آخرین عناوین

شنبه 23 فروردين 1399-15:39 کد خبر:76967

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

کاهش 75 درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش 75 درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی ورودی و خروجی استان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی درایام نوروز 99 خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمود میرفیضی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان مازندران اظهار کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی، ضمن تاکید بر ارتقاء امنیت عمومی، اقدامات گسترده‌ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستورکار، یگان‌های اجرایی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها قرار گرفت.

وی از کاهش ۷۵ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: طی این مدت شاهد کاهش ۳۹ درصدی مجروحان و ۴۴ درصدی کشته‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان بوده ایم، ضمن این که آمار تصادفات استان نیز با کاهش ۷۵ درصدی روبرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ضمن کنترل ترددها در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در ۷۰ نقطه ورودی و خروجی استان شامل ۶۴ نقطه شهری و ۶ نقطه جاده‌ای در استان شاهد کاهش ۵۸ درصدی ترددها در کل استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

میرفیضی ادامه داد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ضمن انجام تست تب‌سنجی توسط کادر درمانی فرماندهی انتظامی استان در محورهای ورودی تاکنون ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهرهای استان کنترل شدند که از این تعداد از ورود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی استان و شهرستان‌های استان جلوگیری شد.

وی از صدور هزار و ۶۲۱ برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی پلیس راه و راهور استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۹۹ خودرو که رانندگان آن‌ها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهرهای غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف و راهی توفقگاه شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور را از دیگر ماموریت‌های پلیس در این مدت عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان‌های از ۶ هزار و ۱۶۹ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در سطح استان بازدید کردند.

میرفیضی از پلمپ ۲ هزار و ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحدهای صنفی در مجموع ۳۶۲ جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در استان از کشف بیش ۶۵۰ هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع ماسک و دستکش و بیش از ۲۱ هزار لیتر الکل و انواع مواد ضدعفونی‌کننده در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۵ محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اثرات منفی شایعات بر امنیت روحی و روانی مردم از شناسایی و دستگیری ۵۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی با موضوع بیماری کرونا در سطح استان خبر داد.

میرفیضی نقش اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از بیماری کرونا نقشی اثرگذار دانست و یادآور شد: پلیس ضمن تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید اخبار و ارائه هشدار و توصیه‌های پلیسی در رسانه‌های گروهی و صدا و سیما گام‌های موثری برداشته ضمن این که ۴۳۵ عنوان محتوا در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وی از ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری برای کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان خبر داد و گفت: در دو حوزه مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به بیش از ۳۳۰ نفر از شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :