آخرین عناوین

يکشنبه 18 اسفند 1398-18:7 کد خبر:75603

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان کشور اعلام کرد:

آمار مبتلایان به کرونا در مازندران به 620 نفر رسید/ گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان کشور گفت: تهران، قم، اصفهان، مازندران و گیلان روند صعودی کرونا را در کشور دارد و باید مردم خودمراقبتی و دیگر مراقبتی را سرلوحه کار خود قراردهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کیانوش جهانپور، بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبر نیم‌روزی ساعت ۱۴ شبکه اول صدا و سیمای ایران اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده امروز تهران، قم، اصفهان، مازندران و گیلان پنج استان کشور هستند که روند صعودی مبتلا به کرونا را شاهد هستیم.

وی افزود: استان تهران با هزار و ۸۰۵ مورد مبتلا به کرونا، همچنان صدرنشین ویروس کروناست و سپس استان قم با ۶۸۵ مورد، اصفهان با ۵۶۴ مورد، مازندران با ۶۲۰ و استان گیلان با ۴۹۶ مورد مبتلایان به کرونا ۵ استان با روند صعودی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان کشور یادآور شد: استان اصفهان و مازندران دارای پیک و خیز ابتلا به کرونا در روزهای اخیر بوده‌اند که به نظر می‌رسد به دلیل مسافرپذیر بودن این استان‌هاست.

به گفته جهانپور، هموطنان توجه کنند که به هیچ وجه قصد مسافرت به هر عنوانی به این استان‌ها و استان‌های دیگر نداشته باشند و بدانیم امن‌ترین مکان منازل و شهرهای خود ماست.

وی افزود: ویروس را به جایی هدیه نبریم و با مسافرت به نقطه‌ای و ابتلا به این بیماری به این ویروس مبتلا نشویم و مشکلاتی را برای استان‌های میزبان که امکانات آنان متناسب با جمعیت استان‌شان است، ایجاد نکنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان کشور اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مهم است و تلاش فراوان برای این امر صورت می‌گیرد که ۵ تا ۶ درصد هموطنان ما دچار مشکلات حاد در ویروس کرونا و بستری در بخش‌های آی سی یو و مراقبت ویژه از بین مبتلایان قطعی هستند و سایر موارد هم بستری یا قرنطینه در منزل است.

جهانپور یادآور شد: براساس آخرین آمار اعلام شده جدید، امروز شاهد روند کاهشی در تعداد موارد جدید مبتلا به کرونا بودیم و ۷۴۳ مورد جدید براساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی اعلام شده است و با احتساب آمار روزهای گذشته آمار مبتلایان به کرونا ما در کشور به ۶ هزار و ۵۶۶ نفر رسیده که نکته مسرت‌بخش ۲ هزار و ۱۳۴ نفری است که در سراسرکشور تاکنون بهبود یافته و از مراکز معین و بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: از میان صدها بیمار مبتلا به کرونا تعدادی هم بدحال‌تر هستند و ۴۹ نفر از روز گذشته تاکنون فوت کردند و آمار درگذشتگان قطعی این بیماری در کشور به ۱۹۴ نفر رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :