آخرین عناوین

يکشنبه 24 فروردين 1399-21:0 کد خبر:76984

اولتیماتوم شورای اسلامی شهر آمل به ساخت و سازهای بی ضابطه شهری

رییس شورای اسلامی شهر آمل نسبت به ساخت و سازهای بی ضابطه شهری که باعث گلایه های به حق برخی از شهروندان شده به مجموعه شهرداری هشدار و اولتیماتوم جدی داد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر آمل، خسرو ابراهیم زاده در جلسه رسمی شورا با اشاره به موضوع فنی صدور پروانه ساختمانی یکی از سرمایه گذاران در آمل گفت : شورای اسلامی شهر در حد مقدورات قانونی حمایت همه جانبه از همه سرمایه گذاران دلسوز و متعهد دارد اما این به منزله نادیده گرفتن حقوق شهروندی و رعایت نکردن الزامات فنی نیست .

وی افزود : برای صدور پروانه ساختمانی مذکور در سال ۹۸ طی چندین مرحله، نحوه توافقات و موافقت هایی که انجام شده بود و امکانات و شرایطی که مالک یا مالکین برای صدور پروانه انجام می دادند حداقل پنج جلسه در شورا برگزار و با توجه به جابجایی دو سرپرست و شهرداران، ناهماهنگی های ناخواسته ای در فرآیند این پرونده بوجود آمده که سبب ایجاد سوال برای اعضای شورای شهر شده بود .

ابراهیم زاده با بیان اینکه با توجه به اهمیت این موضوع اعضای شورا متعهدانه به دنبال احقاق حق و پیگیری آن در جلسات اخیر شدند ادامه داد : متاسفانه از هفته گذشته در شبکه های اجتماعی نقدهایی را در خصوص این پرونده مطرح کردند، ما خاک پای همه سرمایه گذاران هستیم ولی این دلیل نمی شود، اگر بنا به تشخیص شورا موارد فنی وجود دارد که می توان از حق بیت المال یا شهروندان که ما نماینده آنها هستیم دفاع کرد باید رعایت گردد .

وی تصریح کرد : انتظار داریم تا پایان این پرونده و این امور ما را همراهی کنند و قطعا ما هم در کنار سایر اعضای شورا ، شهردار و مدیران برای آبادانی شهر هستیم و قدم برمی داریم .

رییس شورای اسلامی شهر آمل در خصوص نحوه پرداخت عوارضات پروانه مذکور گفت : سرمایه گذاران زیادی در این شهر هستند و ما مصوباتی در دفترچه عوارض داریم که بر اساس آن برای همه همشهریان خودمان لحاظ می کنیم ولی در این پرونده پرداختی ها و اقساط بر اساس دفترچه عوارض صورت نگرفته است .

سید حمید هاشمی شهردار آمل در این جلسه گفت : در شرایطی مسئولیت شهرداری آمل تحویل بنده شد که در سال ۹۸ دو سرپرست و یک شهردار و بنده به عنوان چهارمین مدیر این مجموعه وارد این عرصه شدم و با توجه به اینکه سه ماه و نیم از مسئولیت اینجانب در سمت شهردار آمل می گذرد باید اعلام نمایم که یک و نیم ماه کارهای عمرانی را در سطح شهر انجام دادیم و بعد از آن درگیر اتفاقات دیگری از جمله شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، انتخابات مجلس، دهه فجر و شیوع ویروس کرونا که همه دنیا درگیر آن هستند شدیم و اینها همه موجب شد خللی در کار شهرداری بوجود بیاید و امیدواریم به برکت ماه شعبان این مشکلات برطرف شود .

وی افزود : در هر سیستم مدیریتی و هر سیتمی که کار صورت می گیرد صحت، تایید و اعتماد بین مدیر و پرسنل خواهد بود و قطعا همکاران من این موارد را رعایت می کنند .

شهردار آمل ادامه داد : به جرات اعلام می کنم اگر در خروجی کار به این نتیجه برسیم که تخلفی صورت گرفته و حقی از شهرداری ضایع شده هم با متخلف برخورد و هم حق و حقوق شهرداری را دریافت خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه اگر این روند اشتباه است باید در سیستم شهرداری اصلاح شود و اگر پرونده های مشابهی در حال حاضر در دست اجراست توقف کارگاه گرفته شود و پرونده به شکلی که اعضای شورا اعلام نموده اند بر اساس قانون بررسی و انجام شود تصریح کرد : ما هم استقبال می کنیم از اینکه شفافیت بوجود بیاید، سرمایه گذاری یک اصل و یک شرط است و همه ما باید هم به بحث رشد تولید کمک کنیم و هم حرکتش بدهیم، اگر حق و حقوقی از شهرداری ضایع شود راه حل قانونی وجود دارد و قطعا ما هم به جد پیگیر هستیم .

هاشمی با اشاره به عدم دخالت اعضای شورا در عزل و نصب مدیران شهرداری گفت : با وحدتی که بین اعضای شورا و شهرداری وجود دارد تاکنون هیچ گونه سفارشی بابت جذب نیروی جدید صورت نگرفته است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :