آخرین عناوین

پنجشنبه 28 فروردين 1399-17:33 کد خبر:77015

پیشرفت 82 درصدی پروژه های عمرانی مناطق الحاقی شهر در 6 ماه اخیر:

تحولات اثر گذار سازمان عمران در یکسان سازی عمران و آبادانی

اهمیت توزیع عادلانه خدمات به همه مناطق شهر ساری به خصوص مناطق الحاقی ، سازمان عمران را برآن داشت تا هدف مهم مدیریت شهری را در تأمین نیازهای ساکنین آن محقّق نماید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مرکز مازندران، توسعه و گسترش شهرها به شکل‌های مختلفی اتفاق می‌افتد؛ یکی از رایج ترین شیوه‌ها در این مهم، افزایش محدوده‌های شهری از طریق الحاق روستاهای مجاور به شهر است هرچند با رشد جمعیتی و توسعه جغرافیایی شهرهای کشور در طی چند دهه اخیر، روستاهای مجاور و یا نزدیک این سکونتگاه ها به تدریج الحاق شهرها شدند و این موضوع در ساری با الحاق مناطقی چون امامزاده عباس و ذغال چال در بلوار امام رضا، کوی شهید قربانی در جاده ساری به قائمشهر، پایین دزا و بالادزا در بلوار کشاورز، هولا در شرق ساری  و... مرکز استان را از نظر جغرافیایی و جمعیتی بزرگ تر کرد.

اهمیت توزیع عادلانه خدمات به همه مناطق شهر ساری به خصوص مناطق الحاقی در راستای یکسان سازی عمران و آبادانی، سازمان عمران را برآن داشت تا با تمرکز بر رفع نیازهای عمرانی این مناطق، هدف مهم مدیریت شهری را در تأمین نیازهای ساکنین آن محقّق نماید.

با دستورعباس رجبی شهردار و رئیس شورای سازمان عمران و تلاش شبانه روزی تیم های عملیاتی دفتر فنی این سازمان، شاهد رشد چشمگیر پروژه های عمرانی در مناطق الحاقی شهر ساری طی 6 ماه گذشته بوده ایم؛ آمارها حکایت از آن دارد که اجرای کانال هدایت آب های سطحی خیابان امامزاده عباس در نیمه دوم سال 98 با رشد 100 درصدی نسبت به مدت مشابه 6 ماه اول همراه بود.

سازمان عمران طی 6 ماه گذشته به منظور بهسازی معابر منطقه هولا حدود 4400 مترمربع عملیات زیرسازی را به انجام رسانده که این مهم در کنار روکش آسفالت،  نسبت مدت مشابه نیمه اول سال گذشته 100 درصد پیشرفت داشته و با برنامه ریزی های مدیریت شهری، سال جدید نیز پروژه های باقی مانده این منطقه بر اساس نیازسنجی عمومی پیگیری خواهد شد.

این سازمان طی 6 ماه اخیر به منظور ارائه خدمات به بالادزا نیز پروژه های متنوعی همچون احداث دیوار بلوکی، نصب جدول بتنی، لکه گیری، زیرسازی و آسفالت معابر را به انجام که در مقایسه با 6 ماه اول 98، افزایش بیش از 2 برابری را به دنبال داشته است.

با نگاهی به سلسله عملیات عمرانی سازمان عمران در شهرک امام حسین کمربندی غربی، کوی شهید قربانی در جاده ساری به قائمشهر،مسیر شهرک زیتون در بلوار امام رضا و مقایسه اجمالی نسبت به اقدامات 6 ماه اول سال 98، تیم مدیریت شهری نیمه دوم سال را با پیشرفت حدود 82 درصدی پروژه های عمرانی، بسیار فعالانه در راستای تأمین رضایت شهروندان ساروی گذراند.

با توجه به گسترش محدوده شهری، یکسان سازی عمران و آبادانی آنها  یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران شهری محسوب می شود بر همین مبنا پروژه عظیم توسعه بلوار کشاورز با سلسله عملیاتی چون تعریض، بهسازی، نصب جدول، زیر سازی، آسفالت و ایجاد فضای پیاده رو  از ابتدای محدوده اسپورد تا عبور تنگه لته در دستور کار قرار داشت که 30 درصد از اجرای آن در شش ماهه اول و 70 درصد در شش ماهه دوم سال 98 به انجام رسیده است که افکار عمومی شهر ساری از آن به عنوان میراث ماندگار مدیریت فعلی شهرداری یاد می کنند.

براساس این گزارش، ارتقاء خدمات شهری، افزایش دسترسی به خدمات عمومی، گسترش فضاهای بهداشتی و درمانی، افزایش کیفیت معابر و بهبود حمل‌ونقل و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش خدمات و افزایش کارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی را می‌توان ازجمله دستاوردهای الحاق روستاها به شهر دانست که در کنار شهرداری ها، سایر دستگاههای ذیربط و ارگان ها نیز در قبال پوشش خاستگاههای عمومی مردم ، مسئولیت های گسترده ای را متوجه خود می بینند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :