آخرین عناوین

پنجشنبه 14 فروردين 1399-13:37 کد خبر:76857

دستگیری هکر بزرگ اپل آیدی در شرق مازندران/ کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش داروی کرونا

هکر بزرگ اپل آیدی، توسط کارآگاهان عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا بهشهر دستگیرشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرپرست پلیس فتا استان مازندران از دستگیری هکر بزرگ اپل آیدی در شرق استان مازندران توسط کارآگاهان عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا بهشهر خبر داد.

براساس این گزارش،خورشاد سرپرست پلیس فتا استان مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت:درپی شکایت تعدادی از شهروندان شرق استان مبنی بر هک اپل آی دی گوشی آيفون آنها و اختلال در عملکرد آن موضوع به جهت حساسیت ایجاد شده در دستور کار کارآگاهان عملیات ویژه پلیس فتا بهشهر قرار گرفت.

وی افزود:با بررسی های بعمل آمده بر روی گوشی تلفن همراه شکات مشخص گردید متهم ابتدا به جیمیل کاربران دسترسی پیدا کرده و سپس اقدام به فعال نمودن سیم کارت روی جیمیل کاربران نموده و پسورد جیمیل و اپل آیدی آنها را تغییر داده به طوری که کاربران دیگر توانایی ورود به آن را نداشتند.

در ادامه متهم به هویت معلوم نوجوان ۱۶ ساله شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر واز وی تحقیق که به بزه انتسابی اقرارو هک اپل آیدی حدودا ۴۰ نفر شهروندان نیز اعتراف نموده و انگیزه خود را کسب درآمد واخاذي از طریق انتشار تصاویر خصوصی این افراد اعلام نموده است.

وی در ادامه متهم دستگیر شده پس از تکمیل پرونده جهت سیر مداحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش داروی کرونا در مازندران

براساس همین گزارش، رئیس اداره اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی مازندران از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ادعای در اختیار داشتن دارو‌های ضد کرونا و فروش آنها، ده‌ها میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، رامین پاشایی گفت: این شخص که یک زن بود با هویت معلوم با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده در کشور با تبلیغات گسترده در فضای مجازی مدعی فروش داروی ضد کرونا با نام لاتین " ان بی اچ NBH " بود و از این طریق با ثبت سفارش از متقاضیان با معرفی شماره کارتی مبلغی از پنج تا ۳۰ میلیون ریال بابت هر بسته از خریداران دریافت می‌کرد.

وی افزود: در جریان رصد، احصای مورد مجرمانه فرد مذکور در دستور کار ماموران پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و پس از شناسایی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی، نامبرده دستگیر و با بررسی‌های فنی مشخص شد تاکنون با ثبت سفارش و واریز مبالغ به حسابش، ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری صورت گرفته است.

پاشایی گفت: هرگونه تبلیغ و فروش دارو تحت عنوان درمان کرونا ویروس منوط به تایید و اظهار نظر رسمی مسئولین و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و فروش دارو نیز در فضای مجازی جرم تلقی می‌گردد، لذا نامبرده به جهت سیر مراحل قانونی و عودت مبالغ اخذ شده از مالباختگان تحویل مرجع قضایی گردد.

این مقام انتظامی به مردم توصیه کرد که هرگز فریب اینگونه اقدامات خلاف و مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند و تمامی اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را صرفا از رسانه‌های رسمی و معبر دریافت کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی http://WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

ویروس کرونا از ابتدای اسفند همزمان با سراسر کشور در استان مازندران نیز شیوع یافت و در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ فرد مشکوک به ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :