آخرین عناوین

شنبه 16 فروردين 1399-23:31 کد خبر:76889

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد:

از پیک دوم کرونا غافل نشویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت کاهش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان ها، دانشگاه علوم پزشکی بابل را غافلگیر نمی‌کند و این امر هم باید دغدغه شهروندان باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، سید فرزاد جلالی اظهار کرد: هر چند افراد بستری شده در بیمارستان های بابل روند کاهش دارد اما نباید از احتمال پیک دوم این بیماری غافل شویم.

جلالی گفت: در حال حاضر روزهای حساسی را سپری می کنیم که ادامه همکاری و همیاری مردم در اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی و عدم خروج از منزل به غیر از مواقع ضرور، شکست این ویروس را نزدیک کرده است.

وی بیان کرد: تمامی بیمارستان های بابل در آماده باش کامل بسر می برند و نقاهتگاه شهید سلیمانی هم آماده است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: تاکنون بیماران کرونایی که به بیمارستان های بابل مراجعه کردند ۵۸ درصد از آنها مرد و ۴۲ درصد زن بودند و دامنه سنی بیماران بستری در بیمارستان های بابل بین ۱۳ الی ۹۷ سال بوده است.

وی اظهار داشت: ۴۵ درصد از بیماران بستری در بیمارستان های بابل ۵۰ الی ۷۰ سال سن و ۲۵ درصد بالای ۷۰ سن و مابقی در سنین دیگر هستند.

جلالی گفت: بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل از شهرستان های بابلسر، قائمشهر، آمل، فریدونکنار، جویبار، نور، محمود آباد، ساری و تهران بودند.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان بابل مورد غربالگری و ارزیابی درباره علائم بیماری کرونا قرار گرفتند.

شهرستان بابل که از ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک و رسانه ای کردن آن در یکم اسفند ماه، دروازه ورودی کرونا به مازندران نامیده شد ، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

از این تعداد مراجعه کننده به مراکز درمانی بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی به کرونا که در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :