آخرین عناوین

جمعه 31 مرداد 1393-20:52 کد خبر:746

دبیر کنفرانس ملی علوم معدنی مازندران خبر داد:

برگزاری کنفرانس علوم معدنی 11 شهریور در مازندران

دبیر کنفرانس ملی علوم معدنی مازندران گفت:این کنفرانس با شعار معدنکاری سبز،معدنکاری و اقتصاد مقاومتی در ساری برگزار می شود.


به گزارش خزرخبر، هادی حمیدیان افزود: سهم بخش معدن در تولید ناخالص ملی با پتانسیل معدنی کشور هم خوانی ندارد و خام فروشی و عدم توجه به فرآوری مواد معدنی سبب نقش کم رنگ حوزه معدن در رونق اقتصادی کشور شده است، درنتیجه توجه بیشتر به صنایع وابسته معدنی سبب ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این کنفرانس 11 و 12 شهریور ماه در ساری برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: استان مازندران دارای توان معدنی قابل توجه ای بوده که در صورت تعامل مناسب با منابع طبیعی و محیط زیست می تواند سبب ارتقای معدن کاری استان باشد و این موضوع نیز از انگیزه های تشکیل و برگزاری این کنفرانس است.

حمیدیان محورهای کنفرانس را شامل اکتشاف، استخراج روباز، استخراج زیرزمینی، اقتصاد معدنی، تونل سازی، زمین شناسی، فرآوری مواد معدنی، مدل سازی عددی، محیط زیست، ژئواینفورماتیک، ژئوتکنیک، مکانیک سنگ و ژئومکانیک نفت و دیگر موضوعات مرتبط با علم معدنکاری اعلام کرد.

دبیر کنفرانس ملی علوم معدنی برگزاری این کنفرانس را در مقیاس ملی خواند و اظهار داشت: در این کنفرانس حدود 40 مقاله به صورت شفاهی ارایه خواهد شد.

حمیدیان در خاتمه نقش دانشگاه ها و صنایع در تحکیم اقتصاد مقاومتی و تعامل دانشگاه و محیط کار را از دیگر موضوعات سخنرانی در کنفرانس علوم معدنی نام برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :