آخرین عناوین

پنجشنبه 21 فروردين 1399-16:57 کد خبر:76948

حسین میری/فعال رسانه ای مازندران:

کاش دلمان برای خودمان بسوزد

پایتخت چیزی جز چهره شدن چند بازیگری که در هیچ جای سینما و تلویزیون ایران نبودند نیست، به راستی ما مازندرانی ها این قدر در همه چیز دور تر از سطوح معمولی زندگی مدنی هستیم!!؟


خزرتیترخبر: پایتخت چیزی جز چهره شدن چند بازیگری که در هیچ جای سینما و تلویزیون ایران نبودند نیست .......

اگر وضعیت علیرضا خمسه را کنار بگذاریم کدام یک از کاراکترهای دیگر این دلقک بازی پیش ازین کارنامه ای داشتند ؟ غرض داشتن نگاه ناسیونالیستی از طرف بنده نیست حقیقتی است که در لوای پخش چند ساله این سریال مزخرف فراموش شده است ....

به کاراکترنقی دقت کنید ؛محسن تنابنده تقریبا هیچ موتیف شخصیتی قابل احترام ندارد جز سادگی ....آیا ساده بودن در جامعه ما نقطه قابل احترامی است ؟

کاراکتر ارسطو با بازی مهرانفر و حرکت های تیپیک؛آیا همه ما مازنی ها و قائمشهری ها اینقدر در زندگی بی هدف و بدون ثبات هستیم ؟ و زندگی برایمان یعنی هر چه پیش آمد خوش آمد......؟

و ریما رامین فر؛زنی که اصلا گویشش شبیه مازنی ها نیست و تقریبا هیچگونه رفتار بومی در بازی ها و دیالوگ هایش وجود ندارد از همه بیشتر می فهمد! در تقابل با نقی ،ارسطو ،بهبود،بهتاش و همه کاراکتر های دیگر ریما رامین فر دست برتر و عاقلانه و هوشمندانه ماجرا را دارد زنی که فقط هیکل باربی برایش نتراشیده اند که انگار نشد !

حالا شخصیت این زن را درکنار نماینده یک مجلس مازندران بگذارید بازهم نوع مواجه این زن متعادل تر خردمندانه تر و دور از عصبیت هایی است که گاها در رفتار نماینده ما دیده می شود !!!

به راستی ما مازندرانی ها این قدر در همه چیز دور تر از سطوح معمولی زندگی مدنی هستیم و تقریبا هیچ چیز را نمی فهمیم و نداریم جز سادگی !!؟

بله پایتخت چیزی نیست جز بستری برای دیده شدن بازیگران دست چندمی که هیچ جا سکه شان عیار نداشت ....

از زاویه دیگر هم این بازیگران را بررسی کنید بروید و در صفحه اینستاگرامشان ببینید غیر از پایتخت چه چیز در چنته دارند و توسط این سریال مزخرف چگونه مشغول جمع آوری فالور هستند و تقریبا هر شب هر ساعت و هر دقیقه پیج یکدیگر را تک می کنند تا فالور جمع کنند.

 بله ما مازندرانی ها و قائمشهری ها هویتمان را اینگونه با نهایت سادگی به تماشا می نشینیم و هیچ کدام از نمایندگان مجلس مان تمام قد در برابر سیروس مقدم نایستاد به چه دلیل تماشاگر این هتاکی هستیم ؟

یک لحظه تصور کنید این سریال مزخرف گویش اصفهانی ها ،کردها،بلوچ ها و ترک های وطن مان را بکار می برد آن وقت رفتار مسئولین و مردم آن استان ها چگونه بود ؟

شاید ما دلمان را خوش کردیم به پلان هایی که از طبیعت مازندران در این سریال گرفته شده و پیش خودمان می گوئیم به به ما را دارند به سایر استان ها معرفی می کنند !

آیا دلمان به این خوش است ؟

یک نکته را نباید از نظر دور داشت اینکه عادت کردن به هر مسئله ای انسان را در برابر تاثیرات منفی عادی می کند ...

مردم به سریال پایتخت عادت کردند و حساسیت هایشان دراین موارد بسیار کم شده است والا.....

اینکه هموطنان غیر مازنی بواسطه این سریال مزخرف دیدگاهشان نسبت به ما مازنی ها چه شده است بماند...

کاش جناب آقای حسین زادگان استاندار در مراحل پیش تولید این سریال با وارد کردن یک کارگروه مازنی به تیم تولید محتوای سناریو را تا حدی تغییر می داد البته ای کاش .....

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :