آخرین عناوین

سه شنبه 4 شهريور 1393-8:45 کد خبر:767

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران خبر داد:

آغاز بكار دومين جشنواره استاني مشاعره رضوي در مازندران

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران از برگزاري دومين جشنواره استاني مشاعره رضوي در مازندران خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان مازندران، قاسم عزيززاده گرجي در جلسه شوراي هماهنگي  اعضاي دبيرخانه اين جشنواره با اعلام اين خبر افزود: امسال دومين دوره برگزاري اين جشنواره با محوريت استاني ، 6 شهريورهمزمان با دهه كرامت در اين كانون برگزار مي شود.

وي با بيان تفاوت كار رضوي با ساير فعاليت هاي اداري ديگر اظهار داشت: هر گونه تلاش و اقدامي در اين خصوص در جهت ترويج فرهنگ و معارف رضوي برداشته مي شود و به مصداق فرمايش حضرت امام رضا (ع)  كساني كه معارف ديني و الهي را احيار مي كند مورد رحمت خداوند نيز قرار خواهند گرفت.

دبير دومين جشنواره استاني مشاعره رضوي مازندران افزود: برگزاري چنين جشنواره هايي  در قالب هنر و ادبيات يك روش در جهت حفظ و احياي سنت پيامبر اسلام(ص) و اهل بيت (ع) است.

اين مسئول يادآور شد: اين اقدام در راستاي سياست هاي جاري كانون مبني بر كيفي سازي فعاليت هاي رضوي صورت مي پذيرد كه در آن جشنواره ها به صورت استاني برگزار مي شود و مازندران نيز با توجه به ظرفيت و قابليت بالقوه و بالفعل اعضا و مربيان اين كانون مجري اين جشنواره خواهد شد.

گرجي ادامه داد:پس از برگزاري مراحل شهرستاني اين جشنواره و راه يابي برگزيدگان به مرحله استاني  و انجام مسابقه مشاعره برگزيدگان مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

عزيززاده گرجي گفت: اين مسابقه ويژه گروه سنی: 12-10 سال، 15 -13 سال و 17-16سال بوده و به برگزيدگان مسابقه کمک هزینه ی ایاب و ذهاب به مشهد مقدس، لوح تقدیر وبسته فرهنگی  اهدا خواهد شد.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران همچنين اظهار داشت: امسال همزمان با دوازدهمين دوره برگزاري جشنواره سراسري امام رضا (ع) كه با حضور مسئولان كشوري و برگزيدگان جشنواره هاي رضوي در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، 4 نفر از برگزيدگان جشنواره ملي مشاعره رضوي سال گذشته در برنامه هاي با عنوان« بر رواق معطر باران»  به اجراي مسابقه مشاعره خواهند پرداخت.

وي  در ادامه بيان داشت: بر اساس تدابير و برنامه ريزي هاي صورت گرفته، برگزيدگان جشنواره قبلي زير نظر يكي از مربيان كانون به صورت مستمر به تمرين مشاعره پرداخته اند تا در روز اجراي مسابقه با حضور دكتر آذر استاد ادبيات فارسي و از چهره هاي نامي برگزاري مشاعره، به اجراي اين مسابقه بپردازند.

برگزاري فعاليت ها و نمايشگاه فرهنگي، هنري و ادبي آثار رضوي اعضاي مراكز فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري مازندران  از ديگر فعاليت جنبي اين جشنواره در مازندران مي باشد.

گفتني است: در 8 مركز فرهنگي و هنري اين كانون نيز برنامه هاي دهه كرامت با محتواي فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي آغاز بكار مي نمايد.

 -------------------

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران:

بكارگيري شيوه هاي موثر در تبيين ارزشهاي دفاع مقدس به كودكان ونوجوانان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ازتشکیل کمیته کودک و نوجوان هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و بر بكارگيري شيوه هاي موثر در تبيين ارزشهاي دفاع مقدس به كودكان ونوجوانان تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی در نخستين جلسه اين كميته كه با حضور دستگاه هاي عضودر اين اداره كل برگزار شد افزود: با توجه به اهميت انتقال فرهنگ ایثار ودفاع مقدس به نسل نو و آشنایی بیشتر این قشر با ارزشهای انقلاب از مشارکت کودکان ونوجوانان در این حوزه استفاده بهینه شود.

وی در خصوص شکل گیری این کمیته اظهار داشت: نظر به تحقق تکلیف و بر اساس توجه به نقش اصلی و بنیادین کودک و نوجوان در فضای آینده کشور، ضرورت پیدایش رویکردی متفاوت با در نظر داشتن جایگاه و نقش موثر این دسته از مخاطبان درمسیر فعالیت های هفته دفاع مقدس محسوس است.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران با تاكيد بر كار جدي دستگاه هاي عضو در برگزاري برنامه هاي تاثير گذار و منطبق بر نياز گروه هدف  تصريح كرد: تبيين ظرفيت هاي موجود در فرهنگ دفاع مقدس و اجراي آن به صورت پنهان و آشكار مي بايست در برنامه ريزي ها لحاظ شود.

گرجي ادامه داد: جريان سازي اين برنامه ها براي كودكان ونوجوانان مهمترين نكته مورد نظر است كه تداوم آن در طول سال مي تواند در انتقال درست ارزشهاي دفاع مقدس موثر واقع شود.

دبير كميته كودك ونوجوان گراميداشت هفته دفاع مقدس مازندران افزود: تجربه ارزنده حضورمشتاقانه کودکان و نوجوانان در جریان هشت سال دفاع مقدس، بر پایه بینش و بصیرتی بود که در تفکر دیروز کودکان و نوجوانان ایران اسلامی به برکت انقلاب و امام راحل(ره) صورت پذیرفت و وظيفه ماست كه امروز اين فرهنگ غني را به ميراث داران فرداي ايران اسلامي به درستي انتقال دهيم.

مدیركل کانون پرورش فکری مازندران با اهتمام بر حضور موثر دستگاه هاي مرتبط با حوزه كودك ونوجوان در اين كميته ابراز امیدواری کرد: دستگاه هاي عضو كميته با تعيين برنامه هاي كارشناسي شده و همچنين يك برنامه شاخص و اجراي كيفي آن بتوانند در جهت توفيق اهداف مورد نظر تلاش نمايند.  

اين مسئول فرهنگي با تاكيد براستفاده  از ظرفيت دستگاه هاي عضو در برنامه ريزي و اجراي برنامه ها خاطر نشان ساخت: تقويت نگرش بچه ها، ارتقا سطح آگاهي ها و نيز ايجاد حس تعهد و وفاداري به فرهنگ ايثار و شهادت مهمترين رويكرد ما در اين كميته است.

نوربخش معاون فرهنگي اين كانون  در ابتداي اين جلسه نيز با اشاره به انتظارات مورد نظر اين كميته بيان داشت: ارايه برنامه پيشنهادي دستگاه هاي عضو، كيفي بودن برنامه هاي پيش بيني شده و انطباق آن با روز شمار دفاع مقدس، اقدام دستگاه هاي عضو اين كميته در جهت تشكيل كميته هاي شهرستاني و مكاتبات لازم در اين خصوص و تاكيد بر ارايه برنامه هاي شاخص مهمترين محور ما در تحقق اهداف كميته كودك ونوجوان گراميداشت هفته دفاع مقدس است.

تاكيد بر جريان سازي رسانه اي و استفاده از ظرفيت رسانه ها در انعكاس برنامه هاي كميته از ديگر سخنان  مسئول اجرايي اين كميته  بود.

گفتني است: معاون اداره كل امور روستايي استانداري مازندران دراولين جلسه اين كميته با اعلام حمايت دستگاه خود از برنامه هاي اين كميته اظهار داشت: كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان محور توسعه فرهنگي است و انتقال تفكر انقلاب و ارزش هاي دفاع مقدس به كودكان ونوجوانان به عنوان ارزشهاي جامعه مهمترين شاخصه هاي توسعه  فرهنگي است.

اسفندياري افزود: تعالي فرداي جامعه در گرو فعاليت امروز است و هرچه شناخت ما از گروه هدفمان بيشتر باشد به نتيجه بهتري در انتقال مفاهيم مورد نظر دست خواهيم يافت.

اين مسوول امور روستايي استانداري مازندران با اشاره به ظرفيت دستگاهش، از همكاري اين اداره كل در خصوص اجراي برنامه هاي فرهنگي در روستا هاي استان خبر داد.

 اباذري ديگر عضو اين كميته و نماينده دفتر امور شهري و شورا هاي استانداري مازندران نيز با اشاره به نوع نگاه كودكان و نوجوانان و تيزبيني آنها در تحليل برنامه ها و رويدادا ها بر اهميت برنامه ريزي جدي در اين هفته يادآور شد و افزود: استفاده از برنامه هاي جديد و مورد توجه قشر جوان به توفيق اهداف مورد نظر منتهي مي شود.

شيرزاد فرد، نماينده سازمان دانش آموزشي نيز  از تعيين اهداف كاربردي و متناسب با نياز هاي قشر جوان جامعه و استفاده از ايده و نظر آنان در برنامه ريزي هاي اين هفته را از موثر ترين اقدام ها در انتقال ارزش هاي دفاع مقدس به نسل نو عنوان كرد.

خانم رسكتي، نماينده كانون پرورش فكري نيز با اعلام اينكه 29 مركز ثابت و سيار فرهنگي، هنري و ادبي اين كانون در استان فعاليت دارند خواستار آن شد تا از برنامه هاي تكراري و كليشه اي كه تاثير سويي در ذهن كودكان ونوجوانان مي گذارد پرهيز شود.

وي تصريح كرد: ارزيابي برنامه ها پس از اجرا از ديگر نكته هاي قابل تامل است كه مي تواند به شناخت ضعف ها و فرصت ها كمك نمايد و همچنين در برنامه ريز هاي بعدي مورد لحاظ قرار گيرد.

از ديگر اعضا كه در اين جلسه به بيان ديدگاه هاي خود پرداخت، خانم ايماني، نماينده اداره كل آموزش و پرورش استان بود.

وي با اشاره به ظرفيت اين دستگاه آموزشي و پرورشي، از برنامه ريزي در جهت انتخاب برنامه هاي انگيزشي متناسب با درك و نياز مخاطب كودك ونوجوان،  فعاليت هاي كميته در روستا هاي استان، اعلام همكاري مربيان آموزش و پرورش با كانون و شناخت ظرفيت هاي هر يك از دستگاه ها در همكاري هاي متقابل به عنوان محور هاي سخنان خود در اين كميته ياد كرد.

بر اين اساس، دستگاه هايي همچون؛ اداره كل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان مازندران، اداره كل آموزش و پرورش، اداره كل امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران ، اداره كل امور روستايي استانداري مازندران، اداره كل بهزيستي،حوزه هنري مازندران، سازمان دانش آموزشي استان، صدا و سيماي مازندران، اداره كل اجتماعي و فرهنگي استانداري مازندران، اداره كل بازرسي، مديريت و عملكرد و امور حقوقي استانداري مازندران، اتحاديه هاي انجمن اسلامي  مازندران و اداره كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در كميته كودك ونوجوان گراميداشت هفته دفاع مقدس استان مازندران  و همچنين اداره كل تبليغات اسلامي، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل اوقاف و امور خيريه استان عضويت دارند.

 

 ------------------------------------------------

احتمال ورود فیلم‌ و آثار با موضوع غزه در جشنواره "عمار" امسال

 

مسئول جشنواره فیلم عمار مازندران از احتمال ورود فیلم‌ها و آثاری با مضامینی درباره غزه در جشنوراه سال‌جاری "عمار" خبر داد و گفت: نگاه فیلم‌سازان جشنواره عمار، نگاه ارزشی است و مسائل غزه نادیده گرفته نمی‌شود.

 

به نقل از روابط عمومی دهمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران ، علی نیاکی یکشنبه شب در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه صحیفه سبز در مصلی جمعه بابل اظهار داشت: پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار هم‌زمان با سراسر کشور، 13 دی ماه سال جاری به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره به صورت کشوری به مدت یک هفته در سینما فلسطین تهران اکران شده و سپس اکران آن در شهرستان‌ها تا 22 بهمن ادامه دارد.

مسئول جشنواره فیلم عمار مازندران افزود: جشنواره فیلم عمار جشنواره گفتمانی، با موضوعات مختلف در بخش‌های متنوع چون فیلم، مستند، داستان، فیلم بلند، نیمه بلند، انیمیشن، نقد درون گفتمانی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فتنه 88، تاریخ معاصر و مسائل اجتماعی ـ فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه احتمال ورود فیلم‌ها و آثاری با مضامین مسائل غزه در جشنوارهسال ‌جاری در جشنوراه وجود دارد، بیان داشت: چون نگاه فیلم‌سازان جشنواره عمار نگاه ارزشی است لذا مسائل غزه نادیده گرفته نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حضور هنرمندان مازندرانی از دور دوم برگزاری جشنواره عمار تاکنون پررنگ بوده است، گفت: هرساله به اکران آن افزوده شده است.

نیاکی خاطرنشان کرد : تعداد اکران مازندران در اولین جشنواره تنها سه اکران بوده که در حال حاضر به 76 اکران رسیده است، این در حالی است که شهرستان بابل با 15 اکران بیشترین اکران استان و فریدونکنار، آمل و ساری به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

مسئول جشنواره فیلم عمار مازندران تصریح کرد: اکران فیلم‌ها بیشتر در مساجد، هیئت‌ها، آمفی‌تئاتر، حلقه‌های صالحین، دارالقران و پایگاه‌های بسیج بوده که البته به دلیل مردمی بودن جشنواره عمار در مغازه‌ها نیز اکران داشتیم.

وی از همکاری خوب دانشگاه‌های سراسر استان به‌ویژه دانشگاه مازندران و دانشگاه صنعتی نوشروانی بابل تقدیر کرد و گفت: جشنواره عمار مختص زمان خاص نیست بلکه در طول سال در مناسبت‌های خاص چون دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر و سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط استکبار جهانی آمریکا نیز اکران می‌شود.

نیاکی اظهار داشت: هر ساله این جشنواره با استقبال زیادی روبه‌رو شده و آثار ارائه شده به جشنواره از کمیت و کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به بحث آموزش نیز توجه ویژه دارد، ادامه داد: آموزش، شناسایی و جذب فیلم‌سازان مستعد استان و کشور و استفاده از ظرفیت‌های نهفته استان از دیگر محورهای توجه این جشنواره است.

مسئول جشنواره فیلم عمار مازندران از آموزش اکران کنندگان خبر داد و افزود: برای اکران فیلمی متناسب با اقشار مختلف جامعه با سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف اکران‌کنندگان آموزش داده می‌شوند تا در جذب مخاطب موفق‌تر عمل کنیم.

نیاکی با اشاره به اینکه محور توجه جشنواره فیلم عمار بحث سیاسی ،دینی و روحانیت است، اذعان داشت: جشنواره فیلم عمار فرصت ارائه و بروز استعدادهای هنرمندان عرصه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه صحیفه سبز اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای آشنایی فعالان فرهنگی فراهم می‌کند تا در کنار هم بتوانند دست به اقدامات فرهنگی نوینی بزنند.

 نیاکی از فعالیت دو غرفه به نام غرفه "عمار" و غرفه "ایام" در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در غرفه عمار 25 اثر با مضامین انیمیشن، مستند، داستانی، فیلم نیمه بلند و کلیپ و در بخش غرفه ایام نیز لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی عرضه می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :