آخرین عناوین

يکشنبه 17 فروردين 1399-15:46 کد خبر:76895

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد :

بهبودی ۱۷۸ بیمار مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته / مرگ و میر۳.۵ برابری معتادان کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بهبودی ۱۷۸ بیمار مشکوک به کرونا و ترخیص آنان طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان های استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۱۷۸ نفر از همین بیماران، از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۹۵ نفر بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند، افزود: برای ایمنی بیماران و دندانپزشکان تمامی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی تا پایان فروردین ماه تعطیل هستند و خدمات اورژانس دندانپزشکی در مراکز معین شهرها به مردم ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه افرادی که معتاد هستند کمتر درگیر کرونا خواهند شد، با بیان اینکه این صحبت‌ها مبنای علمی ندارد، افزود: طبق مطالعاتی که توسط جمعی از محققان این دانشگاه صورت گرفته، نشان می‌دهد که کسانی که معتاد هستند ۳.۵۹ برابر بیش از دیگر افراد درگیر ابتلای به کرونا و مرگ براثر آن قرار دارند.

وی اظهار داشت: میزان مرگ و میر افراد معتاد و مبتلا به کرونا بیش از سایر افراد خواهد بود و این دسته ریسک بالاتری دارند.

وی خواستار مطالعات بیشتری درباره تأثیر اعتیاد و ابتلای به کرونا شد و گفت: در مجموع مطالعات محققان علوم پزشکی استان نشان داده که میزان مرگ و میر افرادی که معتاد هستند بالاتر از جمعیت عمومی است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :