آخرین عناوین

سه شنبه 20 اسفند 1398-23:29 کد خبر:75639

استاندار مازندران اعلام کرد:

تکمیل ظرفیت مراکز درمانی مازندران از بیماران کرونایی/اختصاص مراکز اقامتی و تفریحی برای اسکان بیماران

استاندار مازندران با اعلام وضعیت نامناسب استان گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان تکمیل شده و برای ادامه درمان بیماران ناچار به استفاده از ظرفیت مراکز اقامتی و مهمانسراها هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، استاندار مازندران امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اظهار کرد: ظرفیت‌های بیمارستانی مازندران در پی شیوع کرونا تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های رفاهی دولتی استان برای پذیرش بیماران حاد تنفسی یا مشکوک به بیماری کرونا و بهبودیافتگان ناشی از این بیماری برای گذراندن دوران نقاهت آماده شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این تصمیم در قالب بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانداران در شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

ظاهرا وضعیت استان مازندران چندان خوب نیست که استاندار حتی اعلام کرده در هر شهرستان به تعداد تخت‌های بیمارستانی از تخت‌های مجتمع‌های رفاهی دولتی برای بستری کردن بیماران مشکوک و بیماران در حال گذراندن دوران نقاهت استفاده می‌شود و چنانچه در شهرستانی مجتمع رفاهی دولتی وجود نداشته باشد از هتل‌ها و مهمانسراهای غیر دولتی برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خدمات دهی به بیماران بستری در مجتمع‌های رفاهی و مهمانسراهای دولتی در استان از نیروهای بسیج و سایر نیروهای داوطلبی که پیش از این در سایت داوطلبان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نام نویسی کردند، استفاده می‌شود.

وی با اعلام اینکه وضعیت شیوع کرونا در مازندران جدی است، افزود: با استناد به توصیه‌های پزشکان تنها راه ریشه کنی کرونا را قرنطینه داوطلبانه خانگی و کاهش تماس‌ها و تعاملات اجتماعی اعلام کرد، اختصاص مراکز اقامتی و تفریحی برای اسکان بیماران کرونا نشان از بالای شیوع بیماری در مازندران دارد.

حسین زادگان در ارتباط با طرح اکسیژن‌سنجی بیان کرد: در این طرح، افرادی که میزان اکسیژن خونشان زیر ۹۳ و ۹۴ باشد به عنوان افراد درگیر ویروس کرونا به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند تا تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند.

وی افزود : چنانچه مردم مازندران در اجرای این طرح که بهورزان هم حضور فعال دارند همکاری کنند، قادر خواهیم بود تمامی جمعیت استان را اکسیژن سنجی کنیم ، اگر چه ممکن است زمان‌بر باشد ولی چون پیش‌دستانه است ، می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت، مازندران در رتبه دوم تعداد مبتلایان به کرونا با تعداد 886 مورد مثبت قرار گرفته است، این در حالی بود که تا روز گذشته تست 633 نفر به ویروس کرونا در استان قطعی شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :