آخرین عناوین

سه شنبه 5 فروردين 1399-14:17 کد خبر:75806

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

بکارگیری کارگران بومی برای جلوگیری از شیوع کرونا

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات نوبرانه، باغداران از بکارگیری کارگران غیربومی برای برداشت محصول خودداری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مازندران به دلیل ظرفیت‌های اقلیمی و طبیعی که دارد به عنوان قطب کشاورزی ایران شناخته شده است و جزء استان‌های مهم، استراتژیک و اثرگذار در بخش کشاورزی است.

کشاورزی مازندران به گونه‌ای است که از لحاظ تولید بیشترین بهره‌وری را دارد چراکه آموزش‌های لازم، فناوری نوین و بهره‌گیری از مکانیزاسیون و کشاورزی دانش محور در این بخش به خوبی انجام می‌شود و کشاورزان آگاهی‌های لازم را در این زمینه به دست آوردند.

مازندران سالانه با سطح زیرکشت 160 هزار هکتار محصولات باغی و تولید سه میلیون تن توانسته رتبه نخست را در تولید برخی از محصولات شامل مرکبات، کیوی، گل و گیاه زینتی و توت فرنگی در کشور به خود اختصاص دهد و همه این تلاش‌ها بر دوش کشاورزانی است که بی ادعا در این بخش در حال فعالیت هستند و تنها هدف آنان تولید با کیفیت و فروش به موقع محصول است.

اما کشاورزی امسال با سال‌های دیگر متفاوت است چراکه ویروس "کرونا" بر این بخش سایه افکنده و کشاورزان و فعالیت‌های کشاورزی استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

جهاد کشاورزی که جزء حامیان اصلی کشاورزان است از همان ابتدا نسبت به آگاهی‌بخشی کشاورزان کمر همت بست و مراکز جهاد کشاورزی خود را در روستاها بسیج کرد تا آموزش‌های لازم و رعایت نکات بهداشتی و توصیه های فنی برای جلوگیری از این ویروس را به کشاورزان اعلام کنند.

اکنون که فصل کشت و کار برنج در مازندران آغاز شده و تا یک ماه دیگر شاهد آغاز برداشت نوبرانه محصولات باغی در مازندران خواهیم بود رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت کشاورزان و کارگران الزامی است چراکه پایداری تولید محصولات کشاورزی و جهش تولید منوط به سلامت تولیدکنندگان است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران دارای سطح زیرکشت یک هزار و 500 هکتاری توت فرنگی است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال 15 هزار تن توت فرنگی در استان تولید شود.

هادی ایزدی زمان برداشت این محصول در استان را از اردیبهشت ماه اعلام کرد.

وی با اشاره به آغاز برداشت هلو و شلیل در مازندران از اوایل خردادماه گفت: 11 هزار هکتار سطح زیرکشت هلو و شلیل در مازندران داریم که پیش‌بینی می‌شود 300 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات نوبرانه باغی در مازندران باغداران و کارگران نکات بهداشتی و توصیه‌های فنی که برای جلوگیری از این ویروس اعلام می‌شود توجه کنند.

ایزدی از باغداران خواست برای برداشت محصول از کارگران بومی استفاده شود و از بکارگیری کارگران غیربومی برای برداشت محصول خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد کارگران حوزه باغبانی بومی استان مازندران هستند.

به گزارش فارس، جهاد کشاورزی مازندران که متولی تامین و حفظ امنیت غذایی جامعه است در تلاش است تا ضمن رعایت نکات بهداشتی و بهداشت فردی توسط کشاورزان و تولیدگان به جهش تولید نیز دست پیدا کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :