 هزار و 500 تا 19 هزار تومان و هر دانه نیز 700 تومان است.

گفتنی است هر ساله در چنین ایامی شاهد بازار پر تنش مرغ و تخم مرغ در استان بودیم که به دلیل برودت هوا، بسته شدن جاده‌ها، کاهش تخم ریزی مرغداران و شیوع بیماری‌های فصلی، رخ می‌داد؛ اما امسال با کاهش چشمگیر تقاضا که در پی شیوع ویروس کرونا رقم خورده است؛ نه تنها از آن تنش‌ها خبری نیست، بازار فعالان این صنف از معاملات عادی روزانه هم افتاده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :