آخرین عناوین

يکشنبه 24 فروردين 1399-18:41 کد خبر:76979

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

واگذاری کارخانه چوب و کاغذ در جلسه استانی بررسی می‌شود/مازندران در واگذاری‌ها تجربه خوبی ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اینکه واگذاری کارخانه چوب و کاغذ آیا به مصلحت استان هست یا خیر موضوعی است که باید در جلسه استانی درباره آن تصمیم‌گیری شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حسینقلی قوانلو در ارتباط با بحث فروش کارخانه چوب و کاغذ و مسائلی که مطرح شده است، اظهار کرد: آگهی فروش این کارخانه را بنده هم مشاهده کردم.

وی تصریح کرد: براساس قانون که بانک‌ها باید بنگاه‌‌داری را رها کنند، شرکت‌های تحت مدیریت و سهامداری بانک‌ها باید واگذار شود و این اقدام هم بر اساس قانون برنامه پنجم، ششم و در قانون بودجه به آن اشاره شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: اینکه این واگذاری آیا به مصلحت استان هست یا خیر موضوعی است که باید در جلسه استانی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان در گذشته نسبت به این واگذاری مخالفت کرده و بنا است که جلسه‌ای در این ارتباط برگزار شود.

قوانلو یادآور شد: بررسی بیشتر در این زمینه باید در جلسات استانی انجام شود.

وی با اعلام اینکه با اصل قضیه واگذاری کسی مشکلی ندارد، افزود: اما اگر واگذاری‌ها به درستی انجام نشود در استان مشکلات ایجاد می‌شود و استان مازندران در واگذاری‌ها تجربه خوبی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به این سؤال که واگذاری این مجموعه چه تبعاتی برای استان دارد، افزود: اگر واگذاری به اهلش انجام شود به نفع استان و کشور است و اینکه آیا درست انجام می‌شود خود موضوعی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

براساس این  گزارش، انتشار آگهی فروش کارخانه چوب و کاغذ مازندران موجی از نگرانی در استان مازندران ایجاد کرده است.

دو نماینده منتخب شهرستان ساری و میاندورود در بیانیه‌ای مشترکی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

منصورعلی زارعی و علی بابا کارنامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه فروش کارخانه چوب و کاغذ مازندران را خاموش شدن کور سوی صنعت در مازندران اطلاق کردند.

منتخبان مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم خطاب به ریاست قوه قضائیه ضمن اعلام مخالفت و اعتراض نسبت به تعیین قیمت کارشناسی با واگذاری شرکت صنایع چوب کاغذ، انتظارات خود را نسبت به رفع مشکلات و موانع تولید اقدام و مانع از خاموش شدن چراغ کورسوی صنعت در استان مازندران بیان کردند.

در فضای مجازی هم تعدادی از فعالان رسانه‌ای مازندران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، مسئولان این واحد تولیدی تاکنون در این ارتباط اعلام نظر نکردند.

بحث فروش کارخانه چوب و کاغذ مازندران پیش از این در سال 97 و با فروش 58 درصد از سهام شرکت مطرح شده بود، فروش سهم این شرکت در سال  در حالی مطرح بوده که این مجموعه تولید با مشکلات جدی مالی دست و پنجه نرم می‌کرد اما در سال 98  با تزریق چهار هزار و 800 میلیارد ریال  با حضور واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور جشن خروج از ورشکستگی را برگزار کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :