آخرین عناوین

شنبه 30 فروردين 1399-15:18 کد خبر:77020

مدیرکل فرودگاه های مازندران خبر داد :

اقدامات فرودگاه های استان مازندران در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: اقدامات فرودگاه های استان مازندران در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای سلامت مسافران با دقت انجام شد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های مازندران،وطن خواه مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به اینکه شرایط حادث بر کشور به سبب ویروس کرونا تمام ارکان کشور از جمله حمل و نقل هوایی را متاثرساخته است افزود: فرودگاه های مازندران 80 درصد کاهش پرواز و جابجایی مسافر داشته است و این موضوع قطعاَ در تامین منابع جاری وعملیاتی فرودگاه ها تاثیر منفی خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه های استان افزود : بنابه دستور اَکید مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ابتدای شیوع ویروس کرونا، فرودگاه ها با تمهیدات صورت گرفته از جانب ستاد و براساس دستورالعمل های ستادی و استانی قرارگاه مقابله با ویروس کرونا ، اقدامات پیشگیرانه و تامینی در جهت حفظ سلامت همکاران و مسافران برنامه ریزی و اجرا نموده اند.

وطن خواه به تامین ماسک و دستکش وکاور و مواد ضدعفونی به میزان کافی جهت استریل سازی اماکن و ترمینال ها و محیط های عملیاتی و اداری و اجرای عملیات میکروب زدایی ، طبق برنامه مدون وبه تناوب و انجام عملیات تب سنجی و کنترل سلامت مسافران در بدو ورود و هنگام خروج از ترمینال اشاره کرد و افزود : روزانه محیط های فرودگاهی توسط عوامل خدمات فرودگاهی استریل سازی می شود و دستور العمل های لازم در رابطه با حفاظت از مسافران و ضدعفونی کابین هواپیما نیز توسط شرکت های هواپیمایی صادر شده و براساس آن اقدامات لازم صورت می پذیرد.

مدیرکل فرودگاه های استان ضمن تشکر از مدیرت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان هلال احمر استان اظهار داشت : الحمدالله در طول این مدت مسافران با رعایت موازین بهداشتی و بدون هیچ مشکلی در مبادی هوایی کشور مسافرت کرده و پایش های لازم صورت گرفته است .

وی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اماکن و ترمینال ها اشاره کرد و گفت : با نصب بنرو پلاکارد در مبادی مربوطه ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، با ایجاد علایم بصری نسبت به ترویج فرهنگ فاصله گذاری و رعایت فاصله اطمینان درراستای کاهش انتقال ویروس اقدام شده است .

وطن خواه به مدیریت کارکنان با استفاده از ساختار دورکاری اشاره کرد و افزود: ضمن حفظ سطح کامل ایمنی و استانداردهای عملیاتی فرودگاه ، کارکنان با حداقل تعداد در محیط کار حاضر شده و درعین حال خدمات لازم و کامل به مردم و مسافران ارائه شده است.

وی با اعلام این خبر که پروازهای مسیر ساری - عسلویه - ساری از امروز یکشنبه 24 فروردین ماه 99 پس ازوقفه چهارهفته ای مجدداً آغاز شده است اظهار امیدواری کرد: با تدبیر مسئولین محترم کشوری و استانی ضمن رعایت موازین بهداشتی و حفظ سلامت مسافران روند انجام پروازها بتدریج به روال گذشته بازگردد و خدمات هوایی مورد نیاز مردم  درحوزه حمل ونقل  تامین نماییم.

&&اقدامات پیشگیرانه و مستمر فرودگاه بین المللی ساری جهت مقابله شیوع ویروس کرونا

&تب سنجی مسافران ورودی و خروجی 

&چک مسافران خروجی توسط نمایندگان اداره بهداشت مرکز استان مستقر در فرودگاه ساری

& میکروب زدایی تمامی ترمینال های ورودی و خروجی و امکانات وتجهیزات فرودگاهی

&توزیع لوازم بهداشتی (ماسک وموادضدعفونی کننده) بین مسافران خروجی و ورودی

&میکروب زدایی تمام بارهای مسافران ورودی و چرخ دستی ها

&نظارت بر ضد عفونی شرکتهای هندلینگ کننده

&میکروب زدایی دفتر CIP و واحد اداری فرودگاه ساری

&ضدعفونی باجه بانک ملی مستقر در فرودگاه ، کافی شاپ ، صندلی های ترمینال عمومی فرودگاه ساری

&ضدعفونی نمازخانه ، تکنیکال بلاک ، تاسیسات ، ایمنی زمینی ، مخابرات و الکترونیک

&جمع آوری آبسردکن های ترمینالی در فرودگاه ساری ، جهت جلوگیری از ویروس کرونا

&میکروب زدایی تمامی محوطه فرودگاه ساری از ورودی فرودگاه تا ایرساید و لندساید

&ضدعفونی تاکسی های فرودگاه ساری

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :