آخرین عناوین

پنجشنبه 15 اسفند 1398-19:2 کد خبر:74585

فرماندار ویژه شهرستان آمل مطرح کرد:

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در آمل/تعطیلی بازار

فرماندار آمل  گفت: از تعطیلی برخی مشاغل ازجمله بازارهای روزانه و شب بازارها، نگران هستیم ولی در شرایط حساس کنونی که امر پیشگیری بسیارحائز اهمیت هست، چاره‌ای جز این نداریم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سیدجعفر رسولی فرماندار ویژه شهرستان آمل عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام وزارت بهداشت و درمان مبنی بر انتخاب بیمارستان امام خمینی آمل به عنوان مرکز مستقل بیماران کرونا در این شهرستان، تمهیدات لازم با پیگیری‌های مختلف برای تجهیز امکانات مورد نیاز انجام شد.

سیدجعفر رسولی افزود:هرچند در روزهای اولیه مقاومت‌های زیادی از سوی شهروندان، کادر درمانی وبیمارستان امام خمینی که از کمبود امکانات این بیمارستان آگاهی داشتیم، به حق هم بوده وجود داشت، اما با توجه به اینکه با شرایط پیش آمده ناگزیر به قبول به شرط تجهیز امکانات مورد نیاز برای پذیرش بیمارستان کردیم.

تشکیل چهار کمیته برای مقابل با ویروس کرونا درآمل

فرماندار آمل به تشکیل چهار کمیته مستقل " اطلاع رسانی، نظارت و بازرسی، پشتیبانی و درمانی" در این شهرستان برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه با بکارگیری و حضور فعالانه و متعهدانه رسانه‌ها وشبکه های اجتماعی اطلاع رسانی فراگیری در سطح شهرستان در راستای آگاهی بخشی شهروندان نسبت به شهروندان شده که بسیار تأثیرگذار بوده است.

رسولی اضافه کرد:دراین بین توسط شهرداری آمل ودیگر شهرداری‌های حوزه شهرستان آمل هر روزه عملیات آهک پاشی، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهری و حتی این وضعیت اکنون توسط دهیاران در روستاهای شهرستان نیز به طور جدی درحال انجام است.

گشت ویژه بازرسی نانوایی وداروخانه ها

فرماندار آمل درپاسخ به گلایه یکی از خبرنگاران که پرسیده بود یکی از داروخانه‌های شهر که اقدام به توزیع محلول‌های ضد عفونی در ظرف‌های کوچک‌تر از حجم با قیمت‌های بالامی کند، گفت: البته گشت‌های ویژه ای توسط شبکه بهداشت ودرمان واصناف در سطح شهرستان بر عرضه مواد بهداشتی نظارت جدی دارند.

رسولی افزود: همچنین درهمین راستا گشت‌های ویژه نانوایی‌ها نیز بیشتر شده و برای کمبود نیرو برخی نانوایی‌ها نیز به صاحبان نانوایی‌ها توصیه کردیم که از ظرفیت نیروهای محلی وبسیجیان پایگاه‌های محلات کمک گیری کنید.

وی تاکید کرد، که مجموعه مدیریتی شهرستان، تحت هیچ شرایطی با گرانفروشی، احتکار وعرضه خارج از مواد بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده که مردم درحال حاضر به شدت به این اقلام نیاز دارند، مماشات نخواهد کرد وبا عوامل آنها برابر قانون که مجازات آنها نیز تعیین شده برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دراین راستا حتی برخورد جدی با دو واحد نانوایی و پلمپ شده است.

تجهیزات بیمارستانی درحال تأمین

فرماندارآمل همچنین از فعالیت خوب کمیته پشتیبانی مردمی مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آمل قدردانی کرد وگفت: با فعالیت خوب مجموعه این کمیته وهمراهی نیکوکاران شهرستان، بخشی از تجهیزات واقلام بهداشتی بیمارستان امام خمینی آمل که در هفته‌های آغازین شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده بودند، تهیه وتجهیز شده وتا حدود زیادی مشکلات کمبودی به خصوص برای کادردرمانی نیز برطرف شده است.

رسولی اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی آمل به علت واقع شدن در بلوک شهرهای مرکزی مازندران، حجم بالایی از تعداد مراجعه کنندگان را به خود اختصاص داده بود، اما با تدبیری که انجام شده بیمارن مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام علی (ع) به صورت خاص پذیرش خواهند شد.

تب سنجی در ورودی شهرستان

فرماندارآمل همچنین به استقرار تیم تب سنجی از مسافران به ورودی شهرستان درجاده هراز خبر داد و گفت: هم اکنون اکیپ ویژه با همراهی هلال احمر، شبکه بهداشت ودرمان وپلیس راه در منظریه پلور در ورودی شهرستان مستقر هست واز مسافران غیربومی به شهرستان تب سنجی ودرصورت بالا بودن تب، بلااستثنا به سمت مبدا برگشت داده می‌شود.

رسولی همچنین در پاسخ به غیرفعال بودن این اکیپ که مورد پرسش یکی از خبرنگاران نیز قرارگرفته بود، گفت: این موضوع شاید مقطعی بوده باشد، اما فعالیت‌های آماری این اکیپ روزانه به استانداری مازندران گزارش می‌شود.

نگران تعطیلی برخی مشاغل هستم

فرماندار آمل درعین حال از تعطیلی برخی مشاغل ازجمله بازارهای روزانه و شب بازارها، برای صاحبان این گونه مشاغل ابراز نگرانی و ناراحتی کرد و گفت: واقعاً در شرایط حساس کنونی که امر پیشگیری بسیارحائز اهمیت هست، چاره‌ای جز این نداریم واز همه این فعالان و دیگر مردم نیز درخواست داریم که تا ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا همکاری کنند.

شهرستان آمل با حدود ۴۱۳ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای بوده که از ۳۰ بهمن با مشاهده نخستین نمونه‌های مشکوک به ویروس کرونا درگیر این دشمن پنهان بوده است.

بنا بر اعلام منابع بیمارستانی تاکنون ۴ نفر دراین شهرستان براثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :