آخرین عناوین

چهارشنبه 14 اسفند 1398-14:21 کد خبر:74560

راه‌اندازی سامانه خودارزیابی کرونا ویروس در مازندران

سامانه خودارزیابی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه‌اندازی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگا علوم پزشکی مازندران، این دانشگاه سامانه خود ارزیابی کرونا ویروس را در سایت این دانشگاه راه‌اندازی کرده است.

براساس این گزارش، در توضیحات تکمیلی برای راه‌اندازی این سامانه آمده است، با توجه به اینکه مراجعه به مراکز درمانی باعث گسترش ابتلا به بیماری‌های واگیر از جمله کرونا می‌شود این سامانه به منظور راهنمایی هم استانی‌های در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، این سایت به آدرس http://corona.mazums.ac.ir/loginc.aspx در دسترس کاربران قرار دارد.

از دیگر موارد مطرح شده در این سایت، اختصاص شماره تلفن ۳۴۴۰۷ برای افراد کمتر از ۱۰ سال می‌توان ذکر کرد.

همچنین در سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، درباره برخی آمارها منتشر شده در سایت‌ها و فضای مجازی در ارتباط با تعداد متبلایان به کرونا توضیحاتی مطرح شده است.

در پی تناقضاتی که در انتشار آمار ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وضعیت کرونا در این استان که بر آمده از استنباط‌های نادرست صورت گرفته در این  ارتباط است.

بیمارانی که در مراکز درمانی با شرح حال کرونا در مراکز درمانی بستری می‌شوند، تست گرفته شده و در صورت مثبت بودن آزمایش در لیست بیماران کرونایی تحت درمان قرار می‌گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حالی نسبت به تناقض آماری در بین اصحاب رسانه صحبت به میان می‌آورد که در حال حاضر مطلبی از سوی مسئولان دانشگاه درباره وضعیت این بیماری منتشر نشده است، آمارها  توسط معاون وزیر بهداشت اعلام می‌شود.

همکاری و همراهی اصحاب رسانه با مدیران استان برای بهبود و کنترل وضعیت این بیماری به راحتی روی خروجی رسانه‌ها قابل لمس است، آنچه که اصحاب رسانه از آن انتظار دارند ارتباط مناسب و دو سویه دانشگاه و متولیان اطلاع‌رسانی در دانشگاه با خبرنگاران  فعال در حوزه بهداشت و درمان است.

از دیگر اخبار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با کرونا امکان ثبت داوطلب همکاری در مقابله با کرونا از طریق سامانه علوم پزشکی مازندران می‌توان اشاره کرد.

در توضیحات تکمیلی در ارتباط با ثبت داوطلب همکاری برای کرونا آمده است،دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای مدیریت بهتر در مبارزه با کرونا ویروس و به منظور ساماندهی ثبت‌نام داوطلبان همکاری در این طرح و داشتن بانک اطلاعاتی واحد از داوطلبان بخش ویژه ای با عنوان « ثبت داوطلب همکاری » در سامانه‌ corona.mazums.ac.ir راه‌اندازی کرد.

متقاضیان برای اعلام همکاری در رسته های مختلف بهداشتی درمانی، شامل پزشک، پرستار، آزمایشگاه، رادیولوژی، بهداشت محیط، بهیار، خدمات و سایر مشاغل به این سامانه مراجعه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :