آخرین عناوین

سه شنبه 27 اسفند 1398-15:28 کد خبر:75749

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا اعلام کرد:

راه اندازی ۲ نقاهتگاه با ۳۲۰ تخت در بابل

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا گفت: دو نقاهتگاه در مجموع با ظرفیت ۳۲۰ تخت برای مراقبت از بیماران کرونایی در بابل راه اندازی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، مجتبی بلباسی با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: پیرو اتفاقی که در کشور افتاد و همچنین تمرکز بیماران کرونایی در شهرستان بابل، درخواستی از علوم پزشکی این شهرستان برای راه اندازی نقاهتگاه بیماران تنفسی داشتیم؛ که ۲ مرکز نقاهتگاه خواهران و برادران در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا از آموزش ۴۰ داوطلب بسیجی در رشته پرستاری و پیشکسوتان بهداری در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: امروز اولین دوره آموزشی درمانی ویژه بیماران کرونایی برگزار شد.

بلباسی با اشاره به اینکه پرستاران این بیماران باید از اطلاعات پزشکی آگاهی داشته باشند، اضافه کرد: بیماران کرونایی باید تحت مراقب‌های پرستاری قرار بگیرند لذا دانش تخصصی این مراقبت‌ها را باید پرستاران بدانند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با تصریح بر اینکه خدمات ارائه شده به بیماران داوطلبانه بوده است، گفت: پروتکل درمانی بیماران کرونایی ۲ مرحله است درمان اولیه تنفسی است که در بیمارستان انجام می‌شود که پس از بهبود نسبی دوره دوم درمان مراقبت‌های تغذیه‌ای، پیگیری وضعیت بالینی و نیز وضعیت بهبودی در این نقاهتگاه تعریف می‌شود.

به گفته بلباسی اولین نقاهتگاه با ظرفیت محلی دانشگاه علوم پزشکی در دو فضای جداگانه خواهر و برادر شامل ۱۲۰ تخت آماده است و همچنین یک نقاهتگاه دیگر با ظرفیت ۲۰۰ تخت راه اندازی خواهد شد تا ان شاء الله بتوان پاسخگوی دوره درمان نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان بابل باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :