آخرین عناوین

دوشنبه 25 فروردين 1399-19:21 کد خبر:76992

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

پلمپ واحدهای صنفی فاقد بارکد در مازندران/ آمادگی پلیس برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند

با توجه به گذشت حدود ۵۰ روز از شیوع کرونا ویروس در استان طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان آغاز و واحدهای صنفی فاقد بارکد در استان پلمپ می‌شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، ویروس کرونا که از 50 روز گذشته تاکنون میهمان ناخوانده مردم مازندران شده حدود 40 روز اقتصاد و کسب کار بازاریان استان را از رونق انداخته و گاهی برخی را به تعطیلی کشانده است.

با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تمامی صنوف و واحدهای تولیدی استان با هدف اجرای پروتکل بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس به تعطیلی رفته و از دو روز گذشته کم کم تعدادی از واحدهای صنفی کم خطر تا حدودی کم شلوغ نسبت به بازگشایی واحدهای صنفی خود کردند.

شرط وزارت بهداشت برای بازگشایی این واحدها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، البته بسیاری از صنوف فعال در پاساژها یا فروشگاه‌های بزرگ هنوز فعالیت خود را آغاز نکردند و سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این راستا تاکید کرد:  آن دسته از واحدهای صنفی که با توجه به مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت بوده اما فاقد بارکد ثبت نام باشند پلمب خواهند شد.

حسین قلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این باره گفت: اصنافی که در این مرحله مجاز به فعالیت می باشند حتما باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از آن بارکد دریافت کنند،اصنافی که فاقد بارکد ثبت نام باشند اجازه بازگشایی واحد صنفی خود را ندارند.

وی از تشدید نظارت ها و بازرسی ها در سراسر استان خبر داد و گفت: در صورت رویت واحدهای صنفی فاقد بارکد ثبت نام، برای آنها پرونده تخلف تشکیل و به ادارات تعزیرات ارسال خواهد شد و واحدهای صنفی که قوانین را رعایت نکنند پس از گرفتن تذکر پلمب خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با کرونا، پاساژها و بازارهای سرپوشیده جزو مکان های پرخطر بوده و باید تعطیل شوند.

آمادگی پلیس مازندران برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ی نیز از آمادگی پلیس برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

سید جعفر ساداتی با بیان اینکه این طرح با تدابیر مسئولان بهداشتی کشور و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برای مهار اپیدمی این بیماری به اجرا در آمده است، افزود: در این طرح افراد، مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا به این بیماری شناسایی و به تدریج فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به لازم الاجرا شدن این طرح از 23 فروردین ماه با اشاره به اینکه سایر افراد و گروه ها کماکان ملزم به رعایت فاصله گذاری فیزیکی هستند، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح اصناف پرخطر همچنان مجاز به فعالیت نخواهند بود.

ساداتی تصریح کرد: این واحدهای صنفی شامل فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای غیر از فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی، پاساژها، مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و مراکز ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی، گیم نت و تفریحی، باشگاه های ورزشی و بدن سازی، تالارهای پذیرایی و مراسمات، قهوه خانه، چایخانه و تریا است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح مدارس و آموزشگاه ها، مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها، مراکز فرهنگی مانند فرهنگ سرا، سینما و تئاتر، مراکز ورزشی سرپوشیده، اماکن مذهبی، آستانه ها، مساجد و حسینیه ها، پارک ها، فضای سبز و مبلمان شهری و همچنین مراکز تفریحی و گردشگری شامل، موزه ها، خوابگاه ها، پانسیون ها تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

پلمب 17 واحد صنفی متخلف در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از پلمپ 17 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد، حسین زارع افزود: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید می کنند.

زارع از پلمپ 17 واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادر شده در 24 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به 46 واحد صنفی اخطار و به بیش از120واحد صنفی دیگر تذکر داده شد.

تداوم اقدامات بهزیستی برای کودکان کار

مدیرکل بهزیستی مازندران  نیز اقدامات پیشگیرانه اداره کل بهزیستی مازندران در حوزه کودکان کار و خیابانی در زمان شیوع کرونا را تشریح کرد و گفت:  آنچه این روزها در کنار حجم زیادی از مشکلات موجود، نگرانی ها را در مورد کودکان کار  بیشتر کرده،  شیوع و ابتلای آنها به کرونا ویروس است.

فرزاد گوهردهی افزود: غالبا این افراد  به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده امکان دسترسی به شرایط درمانی مناسب را ندارند و به راحتی می توانند این ویروس را در خانواده و جامعه منتشر کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: اداره کل بهزیستی استان مازندران، قبل از شروع کرونا ویروس، دو مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده برای کودکان کار و یک مرکز ساماندهی کودکان خیابانی را در دو شهرستان ساری و آمل با هدف  حمایت از حقوق این  کودکان ، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی آنان راه اندازی کرده است.

وی بیان کرد: کودکان پس از شناسایی با مراجعه به این مراکز از خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی به منظور برخورداری از حمایت های  اقتصادی، اجتماعی، روانی و بهداشتی برخوردار می‌شوند، کودکان فاقد سرپرست موثر  به جای زندگی در خیابان در مرکز نگهداری کودکان خیابانی پذیرش و ساماندهی می شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :