آخرین عناوین

سه شنبه 13 اسفند 1398-21:50 کد خبر:74552

افشاگری عضو ارشد هیئت امنای دانشگاه آزاد:

کرونا اگر برای کسی نان نداشت برای مدیران دانشگاه آزاد آب داشت!!

عضو ارشد هیئت امنای دانشگاه آزاد ، با انتشار 2 نامه سرگشاده در فضای مجازی اقدام به افشاگری های عجیب و غریبی در خصوص استخدام های رابطه ای و پرداخت حقوق های نجومی در این سازمان کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از اطلاعات روز، ویروس کرونا یکی از کشنده ترین بیماری های حال حاضر دنیا که بسیاری از مردم، پزشکان، مسئولین و رسانه های دنیا را به خود مشغول کرده است هرچند برای خیلی ها خطرناک است اما برخی دیگر از این فاجعه جهانی سوء استفاده کردند که مهمترین آنها "محتکرین" هستند.

اما در اثنای هیجان ها و هراس های بین المللی برای مقابله با ویروس کرونا محمدتقی موید رئیس دفتر هیئت موسس و امنا و سرپرست دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار 2 نامه سرگشاده در فضای مجازی در مورخ 10/10/1398 به شماره 4150/د/ه م و نامه مورخ 1398/11/27 به شماره 401/ه م /ص به افشاگری های عجیب و غریبی در خصوص سوء مدیریت در اداره دانشگاه آزاد، اتلاف بیت المال، اجحاف در حق کارمندان، اساتید و دانشجویان، استخدام های رابطه ای، پرداخت حقوق های نجومی، برداشت بی ضابطه از صندوق پس انداز کارمندان و دانشجویان، پرداخت های حقوق و مزایا بعضا از روال عادی خارج،بکارگیری نیروهای انسانی سایر دستگاه‌ها در دانشگاه آزاد که یقینا اگر این ادعاها حقیقت داشته باشد مرتکبین و مدیران فعلی دانشگاه آزاد برای همیشه در تاریخ این دانشگاه به بدنامی ماندگار خواهند شد چرا که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور حتی عبدلله جعفرعلی جاسبی و حمیدمیرزاده به پشتبانی مرحوم غریق آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز جرات چنین رفتارها را نداشته اند.

امیدواریم مدیران دانشگاه آزاد نیز با سعه صدر به جای برخوردهای پلیسی و گاز آنبری پاسخی قانع کننده ارائه کنند تا معاندین نگویند "کرونا اگر برای کسی نان نداشت برای مدیران دانشگاه آزاد آب داشت" و آنها از شلوغی اذهان عمومی به دلیل درگیری با ویروس کرونا از پاسخ فرار کردند.

محمد تقی موید از مدیران ارشد هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد که به پاکدستی و صداقت در بین بزرگان نظام معروف است در چندین صفحه خطاب به معاون رئیس دانشگاه آزاد و دست راست محمد مهدی طهرانچی چنین افشاگری میکند:

تاکنون هیچ یک از مسئولین دانشگاه آزاد پاسخی به نامه ها نداده و حتی تکذیب هم نکردند.

متن نامه اول:

بسمه تعالی

جناب آقای مشکینی – جناب اقای بزرگ مقام

معاون محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی

باسلام

عطف به نامه بدون شماره مورخ 26/9/98 جنابعالی به عنوان جناب آقای دکتر طهرانچی که به استناد نامه شماره 37929/د/98 مورخ 24/9/98 خزانه دار محترم و مستند به نامه محرمانه شماره 2647/د/ه/م مورخ 10//9/98 اینجانب تهیه شده است، موارد زیر به اطلاع جنابعالی می رسد:

1.نامه اینجانب برای جنابعالی رونوست شده بود، کاش جنابعالی هم پاسخ را برای اینجانب ارسال مینمودید تا نیاز به دریافت ان از مراجع دیگر نشوم، شما به اعضای محترم هیات امنا هم رونوشت داده اید.

2.آنچه اینجانب در نامه فوق الذکر به ریاست محترم دانشگاه نوشته ام(پیوست1) با توجه به دستور ریاست محترم هیات موسس و هیات امنا تهیه شده و تذکری به ریاست محترم برای رعایت ضوابط و دستور العمل های است که سالها است در دانشگاه جاریست و همه انتصابات براساس همان دستورالعمل صورت گرفته است.

انتصابات دوران آقای طهرانچی هم تا چندی قب بر همین اساس صورت می گرفت و لذا کمیسیون انتصابات با جلسات هفتگی و صرف وقت زیاد در این زمینه همکار کرده است،اینکه اخیرا ایشان تصمیم گرفته اند بدون آنکه دستورالعمل ها و مصوبات قبلی را اجرا و یا رسما انها را لغو کنند، با نظر شخصی بخشی ا زانها را نادیده بگیرند مورد سوال بوده است.

به همین دلیل بحث اشکال داشتن پرداخت حقوق به افرادی که بدون رعایت این ضوابط منصوب شده اند مطرح گردیده است و کماکان اینجانب بر همان عقیده است که پرداخت حق مسئولیت به این افراد اشکال قانونی دارد.

3.جنابعالی در نامه ای که مرقوم نموده اید اتهامات، توهین ها و خلاف گویی های متعددی از جمله غیرحرفه ای ، نویسنده نامه ای مبهم، ارسال کننده یکسری اطلاعات نادرست و غیر دقیق به مقامات بالاتر دانشگاه، تشویش اذهان مبارک ریاست محترم هیئت موسس و امنا و اعضای محترم هیات امنا ایجاد کننده انحراف در نحوه تصمیم گیریها، نوستن نامه براساس اطلاعات وارقام ناصحیح نتیجه گیری غلط منبعث از ان، عدم اشراف اینجانب بر مقررات و قوانین اصلی و اساسی دانشگاه، ایجاد کننده تصویر و چهره ای نامناسب از گردانندگان دانشگاه در اذهان همکاری و یاس و نامیدی حاصل از این موضوع که موجب عدم ارامش و ثبات و اخلال در امور دانشگاه شده است، به من وارد کرده اید و نامه کوتاه اینجانب را موجب بی انگیزی و نامیدی در دانشگاه دانسته اید که بدون هیچ دلیل منطقی و عقلانی آنرا محدود و مختل می نماید.(متاسفانه این عبارات در نامه شما وجود دارد)

4.انتظار نداشتم اتهامات بالا تنها با مطالعه یک نامه محرمانه در چند سطر، آن هم برای تذکری قانونی، چنین توهین ها و اتهااماتی را متوجه من کند ولی نامه شما موجب شد بتوانیم کمی از معضلات و مشکلاتی که جنابعالی از زمان انتصاب به معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه ایجاد گردیده اید را بازگو کنم.

امید اینکه جنابعالی و اعضای محترم هیات امنا که همگی از مدیران برجسته و با سابقه هستند، بیشتر از گذشته با این معضلات آشنا شوند و جنابعالی فرصت پیدا کنید به انها بپردازید و معضلات را حل و فصل کنید و وضعیت شفاف مبتنی بر انضباط مالی در دانشگاه فراهم سازید.

5.از انتصابات شروع میکنم، جنابعالی مدیرانی را به کار گرفته اید که برخی حتی سابقه تخفات مالی داشته و محکومیت اخراج از سازمان دیگری را در پرونده داشته اند اتفاقا آنها را به مسئولیت های مالی نیز منصوب نموده اید تا اینکه حراست که کشور طی نامه ای شماره 3637/98/7531 مورخ 23/5/98 اعلام نموده ضمن برکناری انها، در مسئولیت های بعدی نیز منبعد استعلام گرفته شود.

6.جنابعالی علی رغم وجود نیروهای شایسته در دانشگاه کسانی را از دوستان خود از وزارت بهداشت به دانشگاه دعوت کرده اید که با پرداخت حقوق های چندبرابری نسبت به افراد مشابه در دانشگاه (حقوقهای بالاتر از 15 میلیون تومان علاوه بر دریافت حقوق خود از دستگاه قبلی) موجب بدبینی و دلسردی و اعتراض های متعدد در بدنه دانشگاه شده اید.

تعیین حقوق برای اینگونه افراد مبتنی بر هیچ ضابطه ای نبوده است.ضمناً حتما میدانید برخی از این افراد در وزارتخانه قبلی نیز پرونده های در بازرسی کل کشور و... داشته اند.

7.استخدام های بی رویه در زمان مسئولیت شما همگی شائبه غیرقانونی دارند این اقدام نه تنها موجب بیکاری بیشتر کارکنان و افزایش هزینه گشته بلکه با پرداخت حقوق های بسیار بالا موجب گشته نیروهای جدید بسیار بیشتر از نیروهای قدیمی حقوق بگیرند.نگاهی به حقوق کارکنان قدیمی و جدید مرکز حراست گویای همین مسئله است، در شرایط که حقوق کارکنان با تاخیر پرداخت و قسمتی از آنها کاهش می یابد، اینکار منطقی است؟

8.شما در مورد هیچ یک از دوستان خود که وارد دانشگاه کرده اید نه تنها هیچ استعلامی از کمیته انتصابات به عمل نیاورده اید حتی از مراجع تعیین شده که قانونا بایستی در مورد افراد اعلام نظر کنند نیز استعلامی انجام نداده اید.

9.جنابعالی گروهی را از وزارت بهداشت به دانشگاه آورده اید و موضوع رسیدگی به پروند های بیمه کارکنان را به انها سپرده اید در حالیکه کارکنان دانشگاه که قبلا این مسئولیت را بر عهده داشته انها را بیکار کردیده اید،هزینه های میلیونی به این افراد خود موجب ناراحتی و سوالات بیشماری در دانشگاه شده است،اسناد این موضوع در امور مالی جنابعالی وجود دارد.

10.شما بهتر است پاسخگوی گزارشی باشید که جناب اقای دکتر رهبر از وضعیت مالی دانشگاه در جلسه اخیر هیات امنا ارائه داده اند.دانشگاهی که در سال 95 به میزان 280 میلیارد تومان و در سال 96 به میزان 229 میلیارد تومان اضافه درامد داشته چگونه در زمان تحت مدیریت جنابعالی در سال 97 به میزان 353- میلیارد تومان کسری اورده است،اطلاعات 5 ماه سال 98 نیز حکایت از کسری و ضرر 1043 میلیارد تومانی دارد،چه کسی بایستی پاسخگوی این وضعیت نابسامان باشد؟اگر دانشگاه طی ماهها یا سالهای آینده به بن بست رسید، شما پاسخگو خواهید بود؟

11.براساس گزارش جناب آقای دکتر رهبر، متوسط افزایش هزینه در استانها در زمان تصدی جنابعالی بین 7 تا 8 درصد بوده است در حالی همین افزایش در سازمان مرکزی بین 25 تا 30 درصد بوده است هنوز هم گزارشی از جنابعالی دریافت نشده است.

چه پاسخی به این نحوه مدیریت دارید؟آیا استخدام های بی رویه و یا پرداخت های نجومی موجب این امر شده یا دلیل دیگری دارد؟

12.شما دوستانتان را به مسئولیت های خارج از کشور منصوب نموده اید که علاوه بر آنکه هزینه های بسیاری برای اقامت ایشان پرداخت می کنید، فردی دلار فروش و دلال ارز را به مشاورت خود برمی گزینید، و طی دو روز در دو نامه رسمی، رسماً خلاف می گوید(پیوست2) بالاخره معلوم نیست خانم الهام کاشانی نکو در سفر به امارات اداری بوده است و یا مرخصی اداری؟ پرداخت های ارزی به ایشان و حضور وی در کنار بازرس های اعزامی با چه مجوزی صورت گرفته اس؟ و هکذا....، فرد دیگری از دوستانتهان در معاونت واحد امارت با حقوق دلاری.

13.آیا مشکلات مالی هتل فرهیختگان و دریافت هزینه از افراد توسط کارکنان و واریز وجوه به حساب شخصی در زمان مدیریت شما صورت نگرفته است؟چگونه مدیران منصوب جنابعالی در انجام وظیفه اهمال کرده اند و هیچ اقدامی در مورد آنها نشده است؟

14.آیا مشکلات متعدد غذاخوری کارکنان و حیف و میل های صورت گرفته و ضرر و زیانهای وارده به دانشگاه در زمان شما صورت نگرفته است؟شما که در جریان گزارش های و بازرسی های بودید، چگونه به مدیرانتان دستوردادید با همکاران مرکز بازرسی همکاری نکنند؟

15.شما پاسخی به اعتراض های رو به فزونی کارکنان به مشکلات متعدد حوزه جنابعالی از جمله عدم توجه و احترام به کارکنان دانشگاه، سعی در کاهش حقوق آنان، گسترش بی رویه تشکیلات اداری، نابسامانی و بی عدالتی در توزیع امکانات و فضای کاری، عدم رسیدگی به مشکلات درمانی کارکنان، صدور بخش نامه های ناقص و مبهم، عدم رعایت قوانین و مقررات و ... دارید؟ نگاهی به سایت های کارکنان دانشگاه بیندازید تا از میزان بی رضایتی انها بیشتر آگاه شوید.

16.گزارش های غیر مستدل جنابعالی در زمینه خرید میلیونی ارز در هیات امنا هنوز در اذهان اعضای محترم وجوددارد.خرید از افراد مجهول و دلال ها، واریز وجوه به حساب شرکتها و اشخاص ناشناخته، اخذ استعلام از عده ای و خرید از افراد دیگر و .... آیا خلاف مقررات و ضوابط نیست؟آیا شائبه عدم وجود انضباط مالی ندارد؟

17.گزارش حسابرسی ویژه هیات امنا در مورد ضررو زیان به کالاهای که از کمیته کالای متروکه دریافت شده بودرا چرا پاسخ نمی دهید؟

18.بازرسی ویژه هیات امنا نامه های متعددی از مشکلات و خلافکاریهای حوزه معاونت شما در زمان تصدی جنابعالی برای ریاست محترم دانشگاه ارسال نموده است.چرا به آنها پاسخ نمی دهید؟اگر بخواهید پاسخ دهید شماره این نامه ها به شرح زیر است:

- نامه شماره 1261 مورخ 7/9/98 در مورد وضعیت مسکوکات و ارز صندوق امور مالی سازمان مرکزی

- نامه شماره 1267 مورخ 7/9/98 در مورد اقداماتی خلاف ضوابط در واحد امارات – خرید ارز از اشخاص

- نامه شماره 1268 مورخ 7/9/98 در مورد اقدامات خلاف ضوابط در واحد امارات

– آقای محمد عبدالرحیمیان

- نامه شماره 1264 مورخ 7/9/98 در مورد شرکت افق ماندگار جنوب (پیمانکار نظافتی سازمان مرکزی) عدم رعایت آئین نامه ها

- نامه شماره 1265 مورخ 7/9/98 در مورد اقدامات خلاف در واحد امارات – تاسیس شرکت تجاری

- نامه شماره 1260 مورخ 7/9/98 در مورد بیمه اتومبیل های سازمان مرکزی در سال 98 بدون رعایت مقررات

- نامه شماره 1263 مورخ 7/9/98 در مورد سرمایه گذاری 100 میلیاردی قبل از کسب کسب مجوز هیات امنا

- نامه شماره 1262 مورخ 7/9/98 در مورد بکارگیری نیرو بدون مجوز وجود پست سازمانی و صدور احکام به تاریخ 2 سال قبل

- نامه شماره 1136 مورخ 27/8/98 در مورد خرید از شرکت متیران بدون مجوز واحد مربوطه

نامه شماره 1143 مورخ 27/8/98 در مورد خرید کاغذ بدون رعایت مقررات

نامه شماره 1135 مورخ 25/8/98 در مورد هزینه بیش از یک میلیارد تومانی در ساختمان فردوسی بدون رعایت مقررات

نامه شماره 1145 مورخ 27/8/98 در مورد بکارگیری نیروی انسانی برخلاف مقررات

نامه شماره 1134 مورخ 25/8/98 در مورد قرارداد با شرکت راه فجر کمیل بدون رعایت ائین نامه معاملات

نامه شماره 1114 مورخ 26/8/98 در مورد عقد قرارداد برای سرویس و نگهداری سازمان مرکزی بدون رعایت آئین نامه ها

نامه شماره 1144 مورخ 26/8/98 در مورد بکارگیری مشاور برخلاف مقررات دانشگاه

نامه شماره 1052 مورخ 11/8/98 در مورد فروش 13 ساختمان و ملک بدون رعایت مقررات و دستورات مرکز

19-طرح ناپخته تمرکز درامدها در مرکز و پرداخت حقوق توسط دفتر مرکزی آیا موفق بود؟

20.براساس مصوبه شماره (04-96-27) هیات امنا که مقررات گردیده هرگونه استفاده از نیروهای متخصص خارج از دانشگاه بایستی در کمیته انتصابات مطرح شود، آیا شما در مورد تعداد نسبتا زیادی که از خارج وارد دانشگاه کرده اید مصوبه دریافت کرده اید؟

21.در مورد حق تخصص که دستور العمل غیر قانونی و غیر منصوب دارد و از زمان روسای قبلی دانشگاه در حال اجرا است، هیچ گزارشی به هیات امنا ندارید،اگر فراموش نکرده باشید در جلسات هیات امنا قرار شد جنابعالی از این طرح گزارشی به هیات امنا بدهید و سپس مصوبه آن را دریافت کنید.

شما در اجرای همین دستورالعمل غیرقانونی، نظرات شخصی خود را اعمال می کنید، در یک لیست بیست نفره به هجده نفر کارکنان حوزه خودتان(افزایش حق تخصص اختصاص می دهید و در همان لیست دو نفر از کارکنان حسابرسی که زیر نظر هیات امنا هستند را کاهش می دهید.درحالی که این عمل شما هم غیر عادلانه است و هم غیرمجاز جنابعالی در حوزه ای فراتر از مسئولیت شماست.

22.جناب آقای مشکینی، وضعیت اداره حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع اصلا خوب نیست.این را بسیاری از همکاران شما در حوزه خود جنابعالی و سایر حوزه ها و در واحدهای استانی ابراز می کنند،دانشگاهی که فقط از زمان مسئولیت شما حقوق های اندک انها، با تاخیر پرداخت می شود و به قرار اطلاع برخی استانها هنوز حقوق آذرماه را پرداخت نکرده اند، همگی از عملکرد جنابعالی ناراحت و نگرانند.

کاش دست و دلبازی شما که فقط شامل دوستانتان میشود شامل همه میشد نه فقط به دنبال کاهش حقوق و مزایای کارکنان باشید و پیشنهادهایی برای کاهش حقوق بقیه بدهید و بعد آنها را منسوب به هیات امنا بکنید.

من به عنوان عضو کوچیکی از دانشگاه برای اینده دانشگاه اعلام خطر میکنم و امیدوارم جنابعالی موفق شوید جلوی ضررهای وارد شده را بگیرید.خدایمتعال شاهد است که انچه نوشتم برای رضای او و اصلاح وضع موجود است.

توفیقات بیشتر شما را از درگاه ایزد منان خواهانم.

محمدتقی موید

رئیس دفتر هیات موسس و امنا

و سرپرست دبیرخانه هیات موسس دانشگاه

متن نامه دوم:

با اهداء سلام و تحیات ؛

افزایش بهره‌وری دانشگاه،شفاف سازی و انضباط مالی،قانونمندی و تسلیم در برابر قوانین و مقررات و حرکت دانشگاه به سوی تعالی و در همه زمینه‌ها بارها مورد تاکید ریاست محترم هیات موسس و امناء و اعضای محترم هیات امناء بوده و در این ارتباط تاکیدات و تذکرات متعددی به مسئولین اجرایی داده شده است.

در شرایط خطیر کنونی و با ملاحظه وضعیت بودجه جاری دانشگاه و ضرورت حفظ و اطمینان بخشی به اعضای هیات علمی و کارکنان زحمتکش دانشگاه،بر اساس نظر ریاست محترم هیات موسس و امناء تعدادی از این تذکرات برای اطلاع و اقدام به کلیه مدیران،به خصوص مسئولین محترم استان‌ها و واحدهای دانشگاهی به شرح زیر ابلاغ می‌گرددتا دقیقا مورد توجه قرار گیرد.

به امید آنکه با عنایت الهی و همکاری همه مدیران با عبور از مشکلات کنونی،در راستای اهداف تعیین شده گامهای موثری برداشته شود.

۱_وضعیت مالی دانشگاه در حال حاضر مناسب نیست،کاهش درآمدهای ناشی از کاهش تعداد دانشجو،افزایش هزینه‌ها و عدم مدیریت صحیح منابع موجب می‌گردد که برنامه‌ریزی و اقدامات عملی و ضروری صورت گیرد،(در جلسه مورخ ۹۸/۹/۱۶ هیات امناء جناب آقای رهبر با ماموریتی که هیات امناء از ایشان خواسته بود گزارشی فنی ارائه نمودند که قابل تامل است)متاسفانه بدون رعایت قوانین و مقررات و ضوابط و تائید هیات امناء اخیرا ساختار تفضیلی دانشگاه به شدت رشد کرده و پست های بسیاری ایجاد و استخدام‌های نسبتا زیادی صورت گرفته است‌.

این امر از طرفی موجب ایجاد ساختاری ناهماهنگ و متورم گشته و از طرف دیگر موجب افزایش پرسنل غیر لازم گردیده است،این در حالی است که در سالهای اخیر تعداد دانشجو کاهش و هزینه‌‌ها افزایش یافته است.

در برخی از واحدها و به خصوص در سازمان مرکزی،با وجود ممنوعیت هرگونه استخدام،نیروهای نسبتا زیادی علیرغم وجود نیروهای شایسته در دانشگاه جذب گردیده و برای برخی از آنها حقوق های بیش از حداکثر معمول و خارج از عرف تعیین شده است.

به جهت آنکه این اقدامات ممکن است در برخی استانها و واحدها اجرایی شده باشد،مقرر می‌گردد که از بکارگیری هرگونه نیروی جدید(به استثناء جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی) در هر شکل و با هر عنوان خودداری نمایند و چنانچه در یک سال اخیر نیرویی غیرقانونی جذب شده است به خدمت آنان خاتمه داده شود.

ضمنا برنامه ریزی نمایند به جای نیروهای جدید از نیروهای انسانی صالح و کاردان موجود به بهترین وجه استفاده شود و شأن آنان به درستی رعایت گردد.

۲_بکارگیری نیروهای انسانی سایر دستگاه‌ها در دانشگاه آزاد بایستی طبق مصوبه هیات امناء صورت گیرد، که متاسفانه این تصمیم نادیده گرفته شده است.چنانچه افرادی بدون رعایت مصوبه هیات امناء به دانشگاه مامور یا منتقل شده‌اند بایستی به سازمان قبلی برگردند.

۳_هرگونه فروش،واگذاری،تهاتر و... املاک دانشگاه بایستی با مصوبه هیات امنای مرکزی صورت گیرد، با توجه به اینکه هیات امناء اختیاری برای فروش املاک تاکنون نداده است،لذا همه املاکی که به فروش رسیده یا با تهاتر و واگذاری منتقل شده است،غیر قانونی بوده و بایستی لغو شوند،دانشگاه حق دارد موضوع تخلف را به مراجع قانونی ارجاع نماید.

۴_مطابق اساسنامه برقراری هرگونه حقوق و مزایا با تصویب هیات امنای مرکزی صورت می گیرد،در این زمینه دستورالعمل های متعددی وجود دارد،در یک سال اخیر برخی مزایا تحت عناوین مختلف تعیین و به موجب آنها پرداخت هایی به صورت غیرقانونی صورت گرفته است این گونه پرداخت ها ملغی‌الاثربوده و اعتبار قانونی ندارد مدیران اجرایی در اجرای این امر مقابل قانون پاسخگو خواهند بود.

۵_از محل صندوق های رفاه دانشجویی و صندوق پس انداز کارکنان مبالغی برداشت شده است،این قدام خلاف قانون بوده و نه تنها موجب ضرر و زیان بیشتر شده،بلکه اعتراض همکاران و دانشجویان را به دنبال داشته است،همه این برداشت ها می بایست از محل درآمدهای دانشگاه به حساب‌های برداشت شده تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ عودت گردد و منبعد هرگونه برداشت از این صندوقها بایستی در چارچوب مصوبات هیات امناء انجام گردد،ضمنا همه مدیران و مجریانی که برداشت‌های غیرقانونی انجام داده‌اند بایستی پاسخگو باشند.

۶_برخی انتصابات بدون رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل ها صورت گرفته است،این انتصابات بایستی به چارچوب ضوابط برگردد و مادام چنین نشده،نامه ها و دستورالعمل‌های صادره از آنها مجرا نخواهد بود.

۷_شرایط کنونی و وضعیت مالی دانشگاه موجب گردید که هیات امناء به هنگام تصویت بودجه در بند ۱۹ سیاست های بودجه اولویت را به پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه های اجتناب ناپذیر بدهد،ضمن تاکید بر رعایت این دستورها تا اطلاع ثانوی همه قراردادها و خریدهای عمده با اطلاع و مجوز قبلی هیات امناء صورت می‌پذیرد و بدون مجوز هیات امناء هیچ خرید و قراردادی منعقد نخواهد شد.

۸_به مسئولین اجرایی مرکز اعلام شده است که فوق‌العاده‌های ارزی (اعم ازحقوق شاغلین در خارج از کشور و فوق العاده ماموریتهای موقت و روزانه)و ایجاد تمامی مراکز دانشگاهی در خارج از کشور و ساختار آنها بایستی پس از مجوز هیات امناء صورت گیرد.

در مورد خرید ارز هیات امناء تصمیم خودرا قبلا ابلاغ نموده است دقت شود که این موارد مطابق قانون انجام گیرد،متاسفانه پرداخت های غیر قانونی ارزی(به عنوان مثال در عراق)،انتقال حجم عظیمی ارز به حساب های خارج در واحد امارات،در شرایط کنونی دانشگاه ،صورت گرفته است که هیات امناء منتظر توضیحات این اقدامات غیرقانونی می باشد.

۹_تجمع و تمرکز درآمدها و پرداخت از مرکز با هدف حل مشکل برخی واحدها که ماهها حقوق نپرداخته بودند،بدون آنکه طرحی مکتوب ارائه شود و جزئیات آن به تصویب برسد،به فوریت اجرا گردید اجرای بدون محاسبه ،ارزیابی و دقت این موضوع واحدها را با مشکلاتی مواجه نموده است،این طرح در دست بررسی در هیات امناء است.واحدها نظرات پیشنهادی خود را در این زمینه را تا پایان سال جاری به دفتر هیات امناء ارسال نمایند‌.

۱۰_پرداخت های حقوق و مزایا بعضا از روال عادی خارج و مشمول موضوع حقوق های نجومی گردیده است،این مسائله متاسفانه در سازمان مرکزی دیده شده و تذکرات لازم داده شده است.

به عنوان مثال دانشگاه حقوق ۲۵ میلیون تومانی به برخی مدیران کل پرداخت کرده است و چنانچه از این قبیل پرداخت ها در واحدها و استانها نیز وجود دارد،از ادامه آن جلوگیری نمایند.حقوق و مزایا برای همه شاغلین می بایستی مطابق مصوبات هیات امنای مرکزی صورت گیرد و چنانچه ابهام یا کمبود در مقررات مصوب فعلی وجود دارد،لازم است از هیات امناء استعلام گردد،هیات امناء بر انضباط کامل مالی در دانشگاه تاکید نموده و رعایت عدالت و حفظ شأن اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی را ضروری می داند.

۱۱_با توجه به نظر هیات امنا،هرگونه پرداخت وجه به افراد،سازمانها و نهادها می بایستی با دریافت اسناد مثبته و رعایت همه مقررات مربوطه صورت گیرد.لذا سوء برداشت از ماده ۳۱ آئین نامه مالی،معاملاتی دانشگاه غیر قابل قبول می باشد.

۱۲_برخی از این تذکرات قبلا با مسئولین مربوطه مطرح شده است نظر به اینکه در جلسه اخیر شورای دانشگاه بطور ناقص به این موضوع اشاره شده نامه ای که حدوداد ۵۰ روز قبل ارسال و تا کنون پاسخی دریافت نشده برای آگاهی بیشتر به پیوست ارسال می گردد.(نامه شماره ۴۱۵۰ مورخ ۹۸/۱۰/۱۰ پیوست است.)

دانشگاه آزاد اسلامی که با کمک پر برکت حضرت امام خمینی،رحمت الله علیه تاسیس و با رهنمود های مقام معظم رهبری،مدظله العالی چ با تلاش خیل عظیمی از نیروهای انقلابی و زحمتکش به جایگاه فعلی رسیده است و تا کنون خدمات بسیاری به کشور نموده،بایستی در نظم اداری و مالی و اجرای قوانین و مقررات نیز الگو و نمونه باشد.

لذا از همه مسئولین و مدیران و کارکنان دانشگاه انتظار دارد در شرایط خطیر کنونی برای افزایش راندمان دانشگاه در همه زمینه ها،ایجاد فرصت های مناسب برای کسب در آمد و تامین نیازها،جذب بیشتر دانشجو،کاهش هزینه ها،انضباط دقیق مالی،برنامه ریزی و تلاش بیشتری معمول دارند.

عدم رعایت این دستور العمل ها از سوی هر مقامی تخلف بوده و افراد متخلف باید پاسخگو باشند

توفیق همکاران را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :