آخرین عناوین

دوشنبه 1 ارديبهشت 1399-10:56 کد خبر:77029

خبرگزاری تسنیم گزارش می دهد:

احتمال افزایش آمار ابتلا به کرونا در نیمه اول اردیبهشت ماه

در حالی بسیاری از مسئولان خبر از کاهش ابتلا به ویروس کرونا در برخی از شهرهای مازندران می دهند که همچنان نگرانی از ایجاد موج دوم ابتلا به این بیماری در نیمه اول اردیبهشت وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر: از روزهای آغازین شیوع کرونا ویروس نیروهای زیادی اعم از رئیس و مرئوس، کادر پزشکی و درمانی، پرستاران و نیروهای جهادی تلاش کردند تا این ویروس منحوس را پیشگیری و مهار کنند.

به طوری که در روزهای اخیر شاهد کاهش تلفات انسانی و آمار ابتلا به کرونا را در بسیاری از استان های کشور از جمله مازندران شاهد هستیم، اتفاق خوبی که محقق نمی شد مگر در سایه تلاش و مجاهدت های شبانه روزی همه افراد به ویژه مردم که با ماندن در خانه توانستند این میهمان ناخوانده را از خود و خانواده خود دور کنند.

اما نکته حائز اهمیت از سرگیری بسیار از فعالیت های اقتصادی در شهرهای مختلف مازندران بوده که به تبع موجب حضور افراد زیادی در کوچه و خیابان شده است و بسیاری بر این عقیده هستند که تداوم آن و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی آن نیز از نوع هوشمند سبب ایجاد پیک دوم و عود مجدد این بیماری در سطح استان و افزایش آمار ابتلا به کرونا در کل کشور می شود.

یکی از شهروندان مازندرانی در این باره اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش افراد زیادی نظیر پرستاران و کادر پزشکی و درمانی آمار ابتلا به کرونا ویروس در برخی شهرهای این استان کاهش پیدا کرد ولی با وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم احتمال افزایش مجدد وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند و بسیاری از این بابت نگران هستیم. البته بسیاری از ناچاری مجبور به حضور در بازار هستند و دولت باید فکری برای این وضعیت کند.

یکی از شهروندان اهل ساری با بیان اینکه تلاش های زیادی برای کنترل وضعیت کنونی صورت گرفته و با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، تمام این زحمات به هدر می رود اظهار داشت: حیف است این میزان تلاش و از خودگذشتگی نادیده گرفته شود و مردم هر طوری که تمایل دارند نسبت به این ویروس واکنش نشان دهند.

وی افزود: اگر مردم رعایت نکنند به احتمال زیاد آمار مبتلایان به کروناویروس در طول روزهای آینده افزایش پیدا می کند و این موضوع نگران کننده است.

یکی از کشاورزان مازندرانی نیز با بیان اینکه در ایام کاشت برنج و برداشت توت فرنگی قرار داریم و متاسفانه به دلیل کمبود نیروی کار بومی باید پذیرای جمع زیادی از کارگران غیربومی باشیم اظهار داشت: حضور افراد غیربومی ممکن است ناقل بیماری باشد و از طرفی ممکن است عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب آسیب رسانی به بومیان منطقه شود، باید نظارت ویژه ای در به کارگیری کارگران غیربومی صورت گیرد تا مجدد موج دوم ابتلا به کروناویروس را شاهد نباشیم.

با این حال بسیاری از مسئولان شهرهای مختلف مازندران از کاهش ابتلا به کرونا در این استان خبر دادند و ابراز امیدواری کردند که استفاده از کارگران غیربومی برای کشاورزی فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

کاهش ابتلا به کروناویروس

محسن نبی زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان نشاکاری و برداشت توت فرنگی کوتاه است و بسیاری از سرکارگران تمایل دارند تا از کارگران غیربومی استفاده کنند بنابراین ستاد کرونای مازندران مصوب کرده تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از کارگران غیربومی استفاده شود، جلسات توجیهی و آموزشی برای بخشداران و سرکارگران در شهرستان برگزار شده و دهیاران نیز برای نظارت توجیه شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر خاطرنشان کرد: در بحث کرونا نیز با تلاش های صورت گرفته در سطح شهرستان به ثبات رسیدیم و کاهش محسوس داریم.

نبی زاده افزود: البته همچنان نگرانی از بابت عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند از سوی مردم وجود دارد و عملا" فاصله گذاری در شهر رعایت نمی شود و اگر خدای ناکرده این روند ادامه پیدا کند ممکن است موج دوم ابتلا به کرونا را در نیمه اول اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

محمد خانجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا نیز اظهار داشت: مرحله اول غربالگری به اتمام رسیده و وارد فاز دوم غربالگری شدیم. تمام خانوارها و افرادی که مبتلا به بیماری شدند شناسایی و به سوی پزشکان خانوده هدایت می شوند.

وی افزود: از شهروندان انتظار داریم کمک حال بهداشت و درمان باشند و طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنیم تا انتقال فرد به فرد این ویروس را نداشته باشیم،مردم از اجتماع خودداری و در صورت حضور در مکان های شلوغ از وسایل محافظتی فردی استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا بیان کرد: شرایط ما خوب است اما فعلا نگرانی رفع محدودیت ها، فعالیت بازار و افزایش حضور در بیرون از خانه است که امیدواریم مردم با رعایت بهداشت و در خانه ماندن به ما کمک کنند تا با کمک یکدیگراین  ویروس را شکست دهیم.

تحقیقات میدانی خبرنگاران ما در اغلب شهرهای مازندران در بابل، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و ساری حاکی از کاهش ابتلا به کروناویروس در این استان بوده که تداوم این مهم موجب شکست کرونا و در عین حال عدم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی موجب ایجاد موج دوم ابتلا به این ویروس منحوس و افزایش آمار ابتلا می شود که امیدواریم بیش از پیش مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :